Nieuw portfolio 2022: T-Mobile voor thuis

  • 24 January 2022
  • 58 reacties
  • 3129 Bekeken
Nieuw portfolio 2022: T-Mobile voor thuis
Reputatie 7
Badge +8

T-Mobile breidt 1Gbit/s glasvezelaanbod uit naar 3.3 miljoen huishoudens

 

De toepassingen van internet en nieuwe technologieën zijn eindeloos. Maar als je ongelimiteerd wilt spelen met de mogelijkheden van vandaag en samen met je familie en vrienden nieuwe dingen wilt blijven ontdekken, vraagt dit om steeds beter en sneller internet. T-Mobile wil graag dat iedereen zorgeloos kan genieten van supersnel en betaalbaar internet.

 

Vanaf vandaag breidt T-Mobile in het 1Gbit/s aanbod uit voor iedereen met Glasvezel. Deze klanten kunnen vanaf 24 januari kiezen uit abonnementen van 100 Mbit/s, 400 Mbit/s en 1 Gbit/s. Voor DSL is er een internetbundel en leveren we altijd de maximaal haalbare snelheid op het adres tot 100 Mbit/s. Klanten die al een mobiel abonnement hebben bij T-Mobile of Tele2 en deze combineren met een abonnement voor thuis, ontvangen iedere maand extra voordelen op beide abonnementen.

 

Wat de exacte wijzigingen zijn, lees je in dit topic!

 


 

Let op! Het nieuwe aanbod geldt voor alle klanten die vanaf 24 januari 2022 een nieuwe aanvraag hebben gedaan. Voor huidige klanten blijft het bestaande portfolio en prijsplan van kracht. Na wijziging in snelheid, verhuizing of bij een verlenging gaan ook bestaande klanten over naar het nieuwe portfolio.

 

Snelheid

Nieuwe abonnementen

Glasvezel

Wij willen dat iedereen kan genieten van superhoge snelheden van Glasvezel. Het instappunt van 50 Mbit/s verdwijnt en het nieuwe instappunt wordt 100 Mbit/s. We introduceren een nieuwe snelheid van 400 Mbit/s én we maken de snelheid van 1Gbit/s mogelijk voor alle glasvezeltechnologieën. Dus ook voor alle huishoudens waar we Glasvezel aanbieden via een andere netwerkbeheerder. Zo krijgen ook deze klanten de mogelijkheid om 10x sneller internet bij ons af te nemen dan voorheen.

 

DSL

Voor de klanten die nog DSL hebben en nog niet aangesloten kunnen worden op Glasvezel, leveren we altijd de maximaal haalbare snelheid op het adres tot 100 Mbit/s. Er komt hiervoor één bundel van een maximale snelheid tot 100 Mbit/s. 

 

Prijzen Glasvezel

100 Mbit/s → vanaf € 35

400 Mbit/s → vanaf € 40

1 Gbit/s  → vanaf € 45

* Wanneer we Glasvezel aanbieden via een andere netwerkbeheerder, kunnen bovenstaande prijzen afwijken door de hoge inkooptarieven waarmee we te maken hebben.

 

Prijzen DSL

100 Mbit/s → € 35

* Er komt één bundel voor DSL, je ontvangt de maximale snelheid die op jouw adres mogelijk is tot 100 Mbit/s voor € 35.

 

Klantvoordeel 

Altijd € 5/mnd korting

Combineer je vanaf nu een mobiel abonnement van T-Mobile of Tele2 met Internet voor thuis? Dan ontvang je altijd € 5/mnd extra korting op je internetabonnement, ongeacht de hoogte van de bundel van je mobiele abonnement. De voordelen voor mobiele abonnementen blijven ongewijzigd.

Als bestaande klanten vanaf nu hun internetabonnement voor thuis aanmelden voor Klantvoordeel, wordt automatisch de korting verwerkt. 

