Nieuw portfolio 2022: T-Mobile voor thuis

  • 24 January 2022
  • 58 reacties
  • 3129 Bekeken
Nieuw portfolio 2022: T-Mobile voor thuis
Reputatie 7
Badge +8

T-Mobile breidt 1Gbit/s glasvezelaanbod uit naar 3.3 miljoen huishoudens

 

De toepassingen van internet en nieuwe technologieën zijn eindeloos. Maar als je ongelimiteerd wilt spelen met de mogelijkheden van vandaag en samen met je familie en vrienden nieuwe dingen wilt blijven ontdekken, vraagt dit om steeds beter en sneller internet. T-Mobile wil graag dat iedereen zorgeloos kan genieten van supersnel en betaalbaar internet.

 

Vanaf vandaag breidt T-Mobile in het 1Gbit/s aanbod uit voor iedereen met Glasvezel. Deze klanten kunnen vanaf 24 januari kiezen uit abonnementen van 100 Mbit/s, 400 Mbit/s en 1 Gbit/s. Voor DSL is er een internetbundel en leveren we altijd de maximaal haalbare snelheid op het adres tot 100 Mbit/s. Klanten die al een mobiel abonnement hebben bij T-Mobile of Tele2 en deze combineren met een abonnement voor thuis, ontvangen iedere maand extra voordelen op beide abonnementen.

 

Wat de exacte wijzigingen zijn, lees je in dit topic!

 


 

Let op! Het nieuwe aanbod geldt voor alle klanten die vanaf 24 januari 2022 een nieuwe aanvraag hebben gedaan. Voor huidige klanten blijft het bestaande portfolio en prijsplan van kracht. Na wijziging in snelheid, verhuizing of bij een verlenging gaan ook bestaande klanten over naar het nieuwe portfolio.

 

Snelheid

Nieuwe abonnementen

Glasvezel

Wij willen dat iedereen kan genieten van superhoge snelheden van Glasvezel. Het instappunt van 50 Mbit/s verdwijnt en het nieuwe instappunt wordt 100 Mbit/s. We introduceren een nieuwe snelheid van 400 Mbit/s én we maken de snelheid van 1Gbit/s mogelijk voor alle glasvezeltechnologieën. Dus ook voor alle huishoudens waar we Glasvezel aanbieden via een andere netwerkbeheerder. Zo krijgen ook deze klanten de mogelijkheid om 10x sneller internet bij ons af te nemen dan voorheen.

 

DSL

Voor de klanten die nog DSL hebben en nog niet aangesloten kunnen worden op Glasvezel, leveren we altijd de maximaal haalbare snelheid op het adres tot 100 Mbit/s. Er komt hiervoor één bundel van een maximale snelheid tot 100 Mbit/s. 

 

Prijzen Glasvezel

100 Mbit/s → vanaf € 35

400 Mbit/s → vanaf € 40

1 Gbit/s  → vanaf € 45

* Wanneer we Glasvezel aanbieden via een andere netwerkbeheerder, kunnen bovenstaande prijzen afwijken door de hoge inkooptarieven waarmee we te maken hebben.

 

Prijzen DSL

100 Mbit/s → € 35

* Er komt één bundel voor DSL, je ontvangt de maximale snelheid die op jouw adres mogelijk is tot 100 Mbit/s voor € 35.

 

Klantvoordeel 

Altijd € 5/mnd korting

Combineer je vanaf nu een mobiel abonnement van T-Mobile of Tele2 met Internet voor thuis? Dan ontvang je altijd € 5/mnd extra korting op je internetabonnement, ongeacht de hoogte van de bundel van je mobiele abonnement. De voordelen voor mobiele abonnementen blijven ongewijzigd.

Als bestaande klanten vanaf nu hun internetabonnement voor thuis aanmelden voor Klantvoordeel, wordt automatisch de korting verwerkt. 

Voor bestaande klanten die hun internetabonnement voor thuis al hadden aangemeld voor Klantvoordeel wijzigt er niets, zolang het internetabonnement niet wordt gewijzigd of de snelheid wordt aangepast.

