Beantwoord

Toevoegen diensten Datavrije Muziek

  • 13 October 2016
  • 991 reacties
  • 187675 Bekeken

Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Sinds de introductie van Datavrije Muziek en onze oproep om jouw favoriete muziekstreamingdienst aan te melden zijn we overspoeld met suggesties via Facebook, Twitter en het forum. Onwijs gaaf natuurlijk! :D

We gaan nu aan de slag om deze diensten toe te voegen. Hierin maakt het voor ons totaal niet uit of het een kleine of grote dienst betreft, iedereen is hierin gelijk.

Hieronder vind je de lijst van gegeven suggesties (op alfabetische volgorde). We zullen hier ook eventuele updates over de voortgang plaatsen. Als er nog niets bij de dienst staat dan zijn we nog niet gestart met het benaderen, maar dat gebeurt dan zo spoedig mogelijk! Pas wanneer de dienst onder het kopje 'Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek' kun je deze datavrij streamen.

Ter achtergrond: er is voor ons in principe geen enkel bezwaar om welke dienst dan ook toe te voegen. De gedachte is eigenlijk: ‘hoe meer, hoe beter’. Uiteraard geldt dit niet voor partijen waarbij er sprake is van discutabele content, naar alle redelijkheid.

Diensten die al aangemeld zijn bij Datavrije Muziek

► 40UP Radio
► AH.FM
► Astiga
► Bandcamp
► BesteHits.nl
► Deezer (NIEUW: inclusief audioboeken)
► DI.FM
► Fantasy Radio
► Grandprix Radio
► Happyhardcore.com
► HitsNL
► Hitz24
Hollands Palet
► Intense Radio
Radio JND
► MonsterHit Music
► Napster
► Neerlandika
► Olympia Radio
► OnlineRadio.nl
► Q-Music
► Qobuz
► Radio 8FM
► Radio Esperando
► SocialRadio
► Soul Radio
► Soulshow Radio
► Spotify
Sublime.fm 
► Tidal
► Universe Radio

Muziekdiensten door jullie aangedragen, maar nog niet aangemeld (laatste update: 25/05/2021)

Veel diensten zijn ‘geschrapt’ uit deze lijst omdat er heel lang geen reactie is geweest of omdat het proces lange tijd geleden is gestaakt. Laat vooral weten voor welke diensten we (nogmaals) een poging mogen doen. 


► Amazon Music Benaderd
► Digital Radio Benaderd
► NPO Radio (alle zenders) Benaderd
► Primephonic In behandeling. 
► Slam! FM In behandeling
► TuneIN Benaderd
► Youtube Music Benaderd
► Stingray Music Benaderd


Muziekstreamingdiensten die niet kunnen/willen meedoen

► 22Tracks - Wil niet meedoen
► Aha Radio - Geen muziekstreamdienst, maar content organiseren
► Airplay Radio - Niets (meer) van vernomen
► Amazon Music - Nog niet beschikbaar in Nederland
► Apple Music - Wil niet meedoen onder huidige voorwaarden*
► Beats2Dance Radio - Niets (meer) van vernomen
► ButtonRadio - Niets (meer) van vernomen
► Capital Radio - Niets (meer) van vernomen
► Dutch Eagle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Fun-x - Wil niet meedoen
► Google Music - Niets meer van vernomen
► Groove Music (Microsoft) - Wil niet meedoen
► Hotdanceradio - Niets (meer) van vernomen
► Housebeats FM - Niets (meer) van vernomen
► Jammfm - Niets (meer) van vernomen
► Juke (25/09) - Kan vanwege technische redenen geen onderdeel zijn van DVM.
► Maximaal FM - Niets (meer) van vernomen
► Mimi Music - Geen muziekstreamdienst
► Mixcloud - Wil niet meedoen
► Mixerbox - Biedt ook video aan
► Nederland.fm - Technische aanpassingen aan de zijde van Nederland.fm hebben ervoor gezorgd dat we het niet meer onder DVM kunnen/mogen laten vallen.
► Nostalgieradio - Niets (meer) van vernomen
► Ohio.FM - Niets (meer) van vernomen
► Oude Piraten Hits - Niet geaccepteerd vanuit veiligheidsoverwegingen
► Oude Radio Piraten - Niets (meer) van vernomen
► Our House FM - Niets (meer) van vernomen
► Party Tune - Niets (meer) van vernomen
► Piratenopname.nl - Geen eigen uitzending
► Plex - Privéstreaming-oplossing
► Puur NL - Was onderdeel van DVM. Nieuwe vergunninghouder zendt aanbod uit via Radio NL.
► Radioguide.fm - Radioguide.fm is net als Nederland.fm een verzamelsite van radiozenders. Hierin liggen dezelfde uitdagingen. Voorlopig valt Radioguide.fm niet onder DVM.
► Radio 509 - Niets (meer) van vernomen
► Radio Delta - Gestopt met uitzenden
► Radio Emmeloord - Niets (meer) van vernomen
► Radioexpansie - Niets (meer) van vernomen
► Radiu - Niets (meer) van vernomen
► Real Hardstyle Radio - Niets (meer) van vernomen
► Reformatorische Omroep - Niets (meer) van vernomen
► SomaFM - Wil niet meedoen
► Soundcloud Niets (meer) van vernomen

► Zuidwest FM - Niets (meer) van vernomen

*(Update 22/11/2017: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.)

icon

Beste antwoord door Mitch van Odido 17 November 2021, 12:10

Bekijk origineel

991 reacties

Reputatie 5
Goedemorgen,

Een kleine update: Sublime.fm is live! Ook Radio JND en Hollands Palet staan klaar om live te gaan. De live-gang staat enkel in afwachting van retour overeenkomst. Keep you posted!


