Nieuw portfolio 2022: T-Mobile voor thuis

  • 24 January 2022
  • 58 reacties
  • 3135 Bekeken
Nieuw portfolio 2022: T-Mobile voor thuis

Toon eerste reactie

58 reacties

Reputatie 7
Badge +8

 @FttH Vaak hebben deze netwerken in bepaalde gebieden het monopolie op Glasvezel. Het is voor ons dan ook niet mogelijk om daarover te leveren. Ik zou ook niks liever willen dan dat ook iedereen bij ons aangesloten kan worden. Om jouw vraag nog even te beantwoorden, wij zijn niet in zee met e-fiber. 

 

@BeMu Het klopt dat de prijzen voor klanten op WBA omhoog gaan. Voor 100 Mbit/s betaal je dan ook inderdaad €45 exclusief klantvoordeel met het nieuwe aanbod. Als je nu 100 Mbit/s hebt en je wilt deze snelheid houden, dan is het voor jou voordeliger om op het oude prijsplan te blijven. 

 

@stefan.1997 De flexibiliteit om tussentijds de internetsnelheid naar boven of beneden bij te stellen blijft ongewijzigd. Onze Premium en Thema TV pakketten en Wifi Plus punten blijven ook maandelijks opzegbaar.

Reputatie 7
Badge +15

Volgens mij klopt er ergens iets niet, keek net voor de aardigheid in My T-Mobile om te kijken wat het betekent als ik iets zou aanpassen.

Mijn glasvezel abo is nu 100mb/s via WBA (KPN) voor 36,27€  ik zou eventueel kunnen kiezen voor 100 of 400 en 1000mb/s  respectievelijk voor 45,55 of 60€/mnd.

De verandering naar 100mb/s naar 45€  geld volgens mij alleen voor klanten die nu op 50mb/s zitten en over willen gaan naar 100mb/s

@BeMu 

35 voor 100, 40 voor 400 en 45 voor 1000 is ODF.

45 voor 100, 55 voor 400 en 60 voor 1000 is WBA.

Reputatie 6
Badge

@Demi,

Dat snap ik. Maar dat is niet wat de belofte inhoudt. Als je het document, wat destijds is opgemaakt, erbij pakt dan staat daarin dat klanten na de fusie bij zowel vaste als mobile abonnementen kunnen kiezen voor maandelijks opzegbare abonnementen.

Nu in het nieuwe portfolio zit je dus het hele jaar vast aan het abonnement voor zowel TV, Internet en bellen. Je zult me toch gelijk moeten geven dat hiermee nog verder van de belofte wordt afgeweken. Wees eerlijk en duidelijk!

 

Blijkbaar durven en kunnen jullie het niet aan.

 

Reputatie 7
Badge +1

@Waqqas Je heb gelijk wat betreft het verschil tussen ODF en WBA, aangezien ik op WBA zit gelden die prijzen als ik zou besluiten om eventueel over te gaan naar 400 of 1000mb/s

Daar ik momenteel nog op het oude platform zit laat ik tot zo lang alles zoals het nu is, na dat ik ben overgezet ga ik nadenken over vervolg stappen.

 @FttH Vaak hebben deze netwerken in bepaalde gebieden het monopolie op Glasvezel. Het is voor ons dan ook niet mogelijk om daarover te leveren. Ik zou ook niks liever willen dan dat ook iedereen bij ons aangesloten kan worden. Om jouw vraag nog even te beantwoorden, wij zijn niet in zee met e-fiber. 

 

@Demi volgens mij begrijp je mijn vraag niet helemaal. Ik bedoel ook niet dat jullie of open dutch fiber er een glasvezel netwerk naast gaan leggen, maar dat jullie, net als nu bij het KPN netwerk, het e-fiber netwerk gebruiken om diensten aan te bieden. Volgens mij zijn de tarieven van e-fiber lager dan die van KPN
 

Overigens heeft KPN in bijna alle gebieden ook een monopolie en over dat netwerk leveren jullie ook diensten. 