 

In My T-Mobile Thuis zie je welke voordelen van Klantvoordeel je ontvangt.

 

Contractduur

Maandelijks opzegbaar na afloop termijn

Combineer je Internet met T-Mobile TV en/of Vast Bellen? Dan worden deze diensten aan de contractduur van het internetabonnement gekoppeld. Dit is alleen voor abonnementen die zijn afgesloten vanaf 24 januari. Zodra die termijn is afgelopen, zijn alle diensten maandelijks opzegbaar. Dit betekent dat TV en Vast Bellen niet meer maandelijks opzegbaar zijn in het eerste jaar. Na het eerste jaar zijn alle diensten wél weer maandelijks opzegbaar. 

Het is mogelijk om later alsnog voor TV en/of Vast Bellen te kiezen. Kies je na bijvoorbeeld 6 maanden voor TV, dan wordt deze gekoppeld aan de resterende 6 maanden van je internetabonnement. Daarna kun je TV, net als je internetabonnement, maandelijks opzeggen. Dit geldt ook voor Vast Bellen. 

 


58 reacties

Reputatie 4

Wel heel leuk allemaal, ja oke veel mensen komen naar het forum en andere review sites, en alhoewel dan lees ik dat er nog steeds mega veel klachten zijn dat soms de download of vaker de upload snelheid nog steeds niet fatsoenlijk in orde zijn van het 1000/1000 pakket, dus dan heb in zoeits van ik ga liever naar de concurrentie die het wel fatsoenlijk voor elkaar hebben

Reputatie 7
Badge +14

Wel heel leuk allemaal, ja oke veel mensen komen naar het forum en andere review sites, en alhoewel dan lees ik dat er nog steeds mega veel klachten zijn dat soms de download of vaker de upload snelheid nog steeds niet fatsoenlijk in orde zijn van het 1000/1000 pakket, dus dan heb in zoeits van ik ga liever naar de concurrentie die het wel fatsoenlijk voor elkaar hebben

Als hier (ik roep maar een aantal) 20 mensen zijn waar het nog niet oké is, en buiten de Community 1miljoen waar het wel oké is maar die hoor je hier uiteraard nooit. Ga je liever dus naar een ander die dezelfde problemen hebben? 
Groetjes en ga eens in de andere Community’s lezen voor dat je een besluit neemt.

Succes! 

@juliank - In mijn ogen vind ik het niet volledig behalen van de snelheid nog niet eens zo erg, tenminste als het 200Mbit is. Het volledig down zijn van een verbinding echter is iets dat anno 2022 gewoonweg onacceptabel is. En juist met GPON is dit iets wat veelvuldig heeft plaatsgevonden, en dan heb ik het niet over een enkele keer maar structureel de problematiek daarmee.

Klachten heb je overal en zullen er ook altijd blijven. Maar je keus puur op snelheid baseren is ook niet goed. Daarin zijn meerdere zaken relevant zoals uptime, kosten, features, bereikbaarheid klantenservice.

 

En eigenlijk @CrisTien klopt dat dus niet helemaal, als ik zonder internet zit, ben ik er vrij rap bij en wordt er direct melding door mij gemaakt. Ik blijf er ook langdurig bovenop zitten tot het weer werkt. Als mijn buurvrouw zonder internet zit, dan pakt ze een legpuzzel en gaat ze puzzelen terwijl een andere buurvrouw haar fiets pakt en een stuk gaat fietsen door de Dordtse Biesbosch. Beide buren zal je dus bij een storing of klacht niet of bijna niet horen.

Cijfers, percentages en berichten via sociale media, fora etc. zeggen dus bar weinig, Het is dus niet per definitie zo dat mensen die je niet hoort tevreden zijn, misschien geldt dat voor een groot deel maar er zijn er ook zat die best balen als het niet werkt maar gewoon geduld hebben.

