News

Mijn abonnementskosten zijn verhoogd: inflatiecorrectie 2023

  • 29 November 2022
  • 67 reacties
  • 14153 Bekeken
Mijn abonnementskosten zijn verhoogd: inflatiecorrectie 2023
Reputatie 7
Badge +16

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

 

Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. In januari 2023 verhogen wij de vaste kosten van een abonnement met 8,6%. Dit zie je terug vanaf de eerste factuur die je in 2023 krijgt. 

 

FAQ
 

Waarom een inflatiecorrectie?

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Met deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementstarieven.

 

Hoe hoog is de inflatiecorrectie?

De inflatiecorrectie voor dit jaar (2023) is vastgesteld op 8,6%. Wij volgen - zoals voorgaande jaren - de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. Je maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog.

 

Hoe is het inflatiepercentage bepaald? 

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de Consumenten Prijs Index (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing baseren wij, net zoals alle voorgaande jaren, op het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS van de maand juni van het voorafgaande jaar. Dit inflatiepercentage was 8,6% in juni 2022.

 

Hoe ben/word ik geïnformeerd over de inflatiecorrectie?

Deze inflatiecorrectie is in lijn met onze beloften en de contractuele afspraken met onze klanten. We informeren Thuis klanten via de nieuwsbrief van december en daarnaast zien alle klanten de inflatiecorrectie toegepast op de rekening in januari, met een verwijzing naar meer informatie op de website. Daarnaast kun je natuurlijk al jouw vragen hier op onze Community stellen.

 

Wanneer gaat de correctie in? 

Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Contracten die op of na 1 oktober 2022 zijn afgesloten of verlengd, zullen pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage.

 

Abonnement
 

Mag ik mijn contract hierdoor opzeggen?

Het is niet mogelijk om je abonnement vanwege deze inflatiecorrectie - voor het einde van de contracttermijn - op te zeggen. De inflatiecorrectie is onderdeel van je contract en staat vermeld in de Algemene voorwaarden van T-Mobile. Je bent dus hieraan gebonden. 

 

Hoe kan het dat ik geen verhoging zie op mijn factuur?

Als je een abonnement hebt afgesloten of verlengd op of na 1 oktober 2022, dan geldt deze inflatiecorrectie niet voor jouw abonnement. 

 

Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?

Voor mobiele abonnementen geldt: heb je je abonnement na 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd? Dan wordt deze in prijs verhoogd. Maar is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor T-Mobile Thuis klanten geldt: is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor zakelijke abonnementen geldt dat de inflatiecorrectie niet van toepassing is op het Corporate Rateplan en het T-Mobile Zakelijk Internet prijsplan.

 

Ik heb een mobiel abonnement, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag (de vaste afgesproken kosten) van je mobiele abonnement inclusief de kortingen op het maandbedrag. We berekenen geen inflatiecorrectie over: aanvullende mobiele diensten zoals Deezer en Videoland, de maandelijkse betaling voor je toestel, kosten buiten de mobiele bundel zoals bellen naar servicenummers, eenmalige tarieven zoals aansluitkosten of het bestellen van een nieuwe simkaart, kortingen die je krijgt over aanvullende diensten via T-Mobile Samen of T-Mobile Klantvoordeel. 

 

Ik heb T-Mobile voor thuis, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag van je internet abonnement inclusief permanente kortingen* op het maandbedrag en inclusief Klantvoordeel Meer snelheid. Het maandbedrag van je televisie abonnement inclusief eventueel Mobiel+Thuis voordeel. Het maandbedrag van je Vast Bellen abonnement. *(internet 80, Postcodekorting, Glasvezel internet 750). We berekenen geen inflatiecorrectie over: extra TV pakketten zoals Thema pakketten, ESPN en Film1, beltarieven voor vast bellen, tijdelijke kortingen zoals actiekortingen van T-Mobile voor thuis, eenmalige tarieven zoals activatiekosten. 

 

Welke Zakelijke abonnementen zijn uitgesloten van inflatiecorrectie?

Het Zakelijk Internet prijsplan en het Corporate Rateplan zijn beide uitgesloten van de inflatiecorrectie in 2023.

 

Mocht je hier nog andere vragen over hebben laat het dan gerust weten in de comments onder dit bericht! 


67 reacties

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

 

Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. In januari 2023 verhogen wij de vaste kosten van een abonnement met 8,6%. Dit zie je terug vanaf de eerste factuur die je in 2023 krijgt. 