@thefelikz

Uiteraard zou Apple een geweldige partij zijn om toe te voegen. Ik kan je daarom ook verzekeren dat er enorm veel energie is gestoken in het realiseren hiervan. In de openingspost staat een toelichting over Apple Music. Hier nogmaals: Apple Music heeft aangegeven dat zij zich vooralsnog niet willen aansluiten bij een dienst gerelateerd aan zero-rating, in combinatie met officiële support. Zij laten het verder open om de dienst alsnog aan Datavrije Muziek toe te voegen. In theorie zou het dus mogelijk zijn, maar wij zijn natuurlijk wel verplicht om een overeenkomst te sluiten met een partij. Wij mogen geen onderscheid maken in onze DVM muziekstreamingpartners. Alle partners dienen we dus gelijk te behandelen. Oftewel, iedere partner dient de huidige overeenkomst te tekenen, inclusief bijlagen.
Goedemorgen,
Hoe stast het met Slam FM? Al duidelijkheid of ze meedoen?
Thnx en een fijn weekend alvast.
Reputatie 2
http://www.nederland.fm/
hai,

komt AppleMusic ook nog in het lijstje?
Reputatie 7
Badge +9
Hi MelAmElusive,

Hierboven zie je een reactie van mijn collega Mitch waarin hij uitlegt waarom Apple Music niet is toegevoegd. Gelukkig zijn er genoeg andere diensten die wel mee doen! 🙂
Ik mis de Radio538 app in het rijtje. Qmusic staat er wel al bij...
Goedemiddag T-Mobile,

Willen jullie ook TechnoBase.FM benaderen? zij hebben namelijk ook heel heel groot aanbod qua muziek en een Android Applicatie in de Google Play Store. Ze zij overigens ook al lid van datavrije muziek in Duitsland, dus wellicht dat dit snel geregeld kan worden! :-)

Onderliggen stations zijn onderdeel van TechnoBase.FM (welke dus ook beschikbaar zijn in de Google Play Store Applicatie (TechnoBase.FM - We aRe oNe)

  • TranceBase.FM
  • CoreTime.FM
  • HardBase.FM
  • TechnoBase.FM
  • HouseTime.FM
  • ClubTime.FM
  • TeaTime.FM
Amazon music. Is ondertussen al best een tijdje beschikbaar in Nederland.
3 maanden geleden gevraagd of radionomy toegevoegd kon worden. Deze staat nu nog steeds niet in de lijst van aangevraagde diensten!!
Blijkbaar word er totaal niets mee gedaan. Er zijn nu ook al weken zo niet maanden geen diensten meer toegevoegd, dus blijkbaar heb ik voor niets zo'n duur abonnement afgesloten. De muziek die wel gratis beschikbaar is, is niet mijn favoriet. Dit was dus weer een lokkertje van t-mobile. Helaas, mijn oude provider was toch nog niet zo verkeerd. Ik geef het op met datavrije muziek. Wat een afgang!
Reputatie 7
Badge +9
@eeve2406; Goed nieuws! Radio 538 valt ook onder http://www.nederland.fm/ en dus kun je die ook datavrije streamen! :)

@D-skylimit; Ik heb je verzoek doorgegeven!

@jofox radio; Ik heb je verzoek ook doorgezet en gevraagd om een update.
Reputatie 2
---
Zouden jullie nogmaals willen kijken naar google play music, zo jammer dat ze niet reageren
Er komt een nieuwe heel specifieke dienst aan: Primephonic ("Finally, a streaming service designed for classical music"). Zou leuk zijn als bij de lancering in NL ze meteen kunnen zeggen dat ze bij T-Mobile datavrij te beluisteren zijn. Leuk? Op de website kan je alvast een 14 dagen gratis proefperiode aanvragen.

Kan deze erbij?
Nu jullie die rechtszaak hebben gewonnen en dus officiele goedkeuring hebben mogelijk weer eens een pingetje naar Apple gooien (including documentatie van goedkeuring rechter?)
Hoop dat SoundCloud er snel doorheen komt!
Goedemiddag T-mobile,

Willen jullie TechnoBase.FM ook toevoegen aan de lijst 'in behandeling'? zodat ik de voortgang in de gaten kan houden? 🙂
Mijn suggestie:

Radio Paradise

https://new.radioparadise.com/player

An eclectic dj-mixed blend of rock, indie, electronica, world music and more.

Listener supported and always 100% commercial free.

Ik luister bijna niets anders dus het zou fijn zijn als deze er bij kan. Bedankt alvast 😉
Helaas, "www.delicast.com" is ineens niet meer toegankelijk.
Maar een volgende tip om toe te voegen is "www.radiozenders.fm"
Nog een tip om toe te voegen is "https://www.radioviainternet.nl"
Reputatie 5
Goedemorgen,

De volgende diensten zijn benaderd:

Primephonic
Radionomy
radioviainternet.nl
Radiozenders.fm
Radio Paradise

Keep you posted!
Zouden jullie Youtube music kunnen toevoegen?
Ook mijn vraag is of YouTube Music toegevoegd kan worden. Deze dienst is sinds deze week beschikbaar in Nederland.

Alvast bedankt.
Zouden jullie oldies radio streaming (app) ook toe kunnen voegen specifiek Humbold101 radio?
er zijn ook ouderen die graag een deuntje onderweg willen luisteren.
Bij voorbaat dank!
Groet
Rob
http://www.humboldt101.com/
Radio.fm

Reageer