 

Al met al ben ik blij dat we als bestaande klant niets te maken hebben met de prijsverhoging en alleen de inflatiecorrectie hebben gekregen. In mijn geval zou bij een prijsverhoging het prijsverschil met één van de concurrenten € 6,75 bedragen waarvoor ik dan wel allerlei features had gehad die nu ontbreken. En ik denk dat met deze stap door T-Mobile, de keus om alsnog voor de concurrent te kiezen, een stuk eenvoudiger is. Lees; modemswap binnen 24-48 uur, 24/7 klantenservice, betere routering, IPv6. Dus ergens hoop ik dat T-Mobile nu op wel hele snelle termijn met een paar van deze zaken gaat komen.

Dit schrijft Tweakers hierover:

https://tweakers.net/nieuws/192362/t-mobile-verhoogt-prijs-1gbit-s-glasvezel-en-levert-dat-via-kpn-voor-meerprijs.html

Na wijziging in snelheid, verhuizing of bij een verlenging gaan ook bestaande klanten over naar het nieuwe portfolio.

en

Voor bestaande klanten die hun internetabonnement voor thuis al hadden aangemeld voor Klantvoordeel wijzigt er niets, zolang het internetabonnement niet wordt gewijzigd of de snelheid wordt aangepast.

Dit lijkt in tegenspraak? Is een verlenging wel/niet een wijziging?

Ik meen dat ik (eind vorig jaar) T-Mobile Thuis voor (maximaal) 1 jaar kon afsluiten. Ga ik eind dit jaar dus meer betalen?

(Ik heb T-Mobile Thuis en T-Mobile Go Unlimited met Klantvoordeel (dus €25 per dienst); het mobiele abonnement heeft een looptijd van 2 jaar, dus loopt nog 1 jaar langer door)

 

Dit lijkt in tegenspraak? Is een verlenging wel/niet een wijziging?

Ik meen dat ik (eind vorig jaar) T-Mobile Thuis voor (maximaal) 1 jaar kon afsluiten. Ga ik eind dit jaar dus meer betalen?

(Ik heb T-Mobile Thuis en T-Mobile Go Unlimited met Klantvoordeel (dus €25 per dienst); het mobiele abonnement heeft een looptijd van 2 jaar, dus loopt nog 1 jaar langer door)

Lees het in de zin van;

Iedere verandering aan je internetsnelheid betekent nieuwe prijzen. Bij verlenging, nieuwe prijzen. In dit laatste geval is het logisch, bij verlenging ga je een nieuwe overeenkomst aan voor de duur die je overeengekomen bent. Verander je iets aan je internetverbinding of ga je een nieuwe overeenkomst aan, dan wijzigt ook klantvoordeel en krijg je dus minder korting.

Als je tussendoor en- / of na het uitzitten van je overeenkomst niets doet, blijven je huidige voorwaarden en tarieven van toepassing en geldt alleen de inflatiecorrectie die jaarlijks wordt toegepast.

Reputatie 7
Badge +14

Een verlenging is inderdaad een wijziging maar na een jaar ben je niet verplicht te verlengen.

@sublimerote Doe je niets blijf je dus hetzelfde betalen er komt wel elke jaar inflatiecorrectie bij. 
 

Reputatie 7
Badge +8

@sublimerote Yes, dus eigenlijk als je een nieuw jaarcontract aan gaat, dan krijg je het nieuwe aanbod. Dit gebeurt dus ook bij verlengingen en verhuizingen, want dan krijg je ook een nieuw jaarcontract. Bij snelheidwijzigingen ga je van het verouderde prijsplan, naar het nieuwe prijsplan waardoor je ook onder het nieuwe aanbod valt. Dit staat ook uitgelicht in My T-Mobile Thuis als je dit wil wijzigen, zodat je hier op de hoogte van bent voor je een aanpassing doet: 

 

Voor huidige klanten blijft het huidige aanbod van kracht, tot je dus één van bovenstaande aanpassingen doet in het abonnement. Het mobiel klantvoordeel blijft ongewijzigd, ook na aanpassingen in het abonnement voor thuis. Het klantvoordeel voor thuis wordt wel aangepast wanneer je over gaat op het nieuwe aanbod.