Voor bestaande klanten die hun internetabonnement voor thuis al hadden aangemeld voor Klantvoordeel wijzigt er niets, zolang het internetabonnement niet wordt gewijzigd of de snelheid wordt aangepast.

 

In My T-Mobile Thuis zie je welke voordelen van Klantvoordeel je ontvangt.

 

Contractduur

Maandelijks opzegbaar na afloop termijn

Combineer je Internet met T-Mobile TV en/of Vast Bellen? Dan worden deze diensten aan de contractduur van het internetabonnement gekoppeld. Dit is alleen voor abonnementen die zijn afgesloten vanaf 24 januari. Zodra die termijn is afgelopen, zijn alle diensten maandelijks opzegbaar. Dit betekent dat TV en Vast Bellen niet meer maandelijks opzegbaar zijn in het eerste jaar. Na het eerste jaar zijn alle diensten wél weer maandelijks opzegbaar. 

Het is mogelijk om later alsnog voor TV en/of Vast Bellen te kiezen. Kies je na bijvoorbeeld 6 maanden voor TV, dan wordt deze gekoppeld aan de resterende 6 maanden van je internetabonnement. Daarna kun je TV, net als je internetabonnement, maandelijks opzeggen. Dit geldt ook voor Vast Bellen. 

 


58 reacties

Reputatie 7

Ja dat vind ik ook al opvallend.

Reputatie 7

Hi @BeMu ,

Terechte vraag! We blijven natuurlijk doorgaan met de uitrol van onze Glasvezelnetwerken, omdat we het belangrijk vinden dat we iedereen een snelle, maar ook voordelige verbinding kunnen geven. We blijven dus gewoon doorgaan tot iedereen verbonden is! 😉

Reputatie 7
Badge +4

Komt hier dan ook meer duidelijkheid over? Bijvoorbeeld als een regio/wijk/stad  over is naar het voordeligere T-Mobile netwerk. Het scheelt toch best aardig wat tussen WBA en TM. Zou wel zo open en eerlijk naar de klanten toe dat ze kunnen besparen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hier zijn alle eerder aangekondigde glasvezelplannen van o.a. T-Mobile zichtbaar 👍

https://tweakers.net/reviews/9662/glasvezel-in-heel-nederland-de-plannen-van-kpn-t-mobile-en-delta.html

Reputatie 7

@TAVL  Mooie aanvulling wellicht is ook de website van Open Dutch Fiber, onze partner op het gebied van Glasvezel. Hier vind je precies, waar op dit moment de plannen liggen en waar we hard bezig zijn om iedereen aan te sluiten. Via de nieuws-pagina vind je meer: Nieuws

Reputatie 7
Badge +1

Misschien een beetje brutaal, wat me opvalt bij de uitrol van glasvezelnetwerken dat ik nergens meer lees over “vragenbundeling” zoals indertijd toen glasvezel werd uitgerold in de Achterhoek en Liemers nu ongeveer 10 tot 14  jaar geleden.

Ik weet nog dat eerst 40% voor een klein dorp en 30% voor een grotere dorp (stad) daadwerkelijk een betaald abonnement moest! afnemen, de gehele procedure duurde dan ook tussen de 1,5 en 2 jaar voor men er gebruik van kon maken.

Geldt deze procedure nog of is men hiervan afgestapt.

Geldt deze procedure nog of is men hiervan afgestapt.

Vragenbundeling is iets dat Reggefiber deed, KPN deed dit sowieso eigenlijk al niet. Delta Fiber doet dit evenmin en Open Dutch Fiber ( T-Mobile ) doen dit evenmin. Toen eenmaal sprake was dat KPN, Reggefiber wilde overnemen is dat hele stukje vragenbundeling ingestort.

Alleen bij lokale initiatieven is nog echt sprake van vragenbundeling.

Dat stukje vragenbundeling dat KPN deed was eerder een haalbaarheidsonderzoek - zoals ze dit nu tegenwoordig mooi noemen bij KPN NetwerkNL.

