Telemarketing: wanneer mag een bedrijf u bellen?

  • 5 July 2021
  • 7 reacties
  • 123 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

Let op: Het Bel-me-niet register bestaat niet meer!

Per 1 juli 2021 gelden andere regels.

Nieuwe regels (klik hier)

Denken jullie dat deze regels beter werken? 

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @CrisTien ,

Ik ben ook zeer benieuwd of de nieuwe regels gaan werken. Moet wel zeggen dat het bel me niet register heel goed gewerkt heeft al die jaren. Heb bijna geen vervelende telefonische verkopers aan de lijn gehad. Hoop dat het met deze regels ook zo blijft. Wel vind ik het vrij lang(drie jaar) dat ze nog mogen bellen als je ooit klant geweest bent bij een bedrijf.

Reputatie 7
Badge +15

Het bel me niet register werkte ook niet volgens mij, ondanks dat mijn nummer daar stond met zowat alle blokkades werd ik in de maand juni vrijwel elke week gebeld door een energieleverancier of iemand die kijkt wat het beste is voor mij, energie/vast internet/mobiel/zorgverzekering 😅

Ik ben benieuwd of bedrijven zich hier aan houden, de nieuwe regels.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Waqqas ,

 

Of jij hebt pech.:joy: . Mijn vrouw heeft er sinds de registratie geen last van en mijn ouders ook niet, het kan dus zeker ook goed gaan.:wink:

Maar ben het met je eens hier moet iets aan gedaan worden en dat het ook goed werkt.

Hoi @CrisTien ,

Ik ben ook zeer benieuwd of de nieuwe regels gaan werken. Moet wel zeggen dat het bel me niet register heel goed gewerkt heeft al die jaren. Heb bijna geen vervelende telefonische verkopers aan de lijn gehad. Hoop dat het met deze regels ook zo blijft. Wel vind ik het vrij lang(drie jaar) dat ze nog mogen bellen als je ooit klant geweest bent bij een bedrijf.

In principe zou je onder die drie jaar uit komen door jezelf te melden bij het bedrijf in kwestie en jezelf te beroepen op het recht van verzet  Zie ook website van de Rijksoverheid en/of Autoriteit Persoonsgegevens.

 

Let op: Het Bel-me-niet register bestaat niet meer!

Per 1 juli 2021 gelden andere regels.

Nieuwe regels (klik hier)

Denken jullie dat deze regels beter werken? 

 

Ik betwijfel het, sloeg menig bedrijf eerst het bel-me-niet register in de wind… dat zelfde zal nu hoogst waarschijnlijk ook opgaan met deze opt-in. Als de Autoriteit Consument & Markt net zo controleert, handhaaft en dus omgaat met de meldingen als de afgelopen jaren, kun je er donder op tegen zeggen dat dit dezelfde kant op gaat.

Behalve als je ZZP-er bent. Dan kijken ze nergens naar. Terwijl dit wel verplicht was. Stomme is dat je er dan weinig tegen kon doen.

Kijkende naar de gearchiveerde pagina van bel-me-niet (2017) maar ook de oudere en meest recent gearchiveerde pagina is het nimmer bedoeld geweest voor het bedrijfsleven. Er is hooguit overleg over geweest (ik meen in 2018) om dit ook voor het bedrijfsleven in te voeren, alleen is dit nooit doorgevoerd (?).

Reputatie 7
Badge +15

Dan heb jij geluk @soepkip67 , Ik ergerde me vorige maand aan al die telefoontjes van energie leveranciers. Had zeker te maken met die prijsverhoging vanaf 1 juli.

Reputatie 7
Badge +4

Behalve als je ZZP-er bent. Dan kijken ze nergens naar. Terwijl dit wel verplicht was. Stomme is dat je er dan weinig tegen kon doen.

Reputatie 7
Badge +4

Dat is niet helemaal waar. Je kent 2 soorten bedrijven; vennootschappen en natuurlijke personen. De eerste vallen inderdaad niet onder bel-me-niet. Die laatste wel degelijk.

Reageer