Weet je zo voldoende?:blush:

Betekent dit dan ook dat jullie in zee gaan met kleinere glasvezel netwerken als e-fiber en delta?  Hier in de Hoeksche Waard staan mensen te trappelen om over te stappen naar glasvezel via e-fiber maar ze missen een bekende naam. Ik denk dat het T-Mobile veel klanten op zou leveren. 
 

Ik hoop echt dat jullie met e-fiber in zee gaan. Want dan kom ik weer terug naar T-Mobile. 

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij klopt er ergens iets niet, keek net voor de aardigheid in My T-Mobile om te kijken wat het betekent als ik iets zou aanpassen.

Mijn glasvezel abo is nu 100mb/s via WBA (KPN) voor 36,27€  ik zou eventueel kunnen kiezen voor 100 of 400 en 1000mb/s  respectievelijk voor 45,55 of 60€/mnd.

De verandering naar 100mb/s naar 45€  geld volgens mij alleen voor klanten die nu op 50mb/s zitten en over willen gaan naar 100mb/s

Reputatie 6
Badge

@Demi

Ik herinneren me iets over een belofte over maandelijks opzegbare abonnementen voor zowel vast als mobiel. Nu lijken jullie het juist moeilijker te maken en is er nog minder vrijheid. Dat was dus een loze belofte, kom er dan wel eerlijk voor uit, biedt je excuses aan en schrap de belofte van de website! 
 

Ondertussen biedt KPN al wel maandelijks opzegbare abonnementen aan en T-Mobile niet. 
 

Kijk T-Mobile, zo moet het dus niet!

Reputatie 7
Badge +8

 @FttH Vaak hebben deze netwerken in bepaalde gebieden het monopolie op Glasvezel. Het is voor ons dan ook niet mogelijk om daarover te leveren. Ik zou ook niks liever willen dan dat ook iedereen bij ons aangesloten kan worden. Om jouw vraag nog even te beantwoorden, wij zijn niet in zee met e-fiber. 

 

@BeMu Het klopt dat de prijzen voor klanten op WBA omhoog gaan. Voor 100 Mbit/s betaal je dan ook inderdaad €45 exclusief klantvoordeel met het nieuwe aanbod. Als je nu 100 Mbit/s hebt en je wilt deze snelheid houden, dan is het voor jou voordeliger om op het oude prijsplan te blijven. 

 

@stefan.1997 De flexibiliteit om tussentijds de internetsnelheid naar boven of beneden bij te stellen blijft ongewijzigd. Onze Premium en Thema TV pakketten en Wifi Plus punten blijven ook maandelijks opzegbaar.

Reputatie 7
Badge +15

Volgens mij klopt er ergens iets niet, keek net voor de aardigheid in My T-Mobile om te kijken wat het betekent als ik iets zou aanpassen.

Mijn glasvezel abo is nu 100mb/s via WBA (KPN) voor 36,27€  ik zou eventueel kunnen kiezen voor 100 of 400 en 1000mb/s  respectievelijk voor 45,55 of 60€/mnd.

De verandering naar 100mb/s naar 45€  geld volgens mij alleen voor klanten die nu op 50mb/s zitten en over willen gaan naar 100mb/s

@BeMu 

35 voor 100, 40 voor 400 en 45 voor 1000 is ODF.

45 voor 100, 55 voor 400 en 60 voor 1000 is WBA.

Reputatie 6
Badge

@Demi,

Dat snap ik. Maar dat is niet wat de belofte inhoudt. Als je het document, wat destijds is opgemaakt, erbij pakt dan staat daarin dat klanten na de fusie bij zowel vaste als mobile abonnementen kunnen kiezen voor maandelijks opzegbare abonnementen.

Nu in het nieuwe portfolio zit je dus het hele jaar vast aan het abonnement voor zowel TV, Internet en bellen. Je zult me toch gelijk moeten geven dat hiermee nog verder van de belofte wordt afgeweken. Wees eerlijk en duidelijk!

 

Blijkbaar durven en kunnen jullie het niet aan.

