T-Mobile introduceert Unlimited 5G ready abonnement in Nederland

  • 17 January 2020
  • 22 reacties
  • 3733 Bekeken
T-Mobile introduceert Unlimited 5G ready abonnement in Nederland
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

T-Mobile introduceert een 5G ready abonnement in Nederland. Dit nieuwe abonnement is een uitbreiding van het zeer populaire Unlimited-abonnement. Naast direct toegang tot het 5G-netwerk zodra dit beschikbaar is, biedt dit abonnement niet alleen zorgeloos bellen in Nederland en in de EU maar ook naar de EU en veiliger internetten. Dit nieuwe uitgebreidere Unlimited abonnement is beschikbaar vanaf februari. De prijs is € 37,50 per maand.

 

[Update 24 februari 2020: In dit topic vind je alle informatie over dit nieuwe abonnement! Daar kun je ook al jouw vragen stellen over dit nieuwe abonnement.]


Inspelend op klantwensen

T-Mobile speelt met dit nieuwe uitgebreidere abonnement in op de wensen van klanten en de ontwikkelingen in de markt. Met het huidige Unlimited abonnement kunnen klanten al onbeperkt bellen en internetten in Nederland.

Om klanten een nog zorgelozer abonnement te bieden, voegt T-Mobile in dit nieuwe abonnement onbeperkt bellen vanuit Nederland naar de EU toe en extra veilig internet. Via ingebouwde antivirussoftware wordt onveilig dataverkeer van websites en apps direct geblokkeerd.

Bovendien zijn klanten met dit uitgebreidere Unlimited abonnement klaar voor de toekomst: Met de in het eerste kwartaal verwachte introductie van de eerste 5G-toestellen op de Nederlandse markt, biedt T-Mobile klanten met zo’n toestel in combinatie met dit abonnement de zekerheid van toegang tot het 5G-netwerk zodra dit beschikbaar is.

Tisha van Lammeren, Directeur Consumentenmarkt T-Mobile: “We liggen op schema om als eerste in Nederland een landelijk dekkend 5G-netwerk uit te rollen. We bieden daarom de klanten met een 5G-toestel in combinatie met dit uitgebreidere Unlimited abonnement nu al de zekerheid en de primeur om als eerste toegang te krijgen tot dit allernieuwste 5G-netwerk. Klanten weten nu al precies wat het allernieuwste 5G Unlimited abonnement gaat kosten en zijn klaar voor de volgende stap in telecom.


Eerste met 5G

Voorafgaand aan de fusie met Tele2 beloofde T-Mobile dat zij als eerste met landelijk 5G zou komen. De introductie van dit uitgebreidere Unlimited abonnement onderstreept de ambities van T-Mobile en speelt in op het toekomstige 5G-netwerk.

 

FAQ 

Wat krijg ik voor €37,50 bij dit abonnement?

Voor €37,50 per maand krijg je:

•           Onbeperkt bellen in Nederland, naar Nederland en naar de EU

•           Onbeperkt bellen in de EU naar Nederland en naar andere EU-landen

•           Onbeperkt internet in Nederland

•           18GB internet in de EU

•           Extra veilig internetten

 

Daarnaast ben je met dit nieuwe abonnement ook klaar om het nieuwe 5G-netwerk te gaan gebruiken zodra dit beschikbaar is! In Nederland maak je nu al gebruik van het snelste en best geteste mobiele (4G/4G+) netwerk.

Vanaf wanneer wordt dit abonnement beschikbaar? En kan ik tijdens mijn lopende contract op dit abonnement overstappen (ook als ik nog niet kan verlengen)?

Dit abonnement gaan we in februari introduceren en vanaf dan kun je dit afsluiten bij de aanschaf van een nieuw abonnement of bij een verlenging. 

 

Als je een lopend contract hebt met Go 5.0 (abonnement afgesloten vanaf 09-09-2019), dan kun je  je lopende abonnement wijzigen en overstappen naar dit nieuwe aanbod!

Heb je wat meer informatie over 5G en wat ik daar dan mee kan doen?

Jazeker! Op onze website vind je alle informatie over het 5G-netwerk!

Wanneer komt een toestel dat geschikt is voor 5G?

In het eerste kwartaal van 2020 komen de eerste smartphones op de markt die geschikt zijn voor 5G! Meer informatie over 5G ready toestellen plaatsen wij zodra die beschikbaar komen op onze website.

 

Nog vragen voor ons? Laat het in een reactie weten!