 

FAQ
 

Waarom een inflatiecorrectie?

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Met deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementstarieven.

 

Hoe hoog is de inflatiecorrectie?

De inflatiecorrectie voor dit jaar (2023) is vastgesteld op 8,6%. Wij volgen - zoals voorgaande jaren - de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. Je maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog.

 

Hoe is het inflatiepercentage bepaald? 

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de Consumenten Prijs Index (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing baseren wij, net zoals alle voorgaande jaren, op het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS van de maand juni van het voorafgaande jaar. Dit inflatiepercentage was 8,6% in juni 2022.

 

Hoe ben/word ik geïnformeerd over de inflatiecorrectie?

Deze inflatiecorrectie is in lijn met onze beloften en de contractuele afspraken met onze klanten. We informeren Thuis klanten via de nieuwsbrief van december en daarnaast zien alle klanten de inflatiecorrectie toegepast op de rekening in januari, met een verwijzing naar meer informatie op de website. Daarnaast kun je natuurlijk al jouw vragen hier op onze Community stellen.

 

Wanneer gaat de correctie in? 

Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Contracten die op of na 1 oktober 2022 zijn afgesloten of verlengd, zullen pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage.

 

Abonnement
 

Mag ik mijn contract hierdoor opzeggen?

Het is niet mogelijk om je abonnement vanwege deze inflatiecorrectie - voor het einde van de contracttermijn - op te zeggen. De inflatiecorrectie is onderdeel van je contract en staat vermeld in de Algemene voorwaarden van T-Mobile. Je bent dus hieraan gebonden. 

 

Hoe kan het dat ik geen verhoging zie op mijn factuur?

Als je een abonnement hebt afgesloten of verlengd op of na 1 oktober 2022, dan geldt deze inflatiecorrectie niet voor jouw abonnement. 

 

Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?

Voor mobiele abonnementen geldt: heb je je abonnement na 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd? Dan wordt deze in prijs verhoogd. Maar is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor T-Mobile Thuis klanten geldt: is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor zakelijke abonnementen geldt dat de inflatiecorrectie niet van toepassing is op het Corporate Rateplan en het T-Mobile Zakelijk Internet prijsplan.

 

Ik heb een mobiel abonnement, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag (de vaste afgesproken kosten) van je mobiele abonnement inclusief de kortingen op het maandbedrag. We berekenen geen inflatiecorrectie over: aanvullende mobiele diensten zoals Deezer en Videoland, de maandelijkse betaling voor je toestel, kosten buiten de mobiele bundel zoals bellen naar servicenummers, eenmalige tarieven zoals aansluitkosten of het bestellen van een nieuwe simkaart, kortingen die je krijgt over aanvullende diensten via T-Mobile Samen of T-Mobile Klantvoordeel. 

 

Ik heb T-Mobile voor thuis, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag van je internet abonnement inclusief permanente kortingen* op het maandbedrag en inclusief Klantvoordeel Meer snelheid. Het maandbedrag van je televisie abonnement inclusief eventueel Mobiel+Thuis voordeel. Het maandbedrag van je Vast Bellen abonnement. *(internet 80, Postcodekorting, Glasvezel internet 750). We berekenen geen inflatiecorrectie over: extra TV pakketten zoals Thema pakketten, ESPN en Film1, beltarieven voor vast bellen, tijdelijke kortingen zoals actiekortingen van T-Mobile voor thuis, eenmalige tarieven zoals activatiekosten. 

 

Welke Zakelijke abonnementen zijn uitgesloten van inflatiecorrectie?

Het Zakelijk Internet prijsplan en het Corporate Rateplan zijn beide uitgesloten van de inflatiecorrectie in 2023.

 

Mocht je hier nog andere vragen over hebben laat het dan gerust weten in de comments onder dit bericht! 

 

Een inflatie correctie is normaal, maar het percentage wat door T-mobile wordt gehanteerd is niet normaal; de CBS cijfers zijn gebaseerd op heel veel kentallen en T-mobile zou er goed aan doen de kentallen voor ICT diensten te hanteren i.p.v. het algemene cijfer; dan zou de verhoging maar ongeveer de helft zijn van de 8,6% nu……
In het algemene cijfer zitten allerlei zaken (m.n. brandstof) die niet direct (maar wellicht indirect enigszins) van invloed zijn op internet diensten.
Samengevat: inflatie correctie oké, maar 8,6% niet oké

 

 

Daar ben ik helemaal met je eens natuurlijk! 