 

Reputatie 7
Badge +1

@Waqqas Je heb gelijk wat betreft het verschil tussen ODF en WBA, aangezien ik op WBA zit gelden die prijzen als ik zou besluiten om eventueel over te gaan naar 400 of 1000mb/s

Daar ik momenteel nog op het oude platform zit laat ik tot zo lang alles zoals het nu is, na dat ik ben overgezet ga ik nadenken over vervolg stappen.

 @FttH Vaak hebben deze netwerken in bepaalde gebieden het monopolie op Glasvezel. Het is voor ons dan ook niet mogelijk om daarover te leveren. Ik zou ook niks liever willen dan dat ook iedereen bij ons aangesloten kan worden. Om jouw vraag nog even te beantwoorden, wij zijn niet in zee met e-fiber. 

 

@Demi volgens mij begrijp je mijn vraag niet helemaal. Ik bedoel ook niet dat jullie of open dutch fiber er een glasvezel netwerk naast gaan leggen, maar dat jullie, net als nu bij het KPN netwerk, het e-fiber netwerk gebruiken om diensten aan te bieden. Volgens mij zijn de tarieven van e-fiber lager dan die van KPN
 

Overigens heeft KPN in bijna alle gebieden ook een monopolie en over dat netwerk leveren jullie ook diensten. 

@sublimerote Weet je zo voldoende?:blush:

Nee; ik ben blijkbaar traag van begrip… :wink:

  1. Eind dit jaar kan ik T-Mobile Thuis door laten lopen (zonder te verlengen) en dan betaal ik (afgezien van de inflatiecorrectie) hetzelfde als nu? (2x €25/maand)
  2. Wat gebeurt er 1 jaar later als ook mijn T-Mobile Go Unlimited contract afloopt? Mijn vorige ervaring met T-Mobile is dat de prijs van dat abonnement dan gigantisch omhooggaat, als je geen nieuw contract afsluit. Welke invloed heeft dit op T-Mobile Thuis? (Door laten lopen versus verlengen)
  3. Ik heb nu ook nog T-Mobile Vast Bellen als “bij-abonnement” op T-Mobile Thuis. Kan ik dit nog steeds (in mijn geval met een opzegtermijn van 1 maand - dat is me wel duidelijk) opzeggen (mocht ik dat willen; nu geen intentie) zonder op de nieuwe tarieven over te gaan?

Hmm…

vanmorgen mijn abo geupgrade (ik zit op 500Mbps WBA, nu naar 1Gbps dus). “Toevallig” sinds dat moment geen internet meer? WAN lampje uit. “Disconnected” voor IPv4 in de Draytek.

Is er in de wijkkast nog iets niet geregeld???

(overigens al via Twitter met TMob support aan de slag - ik ben benieuwd of iemand anders hier last van heeft)

Reputatie 7
Badge +8

@FttH We hebben momenteel geen samenwerking met e-fiber ook niet met dit nieuwe aanbod. Of het toch nog komt in de toekomst, durf ik voor nu niet te zeggen. Als het mogelijk is, dan laten we dit uiteraard ook weten!

 

@sublimerote 

  1. Klopt inderdaad. Zolang je niet verlengt, blijft het abonnement doorlopen met de huidige voorwaarden. Het nieuwe aanbod geldt alleen voor nieuwe aanvragen vanaf vandaag. Bestaande klanten worden niet zomaar omgezet. 
  2. Aanpassingen aan de mobiel kant staan los van het nieuwe portfolio van thuis. Je blijft het huidige klantvoordeel houden en met een Unlimited abonnement, betaal je dan ook nog steeds € 25 per maand (excl toestelkosten) ook na verlenging mobiel. 
  3. Yes, opzeggen is gewoon mogelijk zoals het nu ook is. Als huidige klant verandert er dus helemaal niks, tenzij je dus verhuist, verlengt of een nieuwe internetsnelheid neemt volgens het nieuwe prijsplan. 

@famfrissen Goeie vraag! Of het toeval is, weet ik niet. Maar mijn collega is het nu voor je aan het uitzoeken of er een verband is. Ze zijn ermee aan de slag!