@sublimerote Weet je zo voldoende?:blush:

Nee; ik ben blijkbaar traag van begrip… :wink:

  1. Eind dit jaar kan ik T-Mobile Thuis door laten lopen (zonder te verlengen) en dan betaal ik (afgezien van de inflatiecorrectie) hetzelfde als nu? (2x €25/maand)
  2. Wat gebeurt er 1 jaar later als ook mijn T-Mobile Go Unlimited contract afloopt? Mijn vorige ervaring met T-Mobile is dat de prijs van dat abonnement dan gigantisch omhooggaat, als je geen nieuw contract afsluit. Welke invloed heeft dit op T-Mobile Thuis? (Door laten lopen versus verlengen)
  3. Ik heb nu ook nog T-Mobile Vast Bellen als “bij-abonnement” op T-Mobile Thuis. Kan ik dit nog steeds (in mijn geval met een opzegtermijn van 1 maand - dat is me wel duidelijk) opzeggen (mocht ik dat willen; nu geen intentie) zonder op de nieuwe tarieven over te gaan?

Hmm…

vanmorgen mijn abo geupgrade (ik zit op 500Mbps WBA, nu naar 1Gbps dus). “Toevallig” sinds dat moment geen internet meer? WAN lampje uit. “Disconnected” voor IPv4 in de Draytek.

Is er in de wijkkast nog iets niet geregeld???

(overigens al via Twitter met TMob support aan de slag - ik ben benieuwd of iemand anders hier last van heeft)

Reputatie 6
Badge

@Demi jammer dat je mijn vragen verder negeert. Als je het na moet vragen begrijp ik dat maar laat dat dan even weten. Het klopt gewoon niet. 

Reputatie 7
Badge +8

@stefan.1997 Excuus! Ik weet hier inderdaad het antwoord niet op. Ik ben slechts de boodschapper van dit. Wat precies de reden is om dit aan te passen, kan ik je dan ook geen antwoord opgeven. We blijven flexibel op de genoemde producten. Alleen TV en Vast Bellen wordt niet meer maandelijks. Ik ben het er mee eens dat je dan opeens lang vast zit aan een product, maar ze zijn nog aan het kijken of er een mogelijkheid is met een bedenktijd mocht je TV bijvoorbeeld willen uitproberen. Als het dan niet bevalt dat je binnen een bepaalde tijd toch kan opzeggen. Meer dan dit kan ik voor nu nog niet zeggen, maar hopelijk is er snel meer bekend!

 

 

Enige om dit opgehelderd/opgelost/aangepakt te krijgen is door twee stappen te doorlopen. 

Stap 1) Melding maken op deze website.

Stap 2) Melding maken op deze website

 

Daar het een publicatie op de website betreft die is of kan zijn overgenomen door één of meerdere partijen is er sprake van een belofte die niet wordt waargemaakt. Dat je een belofte doet is één, maar dan wordt wel verwacht dat je deze binnen afzienbare tijd waarmaakt anders valt het onder misleiding. En ja dat geldt dus ook als het niet bij het product of de dienst (informatie) wordt vermeld.

Reputatie 7
Badge +14

@Demi

Ik herinneren me iets over een belofte over maandelijks opzegbare abonnementen voor zowel vast als mobiel. Nu lijken jullie het juist moeilijker te maken en is er nog minder vrijheid. Dat was dus een loze belofte, kom er dan wel eerlijk voor uit, biedt je excuses aan en schrap de belofte van de website! 
 

Ondertussen biedt KPN al wel maandelijks opzegbare abonnementen aan en T-Mobile niet. 

 

Oud nieuws. Is info van meer dan 3 jaar geleden! De wereld veranderd. T-Mobile veranderd mee..