 

😉👍

 

@henk_visser 👌

 

Dat inflatie correctie als uitzondering normaal is maar het percentage wat door T-Mobile wordt gehanteert is niet normaal ?

 

😐😕

 

De CBS cijfers zijn gebaseerd op heel veel kentallen natuurlijk en voor ICT diensten te hanteren i.p.v ook nog het algemene cijfer zelfs ?

 

🤔😌

 

Dan zou de verhoging maar ongeveer de helft zijn van de %8,6 naar %4,3 dus voor derest zitten in het algemene cijfer allerlei zaken natuurlijk die brandstof of iets dergelijks wat je bedoelden, sommigen kunnen ook nog invloed hebben op internet ofzo mischien..? ❔

 

😤😒

 

Grt, 👋

 

H.U, ☺️

 

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

 

Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. In januari 2023 verhogen wij de vaste kosten van een abonnement met 8,6%. Dit zie je terug vanaf de eerste factuur die je in 2023 krijgt. 

 

FAQ
 

Waarom een inflatiecorrectie?

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Met deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementstarieven.

 

Hoe hoog is de inflatiecorrectie?

De inflatiecorrectie voor dit jaar (2023) is vastgesteld op 8,6%. Wij volgen - zoals voorgaande jaren - de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. Je maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog.

 

Hoe is het inflatiepercentage bepaald? 

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de Consumenten Prijs Index (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing baseren wij, net zoals alle voorgaande jaren, op het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS van de maand juni van het voorafgaande jaar. Dit inflatiepercentage was 8,6% in juni 2022.

 

Hoe ben/word ik geïnformeerd over de inflatiecorrectie?

Deze inflatiecorrectie is in lijn met onze beloften en de contractuele afspraken met onze klanten. We informeren Thuis klanten via de nieuwsbrief van december en daarnaast zien alle klanten de inflatiecorrectie toegepast op de rekening in januari, met een verwijzing naar meer informatie op de website. Daarnaast kun je natuurlijk al jouw vragen hier op onze Community stellen.

 

Wanneer gaat de correctie in? 

Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Contracten die op of na 1 oktober 2022 zijn afgesloten of verlengd, zullen pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage.

 

Abonnement
 

Mag ik mijn contract hierdoor opzeggen?

Het is niet mogelijk om je abonnement vanwege deze inflatiecorrectie - voor het einde van de contracttermijn - op te zeggen. De inflatiecorrectie is onderdeel van je contract en staat vermeld in de Algemene voorwaarden van T-Mobile. Je bent dus hieraan gebonden. 

 

Hoe kan het dat ik geen verhoging zie op mijn factuur?

Als je een abonnement hebt afgesloten of verlengd op of na 1 oktober 2022, dan geldt deze inflatiecorrectie niet voor jouw abonnement. 

 

Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?

Voor mobiele abonnementen geldt: heb je je abonnement na 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd? Dan wordt deze in prijs verhoogd. Maar is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor T-Mobile Thuis klanten geldt: is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor zakelijke abonnementen geldt dat de inflatiecorrectie niet van toepassing is op het Corporate Rateplan en het T-Mobile Zakelijk Internet prijsplan.

 

Ik heb een mobiel abonnement, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag (de vaste afgesproken kosten) van je mobiele abonnement inclusief de kortingen op het maandbedrag. We berekenen geen inflatiecorrectie over: aanvullende mobiele diensten zoals Deezer en Videoland, de maandelijkse betaling voor je toestel, kosten buiten de mobiele bundel zoals bellen naar servicenummers, eenmalige tarieven zoals aansluitkosten of het bestellen van een nieuwe simkaart, kortingen die je krijgt over aanvullende diensten via T-Mobile Samen of T-Mobile Klantvoordeel. 

 

Ik heb T-Mobile voor thuis, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag van je internet abonnement inclusief permanente kortingen* op het maandbedrag en inclusief Klantvoordeel Meer snelheid. Het maandbedrag van je televisie abonnement inclusief eventueel Mobiel+Thuis voordeel. Het maandbedrag van je Vast Bellen abonnement. *(internet 80, Postcodekorting, Glasvezel internet 750). We berekenen geen inflatiecorrectie over: extra TV pakketten zoals Thema pakketten, ESPN en Film1, beltarieven voor vast bellen, tijdelijke kortingen zoals actiekortingen van T-Mobile voor thuis, eenmalige tarieven zoals activatiekosten. 

