Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187647 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Hoi!!
Ik luister wel vaker naar ESC Radio. Te ontvangen via eigen app of ook wel via Tune In, dus als Tune in toegevoegd zal worden zullen veel mensen verschillende radiozenders kunnen luisteren 🙂
nrj.fr en city1016
Reputatie 1
Kunnen jullie de boel niet wat versnellen (fastforward) door jullie collega's in de VS te vragen hoe ze deze hele lijst al gratis streamend kunnen aanbieden? http://www.t-mobile.com/offer/free-music-streaming.html#
Daar staan onder andere Apple Music en Google Play Music ook al in....
Komt muziek van de 40UP app ook in aanmerking voor deze dienst?
Reputatie 5
@all

Bedankt voor jullie suggesties! We nemen ze mee :)

@06pieter,

Ik begrijp heel goed dat je niet kunt wachten totdat een bepaalde dienst is toegevoegd aan Datavrije Muziek! We doen hard ons best om zo snel mogelijk jullie voorgestelde diensten te benaderen en te vragen of zij toegevoegd willen worden tot deze dienst. Elke dienst moet eerst zelf akkoord geven voordat we ze kunnen toevoegen en daar gaat best wat tijd overheen. T-Mobile USA heeft inderdaad met meer diensten al een overeenkomst, maar wij als T-Mobile Nederland moeten apart deze diensten hiervoor benaderen aangezien we een ander land zijn. We zijn er druk mee bezig en kunnen zelf ook niet wachten totdat er meer diensten worden toegevoegd! 🙂 Houd dit topic in de gaten voor updates!
Wat een goed initiatief! Zouden jullie ook "8FM" willen toevoegen?

Ga zo door!
Reputatie 5
@tmobilevoorthuis,

Tof he? 😃 We nemen je suggestie mee, dankje!
Apple Music is de enige serieuze dienst die toegevoegd moet worden aan data vrij streamen.
http://www.t-mobile.com/offer/free-music-streaming.html#

Neem alle mogelijke IP nummers, hostnames van T-Mobile US over om datavrije muziek aan te bieden voor o.a. Apple Music !! :D:D:D
http://www.t-mobile.com/offer/free-music-streaming.html#

Neem alle mogelijke IP nummers, hostnames van T-Mobile US over om datavrije muziek aan te bieden voor o.a. Apple Music !! :D:D:D

@all

Bedankt voor jullie suggesties! We nemen ze mee :)

@06pieter,

Ik begrijp heel goed dat je niet kunt wachten totdat een bepaalde dienst is toegevoegd aan Datavrije Muziek! We doen hard ons best om zo snel mogelijk jullie voorgestelde diensten te benaderen en te vragen of zij toegevoegd willen worden tot deze dienst. Elke dienst moet eerst zelf akkoord geven voordat we ze kunnen toevoegen en daar gaat best wat tijd overheen. T-Mobile USA heeft inderdaad met meer diensten al een overeenkomst, maar wij als T-Mobile Nederland moeten apart deze diensten hiervoor benaderen aangezien we een ander land zijn. We zijn er druk mee bezig en kunnen zelf ook niet wachten totdat er meer diensten worden toegevoegd! 🙂 Houd dit topic in de gaten voor updates!
Ik ben het er niet mee eens dat apple de enige is. En al die losse zenders is toch ook aardig nutteloos. Met PCRADIO van de playstore heb je vele honderden zenders in 1 x. Ook 3fm en 538 etc. Je kunt instellen van welk land je de zender wilt horen en ook zoeken op genre zoals pop dance electronisch rock en alternative.
Het is een gratis app maar als je 3.99 per jaar betaald dsn kun je de streaming ook opnemen met 1 druk op de knop.
Plus je kunt terwijl je luisterd de track openen in you tube.
Wat wil je nog meer.
Reputatie 2
http://www.t-mobile.com/offer/free-music-streaming.html#

Neem alle mogelijke IP nummers, hostnames van T-Mobile US over om datavrije muziek aan te bieden voor o.a. Apple Music !! :D:D:D

Ook dat zal niet zo makkelijk gaan. Apple zal gebruik maken van een zogenaamd CDN (Content Delivery Network) waarbij er voor wordt gezorgd dat je opgevraagde data (muziek) niet van een server aan de andere kant van de wereld hoeft te worden opgevraagd wat vertraging met zich mee brengt. Amerikanen zullen vanaf andere servers met bijbehorende IP adressen streamen als wij Europeanen.

Ik ben het er niet mee eens dat apple de enige is. En al die losse zenders is toch ook aardig nutteloos. Met PCRADIO van de playstore heb je vele honderden zenders in 1 x. Ook 3fm en 538 etc. Je kunt instellen van welk land je de zender wilt horen en ook zoeken op genre zoals pop dance electronisch rock en alternative.