En KPN heeft er profijt bij om glasvezel aan te leggen, waar glasvezel aanwezig is gaat hun kopernetwerk uit de lucht, en koper is een stuk duurder om te onderhouden dan glasvezel.

Zat ik zo dicht bij het nemen can een Unlimited abonnement voor mobiel (heb al T-mobile thuis) maar met het wegvallen van de 2x €25 is dat dus niet echt aantrekkelijk meer

@TAVL  Mooie aanvulling wellicht is ook de website van Open Dutch Fiber, onze partner op het gebied van Glasvezel. Hier vind je precies, waar op dit moment de plannen liggen en waar we hard bezig zijn om iedereen aan te sluiten. Via de nieuws-pagina vind je meer: Nieuws

Leuk natuurlijk @Boris maar…

Pik ik een willekeurig adres uit Woudenberg (WBA gebied) dan zijn de kosten € 60,00 per maand (excl.  klantvoordeel en kortingen) voor 1Gbit. Pak ik een willekeurige adres in Coevorden (WBA gebied) dan zijn de kosten voor 1Gbit € 45,00 per maand (excl. klantvoordeel en kortingen).

Beide zijn - zoals gezegd - WBA gebied, dat zelfde heb ik ook gecontroleerd met diverse andere plaatsen uit de lijst in dit topic en ook hier zie je een enorm verschil. Of te wel, In sommige WBA-gebieden ligt inmiddels GPON (?) waardoor geen sprake is van die € 15,00 toeslag.

Overigens, ik heb ook eens gekeken naar een paar willekeurige postcodes in DH Segbroek en een check gedaan bij zowel Open Dutch Fiber als de T-Mobile website en het opvallende hierbij is. Segbroek heeft 1Gbit maar is niet bekend bij Open Dutch Fiber. Was dit niet juist een gebied waar juist Open Dutch Fiber / T-Mobile, haar eigen infrastructuur in de grond gegooid heeft?

Ergens ben ik het dus ook wel met @TAVL  eens dat een mooie lijst met plaatsen/wijken waar 1Gbit wordt aangeboden via het eigen netwerk, helemaal niet zo verkeerd is.

Reputatie 7
Badge +4

WBA zegt niet alles. Op het WBA netwerk biedt T-Mobile op steeds meer plaatsen een eigen product aan. Niet helemaal juist, maar in de geest van ODF gebieden. Daarmee nemen ze niet direct van KON af en hebben ze het zelf in de hand. Hier is ook WBA gebied, maar heeft T-Mobile een eigen 1Gbit product. Daarmee betaal ik dus minder en in mijn geval gelukkig de oude propositie. Haalt niet weg dat ik vindt dat er meer duidelijkheid moet komen. Zeker in de WBA gebieden waar klanten kunnen besparen doordat T-Mobile een eigen  product aanbiedt in plaats van het resellers product van NetwerkNL.

Reputatie 7

Hi @Gerrit078 , @TAVL ,

Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik begrijp dat de wens er is, maar weet dat er op dit moment nog geen plannen zijn om dit op deze manier ‘in kaart’ te brengen. Naast de lijst die up-to-date wordt gehouden, is door de prijsaanduiding tijdens de aanvraag ook een onderscheid te vinden. Nogmaals, ik begrijp de wens en voel daar ook affiniteit voor, maar zie dit niet snel voeten in de aarde krijgen.

Reputatie 7
Badge +1

Waar ik al een hele tijd benieuwd naar ben is wie beslist welke zenders de klant krijgt te zien, je heb een bepaald aantal zender die onder de “must carry” vallen en dan de thema of plus zenders en dan nog de abonnement zenders. 

Bepaald de provider(s) dat of de rechthebbende content leverancier?  Ik vraag dat omdat ik van 1991 tot 2014 vlakbij een wat ze bij toen UPC (nu Ziggo) een koppelstation noemden, dat is een complex met tientallen satelliet schotels en antennes met een verdeelstation, vanuit hier werd oost Nederland  bediend.