 

Welke Zakelijke abonnementen zijn uitgesloten van inflatiecorrectie?

Het Zakelijk Internet prijsplan en het Corporate Rateplan zijn beide uitgesloten van de inflatiecorrectie in 2023.

 

Mocht je hier nog andere vragen over hebben laat het dan gerust weten in de comments onder dit bericht! 

 

Een inflatie correctie is normaal, maar het percentage wat door T-mobile wordt gehanteerd is niet normaal; de CBS cijfers zijn gebaseerd op heel veel kentallen en T-mobile zou er goed aan doen de kentallen voor ICT diensten te hanteren i.p.v. het algemene cijfer; dan zou de verhoging maar ongeveer de helft zijn van de 8,6% nu……
In het algemene cijfer zitten allerlei zaken (m.n. brandstof) die niet direct (maar wellicht indirect enigszins) van invloed zijn op internet diensten.
Samengevat: inflatie correctie oké, maar 8,6% niet oké

 

 

Daar ben ik helemaal met je eens natuurlijk !

😉👍

Dat een inflatie correctie best als uitzondering wel normaal is maar het percentage wat door T-Mobile wordt gehanteert tuurlijk is niet normaal..?

😐😕

De CBS cijfers zijn gebaseerd op heel veel kleine kentallen en T-Mobile zou er goed aan doen de kentallen voor ICT diensten te hanteren i.p.v het algemene cijfer..?

🤔😌

Dan zou de verhoging maar ongeveer het helft zijn van de %8,6 naar 4,3 natuurlijk, op dit moment zitten in het algemene cijfer allerlei zaken bijvoorbeeld wat je zei over het brandstof die niet direct (maar wellicht indirect enigszins) van invloed zijn op internet diensten,

%👌

(Samengevat; inflatie correctie Oké, maar %8,6 niet Oké!? ) ❔

 

👎

Grt, 👋

H.U, ☺️

Reputatie 7
Badge +14

Als ze het hele CBS jaarcijfer over 2022 nemen dan is zelfs 10% geoorloofd. Het is een kwestie van tijd voordat de wereld vergaat 😞 zucht..

@sublimerote

Ik heb een unlimited mobiel abonnement en kan me nog herinneren dat de inflatiecorrectie de vorige keer over 25 euro werd berekend.

Dus zoals het ook in de tekst staat, de inflatiecorrectie wordt berekend over het maandbedrag inclusief kortingen (add-on korting en klantvoordeel).

Zojuist de rekening van januari binnen en geen inflatiecorrectie over de €2,50 klantvoordeel (en ook niet over de gratis 5G toegang van €2)

Wel inflatiecorrectie over Bijgesteld E 6,50 korting 1 GB + Unlimited bellen….

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jannewies, er wordt geen inflatiecorrectie berekend over extra kortingen of het volledige Klantvoordeel - tenzij je gebruikmaakt van de oudere variant waarbij je nog Klantvoordeel Meer Snelheid (uit mijn hoofd was dit de allereerste KV-variant) ontvangt. Daarover wordt wel inflatiecorrectie berekend.

Ik citeer voor gemak uit de originele post: 

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag van je internet abonnement inclusief permanente kortingen* op het maandbedrag en inclusief Klantvoordeel Meer snelheid. Het maandbedrag van je televisie abonnement inclusief eventueel Mobiel+Thuis voordeel. Het maandbedrag van je Vast Bellen abonnement. *(internet 80, Postcodekorting, Glasvezel internet 750). We berekenen geen inflatiecorrectie over: extra TV pakketten zoals Thema pakketten, ESPN en Film1, beltarieven voor vast bellen, tijdelijke kortingen zoals actiekortingen van T-Mobile voor thuis, eenmalige tarieven zoals activatiekosten. 

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

 

 

 

dit is toch totale onzin!
omdat CBS op de markt kijkt wat de gemiddelde prijs stijging is van allerlei producten(wat per product kan verschillen, de ene is energie afhankelijk , de ander niet), dat wil niet zeggen dat iedereen deze prijs stijging moet door berekenen?
ze creëer je juist (met zn allen) die inflatie
is gewoon een  NUL-antwoord om de inflatie op te drijven..
erg makkelijke stap voor t-mobile;
zijn de onkosten 9% hoger voor t-mobile?;
die de klant dan moet ophoesten?