This topic has been closed for comments

22 reacties

Waarom zou je nu al een duurder 5g abonnement nemen, terwijl er nog geen 5g is ( je hebt wel het voordeel onbeperkt bellen in de EU, nu 120 min)?

Wat is de snelheid als 5 g er is? Ik neem aan dat het om 5g op de 700mhz gaat. Die is maar iet sneller dan de 4g nu.

De "echte" 5g freqenties komen pas in 2022, want die worden nu nog door defensie gebruikt (4k-3d-film in 1,5-seconde'-snelheid).

Reputatie 7
Badge +15

Dat onbeperkt bellen vanuit Nederland naar een ander EU land is wel een pluspunt wat eerst 120 minuten was. 5G kan je pas misschien in de zomer pas gebruiken en 700 MHz zal niet heel veel sneller zijn dan 4G

120 minuten naar de EU is nu wel voldoende en de 4G is voor mij al erg snel. Dat 5G is niet echt nodig maar er zijn altijd wel mensen die het gewoon gaaf vinden of grote films/bestanden downloaden etc.

Reputatie 1

Gaan jullie ook losse 5G modems verkopen of verkopen jullie ook nu nog geen losse 4G modems/routers ?

Hier is trouwens nog een handig URL'tje omdat ik nog een beetje aan het googlen ben https://www.kennisplatform.nl/welke-afspraken-staan-er-in-het-antenneconvenant/

Dus 5G antenne's van minder als 5 meter hoog z'n vergunningsvrij, betekent dat we in eerste instantie dit soort antenne's heel veel gaan tegenkomen ?

Ohja dat linkje is ook wel handig voor als je verder wilt lezen over sceptisie over eventuele straling die we over ons heen zullen gaan krijgen met 5G, of het nu wel of niet schadelijk kan z'n, was dat met 4g ook geen discussie ? 

Reputatie 5

Dus voor 5G moet je een duurder abonnement nemen? Dat hoefde destijds bij 4G niet...

Reputatie 7
Badge +15

De prijs is €37,50 excl. klantvoordeel en met klantvoordeel €27,50. Dus €2,50 duurder dan unlimited 4G. Ook al is 5G nog niet beschikbaar maar voor onbeperkt bellen naar de EU is €2,50 een goede deal 😄

Sommige provider hanteren zelfs nog een euro voor 4G of 4G+

Reputatie 7

@EugeneS 

Op dit moment verkopen we ook 4G routers, met name bij 4G voor Thuis. Hoe dit met 5G zal zijn, dat is nog even afwachten, maar de komende tijd zal er steeds meer info worden gedeeld!

@pipodeclown_2 

Dat klopt, maar zoals @Waqqas terecht aangeeft krijg je nu ook meer bij je abonnement dan alleen 5G, daarom zit er ook een verhoging in de prijs bij.

Reputatie 1

 Dankje, ik heb hier nog een beetje al een antwoord kunnen vinden op m'n andere vraag. Heel onderzoek, wel interessant leesvoer. https://www.agentschaptelecom.nl/documenten/rapporten/2019/05/09/small-cells-en-massive-mimo-antennes je moet het wel even downloaden, misschien bestaat er wel een website dat het meteen leesbaar kan worden gemaakt in de browser ik vermoed van wel.

Reputatie 5

 

@pipodeclown_2

Dat klopt, maar zoals @Waqqas terecht aangeeft krijg je nu ook meer bij je abonnement dan alleen 5G, daarom zit er ook een verhoging in de prijs bij.

Dat klopt, maar verplicht meeleveren is alleen logisch als een groot % van de klanten regelmatig naar EU nummers (buiten NL) belt en ik vraag me sterk af of dat zo is. De rest ervaart gewoon dat 5G duurder is.

Reputatie 4

Ik heb een vraag, blijft bij dit abonnement de 5gb perdag het zelfde of wordt dit ook anders

Reputatie 7
Badge +15

Hey @juliank 

Onder Wat krijg je voor €37,50 staat onbeperkt internet naar Nederland. Het woord onbeperkt linkt je naar het onbeperkt 4G dus ik neem aan dat dit hetzelfde blijft.

Reputatie 4

Hey @juliank 

Onder Wat krijg je voor €37,50 staat onbeperkt internet naar Nederland. Het woord onbeperkt linkt je naar het onbeperkt 4G dus ik neem aan dat dit hetzelfde blijft.

Omdat 5g abbo nog niet online is...

Reputatie 7
Badge +15

Ook al zou dat gebeuren dan werd het zeker vermeld.