Reputatie 7
Badge +1

Als ik dit alles zo overzie rest me nog de vraag wat gaat er gebeuren met de uitrol van ODF aangezien het in deze uitvoering eigenlijk niet meer nodig is.

Als dat inderdaad zo is heeft T-Mobile het in mijn beleving heel slim aangepakt, geen kosten meer om ODF uit te rollen men betaald wel iets meer aan KPN, nergens is te zien wat het verschil is tussen wat T-Mobile aan KPN betaald en de meerprijs voor WBA klanten .

En heel eerlijk gezegd mocht ik in de toekomst kiezen voor 400 of 1000mb het me de meerprijs wel waard is, omdat ik het WBA netwerk zoals aangelegd door Reggefiber kwalitatief beter ach dan de netwerken die tegenwoordig worden uitgerold.

Reputatie 6
Badge

@Demi

Ik herinneren me iets over een belofte over maandelijks opzegbare abonnementen voor zowel vast als mobiel. Nu lijken jullie het juist moeilijker te maken en is er nog minder vrijheid. Dat was dus een loze belofte, kom er dan wel eerlijk voor uit, biedt je excuses aan en schrap de belofte van de website! 
 

Ondertussen biedt KPN al wel maandelijks opzegbare abonnementen aan en T-Mobile niet. 

 

Oud nieuws. Is info van meer dan 3 jaar geleden! De wereld veranderd. T-Mobile veranderd mee..

Behalve dat ze het nooit aangeboden hebben maar blijkbaar wel beloofd (aan Tele2 klanten?) bij de overname.

En in plaats van het Thuis abonnement maandelijks opzegbaar maken gaan ze de omgekeerde weg in en perken het maandelijks opzegbare van de tv en vaste telefoniedienst in :clown: .

 

Reputatie 7
Badge +4

Ja dat vind ik ook al opvallend.

Reputatie 7

@TAVL  Mooie aanvulling wellicht is ook de website van Open Dutch Fiber, onze partner op het gebied van Glasvezel. Hier vind je precies, waar op dit moment de plannen liggen en waar we hard bezig zijn om iedereen aan te sluiten. Via de nieuws-pagina vind je meer: Nieuws

Reputatie 7
Badge +1

Misschien een beetje brutaal, wat me opvalt bij de uitrol van glasvezelnetwerken dat ik nergens meer lees over “vragenbundeling” zoals indertijd toen glasvezel werd uitgerold in de Achterhoek en Liemers nu ongeveer 10 tot 14  jaar geleden.

Ik weet nog dat eerst 40% voor een klein dorp en 30% voor een grotere dorp (stad) daadwerkelijk een betaald abonnement moest! afnemen, de gehele procedure duurde dan ook tussen de 1,5 en 2 jaar voor men er gebruik van kon maken.

Geldt deze procedure nog of is men hiervan afgestapt.

Reputatie 2

even voor de duidelijkheid, want ik wil absoluut niet naar het nieuwe portfolio (duurder en verlies van de €7,50 klantenvoordeel meer keuze TV)

 

Als ik mijn mobiel abonnement aanpas (of verleng) van nu 7GB naar Unlimited dan geldt nog altijd de €25 + €25 regel en wordt dit niet gezien als wijziging van mijn oude T-Mobile Thuis abo? Kan dat iemand van T-Mobile bevestigen?

Reputatie 7
Badge +1

Als je niets veranderd in je T-Mobile thuis abonnement blijft dit zo als het is, je mobiele abonnement staat hier los van, dus als je het mobiele abonnement op waardeert naar unlimited blijf je huidige korting gewoon zoals die nu is.

 

Reputatie 2

Als je niets veranderd in je T-Mobile thuis abonnement blijft dit zo als het is, je mobiele abonnement staat hier los van, dus als je het mobiele abonnement op waardeert naar unlimited blijf je huidige korting gewoon zoals die nu is.

