Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187647 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Is er bekend of digital radio ook mee gaat doen?
Tunein staat nu al een jaar op "in behandeling" is er onderhand al iets over bekend?
Ik mis nog een hele grote dienst: Youtube

Ben benieuwd of deze ook als muziek streaming in aanmerking komt...
Reputatie 7
Badge +9
@Leidi01; De aanvraag voor Digital radio is nog in behandeling!

@Bunzing; We hebben contact met ze gezocht en we wachten nog op reactie! Zodra we meer weten, laten we dat natuurlijk ook weten in dit topic!

@geslotmobiel; Youtube doet niet mee, want dat is video! Gelukkig hebben we genoeg andere diensten waar je lekker datavrij muziek mee kan streamen!
Kunnen jullie ook deze app bij voegen Radyo door cahit cercioglu zou mooi zijn voor de data vrije muziek
Nu PuurNL overgegaan is naar RadioNL geldt hier dan ook automatisch de datavrije muziek bundel voor?
Kan RadioNL toegevoegd worden?
Classic Rock 109, of TuneIn natuurlijk waar heel veel radio stations te beluisteren zijn. Helaas geen Volvo meer waar een TuneIn app in zit
Reputatie 3
Ik zou heel graag Keizerstad 80's in de lijst hebben.
http://www.keizerstad.nl/
Ik zou graag WFMU toegevoegd zien worden. Het is een vrije Amerikaanse zender die geheel op vrijwilligers draait.
Hoi,
Komt 100%NL ook in de lijst?
Ik wil graag radio luisteren via android auto, nu heeft geen enkele app welke onder de datavrije muziek valt ondersteuning voor Android auto.
Ik heb gekeken naar de streams van raduiguide.fm en zie dat er een MP3 bestand wordt gestreamed, als ik dat URL stream via mijn mobiel wordt het echter wel afgeschreven van me normale tegoed.
Vraag is dus welke radio stream urls kan ik gebruiken voor datavrije muziek icm bijvoorbeeld VLC player. Iemand een idee?
Hoe wordt er dus bepaalt dat het onder de datavrije muziek valt?

Hoor graag van jullie.
Waar blijft TuneIn? Hoe lang gaat het nog duren? Kan iemands van T-mobile een status geven hiervan? Alvast bedankt
Reputatie 1

Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden
(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)


Ik ben toch wel erg benieuwd wat de huidige status is van Apple Music. Ook een grote speler, dus logischerwijs dat er wat prioriteit achter zit, denk ik?
Wanneer kan ik via Qobuz datavrij luisteren? In de lijst is Qobuz als ‘nieuw’ toegevoegd. Wanneer ik muziek luister via de app gaat de data nog uit de bundel en niet naar datavrij.
Hoe zit het met 3FM? Die kan toch eigenlijk niet missen in zo'n lijst, er zullen toch wel meer mensen niet zonder kunnen gok ik 😛. Ik jank er nu steeds 6 Gieg in een halve maand erdoorheen.... of heeft iemand anders een idee hoe ik dat kan veranderen? Gr!!
Radio station kun je luisteren via de Nederland.fm app. 3FM waarschijnlijk ook.
radionomy graag toevoegen.
Het gaat mij om jofox radio.
Bedankt!🆒
Reputatie 5
@gaettanvdlaan

Hoi, Apple zou inderdaad een heel mooie dienst zijn om toe te voegen. De huidige status is zoals je deze hebt gelezen. De manier hoe Apple het ingericht zou willen hebben, of anders gezegd, niet direct bezwaar zou maken (zo lijkt het uit de bewoording) komt niet overeen met de vereisten van het mogen aanbieden van Datavrije Muziek. Het is dan ook uiterst onwaarschijnlijk dat Apple Music in de toekomst wordt toegevoegd aan Datavrije Muziek.

@jacobvanark

Hoi Jacob, Ik heb eergisteren een bevestiging ontvangen dat Qobuz onderdeel uitmaakt van Datavrije Muziek. Op welke dag(en) heb jij anders ervaren? Kun je mij wellicht via een privébericht voorzien van deze informatie? Dan kijk ik mee!

@Mark1982

Ik kan mij voorstellen dat je de dienst graag toegevoegd ziet worden. Die wens deel ik met je! Ik heb vooralsnog geen update wat betreft de status. Ik ben het aan het chasen. Zodra ik meer weet zal ik een update plaatsen!


@all

De overige diensten die zijn aangedragen heb ik genoteerd. Deze zal ik benaderen, waarna ik ze ook zal toevoegen aan de lijst. Voor nu wens ik eenieder een mooi weekend!
Qobuz datavrij werkt niet. Doe ik iets fout?
Reputatie 7
@Langco

Ik heb zojuist op jouw eigen topic gereageerd. Je kunt daar ook een reactie achterlaten, zodat dit niet door dit algemene topic over deze muziekdiensten loopt. In het vervolg kun je het sowieso bij één bericht per vraag houden, zodat het overzichtelijk blijft.
Hoi David,

Wil je toevoegen:
Radio Overland?
https://www.radio-overland.ch/
24/7 rockmuziek

Toestemming/vergunning aanwezig van:
Agentschap Telecom
Buma Stemra
Commissariaat voor de Media
SENA

Ook on air op 1224 kHz AM vanuit Lunteren, dagelijks tussen 00.00 en 08.00 uur.

Thanks 🙂
En deze:
http://www.radio1224.nl/
24/7 Nederlandstalig.
Zo nu en dan een live dj, met verzoekserver.
Apple Music gaat um dus niet worden, nou helaas.

Enige waar ik echt, en vele met mij zoals ik hier lees, is TuneIn!
Reputatie 7
Badge +9
Hi Radiooverland.

Dankjewel voor je suggesties! Ik heb het doorgegeven en het wordt nu verder in behandeling genomen! 🙂

Reageer