Een Moderator kan je wellicht hier een duidelijk antwoord op geven.

@David  Ik vind het jammer dat je geen antwoord geeft op mijn vraag. Wat wordt de snelheid? Je zou toch denken dat een tmobilemedewerker daarvan op de hoogte is als hij met zo'n nieuwsfeit komt op dit forum.

Reputatie 7

@juliank

Waqqas’ vermoeden is hierin terecht: de opzet van dit abonnement blijft hetzelfde als het huidige Go Unlimited abonnement.

@Hakuin

Ik ben zeker op de hoogte. Waqqas heeft jouw vraag al beantwoord (vandaar ook de like op zijn post) en zoals je weet is dit een klant-helpt-klant-Community. Zie ook onze website voor meer info.

Reputatie 4

 Dus er verandert niks kwa extra gbs?

Reputatie 7
Badge +15

Hey @juliank 

David geeft je het antwoord al in de post hierboven. Je zult gewoon elke dag beginnen met 5GB en vervolgens kan je telkens 1GB gratis aanvullen, in het buitenland kan je 18GB gebruiken.

Reputatie 3

Vanaf wanneer precies komt het 5g abonnement beschikbaar? We zitten inmiddels in februari.

Vanaf wanneer precies komt het 5g abonnement beschikbaar? We zitten inmiddels in februari.

Het is inmiddels 7 Februari en compleet stilte...:thinking:

Is er nieuws wat betreft de huidige abonnementen? Blijven die hetzelfde of komt er deze maand nieuwe acties daarvoor? Ik wil namelijk verlengen deze maand, dus wil ik weten hoe de nieuwe abonnementen eruit zien. Ik wil de 5g abonnement zien en de voorwaarden lezen zodra het beschikbaar is om te vergelijken met de andere abonnementen. 

Reputatie 7
Badge +15

Er is nog niet echt zekerheid over wanneer het precies beschikbaar is maar in de maand februari is wel gezegd.

Het 5G abonnement is een uitbreiding van het unlimited abonnement dus er zal denk ik niks veranderen voor de huidige abonnementen. Unlimited 5G is zowat hetzelfde als unlimited 4G maar je hebt dan onbeperkt bellen naar de EU ipv 120 minuten, extra veilig internetten en in de zomer kan je 5G internetten mits je een 5G toestel hebt.

Reputatie 1

Hallo afgelopen Vrijdag/Zaterdag las ik dit bericht https://www.androidplanet.nl/nieuws/samsung-galaxy-s20-opladen-snellader/ Nu word er beweerd dat de Samsung S20 WAARSCHIJNLIJK weer niet als 5G versie naar Nederland gaat komen, https://twitter.com/rquandt word als bron word genoemd. Maar 30 Juni krijgen iig 3 partijen licentie's in handen, als het weer niet word uitgesteld. Tsja toekomst he kan altijd onzeker zijn! Zie https://channelconnect.nl/voipdossier/2019/12/06/ez-maakt-regels-5g-frequentieveiling-bekend/

Ik vraag me dan wel af en ik ben natuurlijk niet de enigste wat dan het eerste toestel gaat worden wat hier via de normale kanalen te koop word.

Word dat geen Samsung, misschien wel Oppo. Of komen er meerdere merken tegelijkertijd het zit hem tenslotte voor het grootste gedeelte in de chips. Kan Apple straks ook nog wat uit de hoge hoed toveren.

6 Maart zouden ze gaan leveren, maar haalt Samsung dit wel ivm coronavirus. Zullen ze dat nog aanhalen tijdens het unpacked event.

Waarschijnlijk nog even een lang weekend geduld hebben.

Maar ik hou dan maar rekening met het slechts mogelijke scenario, want dan valt het allemaal nog mee. Dan maar geen haast!

Reputatie 1

https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s20_and_z_flip_rumor_round_up-news-41456.php Why ? Minstens 17 dagen te gaan ?

Zijn de 5g frequenties van Samsung Galaxy s20 ultra wel compatible met de landelijke 5g frequenties en voor straks de echte 5g snelheden? Ik lees hierboven dat het in de huidige t-mobile 5g setting maar amper verschil is tussen de 4g en 5g (frequenties).

Ik kan me nog herrineren dat toen 4g werd uitgerold ook zoiets aan de hand was met samsung telefoons waarbij je genoodzaakt was om je 4g telefoon te upgraden om de volledige snelheid van het 4g netwerk te kunnen gebruiken.

Het is tenslotte een telefoon van 1200euro zou wel 3 jaar mee vooruit willen.