Ik gebruik TuneIn (momenteel in behandeling) en dat biedt zo'n beetje alle radiozenders over de gehele wereld. Is ook gratis en werkt op zowel Android als iOS. Eventueel kan je betalen om de advertenties uit te schakelen. Ik gebruik het zo nu en dan in de auto om via Bluetooth naar het Belgische C-Dance, RGR en Topradio te luisteren. Ik ben het roerend met je eens dat het nogal omslachtig en 'zinloos' is om losse apps van radiozenders in te regelen voor datavrij streamen terwijl je met het toevoegen van één enkele app zo goed als alle radiozenders kan toevoegen. Tevens bestaat natuurlijk het gevaar dat er een video livestream met de studio via de app van de radiozender wordt aangeboden. Als iedereen die videostream via de app datavrij gaat streamen vrees ik voor capaciteitsproblemen op het netwerk.
Reputatie 2
Jammer dat dit alleen voor Stel Samen & Stel Bij geldt vanaf 6GB. Het zou een mooie stunt zijn als jullie dit op alle abonnementen toepassen (dus ook Basis SIM) om zo een unieke reden te creëren om te kiezen voor T-Mobile. Ik heb Basis sim met 2GB en zou het super vinden om datavrij muziek te kunnen streamen.
Reputatie 7
Badge +9
Hi rslsikosek12,

Ik begrijp dat je ook gebruik wilt kunnen maken van deze super coole dienst. Je zou er daarom voor kunnen om over te stappen op het Stel Samen & Stel Bij abonnement. Mocht je daar interesse hebben, laat het ons dan weten. Dan maken wij dat in orde voor je. 😉
Reputatie 2
Hi Hajar,

Altijd fijn dat dit een mogelijkheid is, echter betaal ik dan waarschijnlijk rond de 10 euro meer per maand. Dat vind ik nogal fors. Ik weet dat Stel Samen en Stel Bij veel voordelen biedt, maar het ligt helaas boven mijn budget!
Hoi!

Ik zie dat DI.fm in de lijst staat, maar van dezelfde aanbieder is er ook Radiotunes.com. Kan die ook toegevoegd worden?

Vette dienst dit verder, In de auto nog nooit zo zuiver naar 3FM geluisterd!

Waarom is Radio 538 trouwens nog in behandeling? Die is dus ook via de Nederland.fm app nog niet datavrij te beluisteren?
Reputatie 2
Hoever staat het met soundcloud
Graag naast de NPO1,2 en 3-app ook de NPO4 app toevoegen.
Reputatie 7
Bedankt weer voor de suggesties! :D

@Ackten

Hier hebben we helaas geen update over, dit zullen we ook direct plaatsen in het openingsbericht als we hier wel nieuws over hebben. Zodra we dus iets te melden hebben, kun je dat daar vinden.
Reputatie 5
Hier ook een stem voor TuneIn.

TuneIn bevat vrijwel elke radiozender die wereldwijd beschikbaar is per livestream, dus dan hoef je niet individueel elke app voor elk zendertje te gaan toevoegen.
Ik wil ook graag SiriusXM (Satellite) Streaming Radio aandragen.

www.siriusxm.com
Vind get erg jammer dat T-MOBILE de klanten met een databundel van minder dan 6gb niet tegemoet komt. Ja natuurlijk zijn het de hogere bundels de bundels die meer muziek streamen, maar daar hebben ze ook een hogere bundel voor. Ik doe het nu niet omdat mn bundel dan zo hard gaat.
Ook wordt er wel heel makkelijk gezegd dat je kan overstappen naar een hogere bundel. Niet iedereen heeft daar de financiele middelen voor en zo betaal je eigenlijk toch nog voor die oneperkte data service.
Jammer dat jullie dus de mensen die al makkelijker konden streamen door meer data nu nog meer geven, terwijl de mensen die het meer nodig hebben geen enkel voordeeltje hebben.
Reputatie 5
Hoi Kipp200,

Wat jammer om te horen dat je niet zo blij bent met deze dienst zoals hij nu is! We zien dat klanten die veel muziekstreamen meestal ook veel andere applicaties gebruiken en veel browsen. We hebben er daarom voor gekozen alleen bij de hogere databundels Datavrije Muziek te geven. Ik zie dat je op dit moment een 3GB internetbundel hebt. Als je wilt verhogen naar 6GB ga je inderdaad meer betalen, maar je krijgt er uiteraard ook het dubbele aantal GB's voor terug. Overigens zie ik dat je op dit moment nog niet gebruik maakt van alle voordelen die wij hebben voor onze klanten. Heb je al eens gehoord van T-Mobile Samen? Daarmee kun je een groep aanmaken met andere T-Mobile klanten en onderling onbeperkt gratis bellen. En elke maand een leuk cadeautje uitkiezen, bijvoorbeeld 2,50 euro korting. Dan wordt de 6GB weer net iets goedkoper. Is dat misschien een idee? Via deze pagina kun je jouw T-Mobile Samen groep aanmaken, helemaal gratis! :)

Denk er even rustig over na, je kunt altijd na een maand je internetbundel weer verlagen. Houd er wel rekening mee dat als je je bundel aanpast, jouw huidige korting komt te vervallen en de reguliere korting gaat gelden.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Kunnen jullie wellicht updates achterlaten hoever jullie met bepaalde diensten zijn. Is het nog in gesprek gaan, overeenkomsten gemaakt of technisch in orde maken. Nu zien we alleen "In behandeling"... Maak ons blij door vooruitgangen te zien !!
Reputatie 7
Hey Poudenes,

Dat zouden we graag doen, maar zoals je ziet is het nogal een flinke lijst. We kunnen daar helaas niet continu de voortgang van communiceren. Als er specifieke updates zijn, dan zullen we dat wel delen en passen we de lijst gelijk aan!

Reageer