Men kreeg hier honderden tv kanalen binnen terwijl er maar een paar procent worden doorgegeven.

Reputatie 1

Dit bericht stemt enigsinds goed bij een bestaande abonnement en vooral met recente plannen om huishoudens aan te sluiten op glasvezel in verschillende plaatsen. Vraag ik me af wat de voortgang is in aanleg op deze plaatsen?

Dit vraag komt vooral uit het feit dat het nogal stil blijf en ik op 20 december een aanvraag heb geplaatst voor glasvezel. Er is verder geen enkel verandering in de aanvraag sinds 3 january. Al zijn er wel recent graaf werkzaamheden plaats gevonden op 24 januari (helaas geen graaf brief voor ontvangen).

Hieronder is klein afzetting van de kosten over het jaar voor diegene die wil vergelijken.

KPN:

  • 50Mbit: 42,50 x 12 + 25 = €535
  • 100Mbit: 47,50 x 12 + 25 = €595
  • 200Mbit: 50 x 12 + 25 = €625
  • 1Gbit: 57.50 x 12 + 25 = €715

T-Mobile eigen (links) en op KPN netwerk (rechts):

  • 100Mbit: 35 x 12 = €420 (nice) | 45 x 12 = €540
  • 400Mbit: 40 x 12 = €480 | 55 x 12 = €660
  • 1Gbit: 45 x 12 = €540 | 60 x 12 = €720
Reputatie 6

Hoi @BeMu, T-Mobile Thuis heeft een basispakket met meer dan 60 landelijke TV-zenders, waar door de overheid een minimum van 30 is vastgesteld. Hierin moeten verplicht de must-carry zenders zitten, de rest van de inhoud wordt door de provider zelf bepaald. Welke extra, betaalde TV pakketten er zijn, wordt in samenwerking met de leverancier bepaald.

 

@WillekeurigGebruikersnaam, de aanleg van een compleet nieuw netwerk neemt veel tijd in beslag. Er wordt vooraf een grove planning gemaakt, maar omdat de aanleg van veel (externe) factoren afhankelijk is, zijn we altijd voorzichtig met het noemen van data. Naast het realiseren of ombouwen van een wijkcentrale, dienen alle kabels naar alle woningen in de wijk gelegd te worden. Vervolgens worden alle woningen aangesloten op het netwerk en wordt er een aansluitpunt gerealiseerd in de woningen. Op het moment dat jij je al hebt ingeschreven voor een abonnement, zul je voorrang krijgen op het realiseren van een aansluitpunt op bijvoorbeeld een buur die geen abonnement wil afnemen. Zo doen we er alles aan om je zo kort mogelijk te laten wachten.

Reputatie 2

even voor de duidelijkheid, want ik wil absoluut niet naar het nieuwe portfolio (duurder en verlies van de €7,50 klantenvoordeel meer keuze TV)

 

Als ik mijn mobiel abonnement aanpas (of verleng) van nu 7GB naar Unlimited dan geldt nog altijd de €25 + €25 regel en wordt dit niet gezien als wijziging van mijn oude T-Mobile Thuis abo? Kan dat iemand van T-Mobile bevestigen?

Reputatie 7
Badge +1

Als je niets veranderd in je T-Mobile thuis abonnement blijft dit zo als het is, je mobiele abonnement staat hier los van, dus als je het mobiele abonnement op waardeert naar unlimited blijf je huidige korting gewoon zoals die nu is.

 

Reputatie 2

Als je niets veranderd in je T-Mobile thuis abonnement blijft dit zo als het is, je mobiele abonnement staat hier los van, dus als je het mobiele abonnement op waardeert naar unlimited blijf je huidige korting gewoon zoals die nu is.