 

Ik heb een Unlimited abonnement sinds januari 2022. Bij mij is ook de inflatiecorrectie toegepast waardoor mijn abonnement en stuk duurder uitvalt. Wat ik vreemd vind is dat hetzelfde abonnement nu nog steeds voor €25 wordt aangeboden. Ik heb dus hetzelfde alleen het kost me meer. Dat is vreemd en ook onrechtvaardig. Als de nieuwe abonnementen ook duurder waren geworden zou i dat nog een beetje kunnen begrijpen nu niet. Of ben ik de enige die dat vind

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @57chevy 

T-Mobile heeft het recht om jaarlijks de inflatiecorrectie toe te passen, dit staat ook in de voorwaarden.

Wanneer je kan verlengen dan zal de toegepaste inflatiecorrectie verdwijnen.

Reputatie 5

@57chevy Dat is precies wat ik zeg.

 

@Waqqas Goede tip, heb je niets aan als je net een half jaar geleden een 2 jarig contract hebt afgesloten. Lekkere dooddoener ook. Waarom zouden klanten meer moeten betalen dan nieuwe klanten? De inflatie correctie is niet om mensen te laten vernieuwen maar om een bedrijf de gestegen kosten te laten doorbelasten. Dan zou dat ook voor nieuwe klanten moeten gelden...

Hallo @57chevy 

T-Mobile heeft het recht om jaarlijks de inflatiecorrectie toe te passen, dit staat ook in de voorwaarden.

Wanneer je kan verlengen dan zal de toegepaste inflatiecorrectie verdwijnen.

Dat ze het recht hebben wil nog niet zeggen dat het allemaal netjes is. Zeg dan bij het afsluiten van het contract dit is wat je de komende 2 jaar moet betalen en ja het kan ook zo zijn dat je meer moet gaan betalen en daar kun je niks aan doen. Ben je in ieder geval duidelijk aan de voorkant

Reputatie 3

Ik kom er zojuist achter dat jullie 8% inflatie toepassen. Bizar dat we het in NL goed vinden dat telecom bedrijven in juli en januari de prijzen op mogen hogen. Niks marktwerking waarvoor de boel commercieel is geworden. Mijn salaris wordt nergens opgehoogd. Geen extra’s gewoon extra geld vragen en er niks voor terug krijgen. Ik vind het bizar en stap over zodra het elders goedkoper kan. 

Reputatie 3

Ik kom er zojuist achter dat jullie 8% inflatie toepassen. Bizar dat we het in NL goed vinden dat telecom bedrijven in juli en januari de prijzen op mogen hogen. Niks marktwerking waarvoor de boel commercieel is geworden. Mijn salaris wordt nergens opgehoogd. Geen extra’s gewoon extra geld vragen en er niks voor terug krijgen. Ik vind het bizar en stap over zodra het elders goedkoper kan. 

BTW als ik een nieuw abbo afsluit dan worden de maandkosten 50,- dus niks beloning voor trouwe klanten. 

Het is toch belachelijk dat T-Mobile maar even de inflatiecijfers pakt die ze het beste uitkomt?

Hoe kan het dat de correctie die T-Mobile hanteert het dubbele is dan wat de andere providers hanteren? 

Het is toch bijzonder dat de prijsstijging verschilt terwijl het om inflate gaat waar iedereen mee te maken heeft.

Ik vindt het belachelijk dat bedrijven vrij zijn in het vaststellen van het inflatiepercentage en consumenten daar dan aan gehouden kunnen worden.

Ze mogen dit percentage inflatiecorrectie toepassen. Er staat nergens dat het MOET, alleen meer dan 8,6 % mag niet. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen de diverse providers.

 

Reputatie 1

risico van verhogen is wel dat je slapende beren wakker maakt. wij zijn daarom ook gaan rondkijken en nemen even een jaartje elders een goedkoper alternatief.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @H.de.W 

Je kan ook bellen met T-Mobile voor een verlengingsaanbod en dan betaal je ook meteen de geadverteerde prijs zonder verhoging.

Late to the party, maar ik vraag me bij dit soort berichten altijd af of het personeel van T-mobile ook een 8.6% salaris verhoging heeft gekregen… 

Late to the party, maar ik vraag me bij dit soort berichten altijd af of het personeel van T-mobile ook een 8.6% salaris verhoging heeft gekregen… 

 

(Verdacht), 

 

🤔 + 🏪 +👤 + 🔼 + 🆙 + 💶 =❔

Reageer