Oké maar de korting van het T-Mobile thuis abo wordt dan nog wel aangepast van €5 naar €10 toch?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

De 25+25 gold enkel voor de vast internet propositie die de afgelopen 2 jaar aanwezig was. Bij die propositie was geen klantvoordeel TV pakket aanwezig, die zou dan vervallen zijn. De 25 euro voor internet kun je dus vanuit je huidige of verlengen naar een nieuw abonnement niet meer kiezen. Als je tevreden bent met je huidige snelheid en klantvoordeel kun je beter blijven zitten. Aanpassen betekend automatisch de nieuwe prijsplannen. Je kunt natuurlijk wel zonder dat je internet prijs wordt aangepast je mobiele abonnement verhogen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MaiteNL, het goede antwoord is al gegeven dus ik heb weinig meer erop aan te vullen: zolang je jouw mobiele abonnement wijzigt, wijzig je niets aan jouw T-Mobile voor thuis abonnement en zal die samenstelling ongewijzigd blijven. Houd er echter wel rekening mee dat we ook een nieuwe variant van Klantvoordeel hebben uitgebracht samen met het nieuwe portfolio. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van je huidige kortingen zolang je daarin ook niets wijzigt.

Veel plezier met je nieuwe Unlimited abonnement en bij vragen: stel ze gerust. We zitten altijd voor je klaar!😄

Reputatie 2

Hoi @MaiteNL, het goede antwoord is al gegeven dus ik heb weinig meer erop aan te vullen: zolang je jouw mobiele abonnement wijzigt, wijzig je niets aan jouw T-Mobile voor thuis abonnement en zal die samenstelling ongewijzigd blijven. Houd er echter wel rekening mee dat we ook een nieuwe variant van Klantvoordeel hebben uitgebracht samen met het nieuwe portfolio. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van je huidige kortingen zolang je daarin ook niets wijzigt.

Veel plezier met je nieuwe Unlimited abonnement en bij vragen: stel ze gerust. We zitten altijd voor je klaar!😄

misschien ben ik niet de slimste maar ik weet dus nog steeds niet of ik nu wel nog altijd recht heb op €10 klantenkorting (ipv. van nieuw €5) op tmobile Thuis als ik over ga naar unlimited mobile. Dat is het enigste wat ik graag bevestigd wil hebben.

Reputatie 2

@MaiteNL

Als je gewoon je bundel wijzigt via bundel wijzigen dan ga je niet naar het nieuwe klantvoordeel waarbij je 5 euro korting op thuis ontvangt, je blijft op het oude klantvoordeel omdat je enkel je bundel wijzigt volgens mij.

Je bedoelt hier de mobiele bundel dan neem ik aan.

@MaiteNL mobiele bundel wijzigen heeft geen invloed op klantvoordeel 😀.

Maar kijk ook goed of je niet akkoord moet gaan met nieuwe voorwaarden.

 

oke, wel erg jammer dat Tmobile hier een beetje geheimzinnig over doet een geen direct antwoord op mijn vraag kan geven. 

 

@Jason 

“Houd er echter wel rekening mee dat we ook een nieuwe variant van Klantvoordeel hebben uitgebracht samen met het nieuwe portfolio. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van je huidige kortingen zolang je daarin ook niets wijzigt”

Wat bedoel je hiermee? Hoe moet ik hier rekening mee houden? 

Reputatie 7

Daarbij is nog een korte toevoeging nodig. Als er een wijziging plaatsvindt, let er dan op dat ook niet het Klantvoordeel wordt gewijzigd. Bij elke aanpassing van het abonnement zal er worden gevraagd of er akkoord wordt gegaan met de nieuwe voorwaarden en of er moet worden overgegaan om het nieuwe Klantvoordeel. Daar hoeft uiteraard in dat geval niet voor gekozen te worden. 

Zat ik zo dicht bij het nemen can een Unlimited abonnement voor mobiel (heb al T-mobile thuis) maar met het wegvallen van de 2x €25 is dat dus niet echt aantrekkelijk meer

Reageer