Reputatie 6
Badge

@Demi jammer dat je mijn vragen verder negeert. Als je het na moet vragen begrijp ik dat maar laat dat dan even weten. Het klopt gewoon niet. 

Reputatie 7
Badge +8

@stefan.1997 Excuus! Ik weet hier inderdaad het antwoord niet op. Ik ben slechts de boodschapper van dit. Wat precies de reden is om dit aan te passen, kan ik je dan ook geen antwoord opgeven. We blijven flexibel op de genoemde producten. Alleen TV en Vast Bellen wordt niet meer maandelijks. Ik ben het er mee eens dat je dan opeens lang vast zit aan een product, maar ze zijn nog aan het kijken of er een mogelijkheid is met een bedenktijd mocht je TV bijvoorbeeld willen uitproberen. Als het dan niet bevalt dat je binnen een bepaalde tijd toch kan opzeggen. Meer dan dit kan ik voor nu nog niet zeggen, maar hopelijk is er snel meer bekend!

 

 

Enige om dit opgehelderd/opgelost/aangepakt te krijgen is door twee stappen te doorlopen. 

Stap 1) Melding maken op deze website.

Stap 2) Melding maken op deze website

 

Daar het een publicatie op de website betreft die is of kan zijn overgenomen door één of meerdere partijen is er sprake van een belofte die niet wordt waargemaakt. Dat je een belofte doet is één, maar dan wordt wel verwacht dat je deze binnen afzienbare tijd waarmaakt anders valt het onder misleiding. En ja dat geldt dus ook als het niet bij het product of de dienst (informatie) wordt vermeld.

Reputatie 7
Badge +14

@Demi

Ik herinneren me iets over een belofte over maandelijks opzegbare abonnementen voor zowel vast als mobiel. Nu lijken jullie het juist moeilijker te maken en is er nog minder vrijheid. Dat was dus een loze belofte, kom er dan wel eerlijk voor uit, biedt je excuses aan en schrap de belofte van de website! 
 

Ondertussen biedt KPN al wel maandelijks opzegbare abonnementen aan en T-Mobile niet. 

 

Oud nieuws. Is info van meer dan 3 jaar geleden! De wereld veranderd. T-Mobile veranderd mee..

Reputatie 7
Badge +1

Als ik dit alles zo overzie rest me nog de vraag wat gaat er gebeuren met de uitrol van ODF aangezien het in deze uitvoering eigenlijk niet meer nodig is.

Als dat inderdaad zo is heeft T-Mobile het in mijn beleving heel slim aangepakt, geen kosten meer om ODF uit te rollen men betaald wel iets meer aan KPN, nergens is te zien wat het verschil is tussen wat T-Mobile aan KPN betaald en de meerprijs voor WBA klanten .

En heel eerlijk gezegd mocht ik in de toekomst kiezen voor 400 of 1000mb het me de meerprijs wel waard is, omdat ik het WBA netwerk zoals aangelegd door Reggefiber kwalitatief beter ach dan de netwerken die tegenwoordig worden uitgerold.

Reputatie 6
Badge

@Demi

Ik herinneren me iets over een belofte over maandelijks opzegbare abonnementen voor zowel vast als mobiel. Nu lijken jullie het juist moeilijker te maken en is er nog minder vrijheid. Dat was dus een loze belofte, kom er dan wel eerlijk voor uit, biedt je excuses aan en schrap de belofte van de website! 
 

Ondertussen biedt KPN al wel maandelijks opzegbare abonnementen aan en T-Mobile niet. 

 

Oud nieuws. Is info van meer dan 3 jaar geleden! De wereld veranderd. T-Mobile veranderd mee..

Behalve dat ze het nooit aangeboden hebben maar blijkbaar wel beloofd (aan Tele2 klanten?) bij de overname.

En in plaats van het Thuis abonnement maandelijks opzegbaar maken gaan ze de omgekeerde weg in en perken het maandelijks opzegbare van de tv en vaste telefoniedienst in :clown: .

 

Reageer