Oké maar de korting van het T-Mobile thuis abo wordt dan nog wel aangepast van €5 naar €10 toch?

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Beste kun je even wachten tot een moderator je antwoord, zij kunnen beter aangeven wat je kortingen zijn en voor hoe lang.

Reputatie 7
Badge +14

De 25+25 gold enkel voor de vast internet propositie die de afgelopen 2 jaar aanwezig was. Bij die propositie was geen klantvoordeel TV pakket aanwezig, die zou dan vervallen zijn. De 25 euro voor internet kun je dus vanuit je huidige of verlengen naar een nieuw abonnement niet meer kiezen. Als je tevreden bent met je huidige snelheid en klantvoordeel kun je beter blijven zitten. Aanpassen betekend automatisch de nieuwe prijsplannen. Je kunt natuurlijk wel zonder dat je internet prijs wordt aangepast je mobiele abonnement verhogen.

Reputatie 2

De 25+25 gold enkel voor de vast internet propositie die de afgelopen 2 jaar aanwezig was. Bij die propositie was geen klantvoordeel TV pakket aanwezig, die zou dan vervallen zijn. De 25 euro voor internet kun je dus vanuit je huidige abonnement niet meer kiezen. 

Dat is dus ook de reden dat ik al 2 jaar niet heb verlengd. Was gewoon het voordeligst, nog altijd :grinning:

Vorig jaar voor een paar maanden naar unlimited gegaan en netjes €25 + €25 betaald. 

Wat mij betreft moet dit voor mij gewoon nog geldig zijn zolang ik niet verleng of iets aanpas aan mijn t-mobile thuis abonnement

Reputatie 7
Badge +15

@MaiteNL 

Als je gewoon je bundel wijzigt via bundel wijzigen dan ga je niet naar het nieuwe klantvoordeel waarbij je 5 euro korting op thuis ontvangt, je blijft op het oude klantvoordeel omdat je enkel je bundel wijzigt volgens mij.

Reputatie 7
Badge +14

@MaiteNL

Als je gewoon je bundel wijzigt via bundel wijzigen dan ga je niet naar het nieuwe klantvoordeel waarbij je 5 euro korting op thuis ontvangt, je blijft op het oude klantvoordeel omdat je enkel je bundel wijzigt volgens mij.

Je bedoelt hier de mobiele bundel dan neem ik aan.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MaiteNL, het goede antwoord is al gegeven dus ik heb weinig meer erop aan te vullen: zolang je jouw mobiele abonnement wijzigt, wijzig je niets aan jouw T-Mobile voor thuis abonnement en zal die samenstelling ongewijzigd blijven. Houd er echter wel rekening mee dat we ook een nieuwe variant van Klantvoordeel hebben uitgebracht samen met het nieuwe portfolio. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van je huidige kortingen zolang je daarin ook niets wijzigt.

Veel plezier met je nieuwe Unlimited abonnement en bij vragen: stel ze gerust. We zitten altijd voor je klaar!😄

Reputatie 2

Hoi @MaiteNL, het goede antwoord is al gegeven dus ik heb weinig meer erop aan te vullen: zolang je jouw mobiele abonnement wijzigt, wijzig je niets aan jouw T-Mobile voor thuis abonnement en zal die samenstelling ongewijzigd blijven. Houd er echter wel rekening mee dat we ook een nieuwe variant van Klantvoordeel hebben uitgebracht samen met het nieuwe portfolio. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van je huidige kortingen zolang je daarin ook niets wijzigt.

Veel plezier met je nieuwe Unlimited abonnement en bij vragen: stel ze gerust. We zitten altijd voor je klaar!😄

misschien ben ik niet de slimste maar ik weet dus nog steeds niet of ik nu wel nog altijd recht heb op €10 klantenkorting (ipv. van nieuw €5) op tmobile Thuis als ik over ga naar unlimited mobile. Dat is het enigste wat ik graag bevestigd wil hebben.

Reageer