Beantwoord

Contract loopt nog tot en met 28 mei en abonnement tot 5 juni

  • 21 mei 2018
  • 2 reacties
  • 3706 Bekeken

Mijn contract loopt tot 28-05 2018 maar abonnement loopt tot 05-06-2018. Vandaag heb ik een nieuw abonnement aangevraagd bij een andere provider maar sluit helaas niet aan op einde contract dus begint pas op 4 juni. Maar wel betaald bij jullie tot de 5e. Kan ik gewoon internetten en bellen tot einde abo of niet?
icon

Beste antwoord door David 22 mei 2018, 13:01

Hoi Marretje64,

Altijd jammer als iemand aangeeft ons te gaan verlaten! :S Hoe is het zo gekomen?

Ik heb natuurlijk gelijk even in onze gegevens gekeken, om te achterhalen hoe het precies zit. Het contract en abonnement loopt nog tot en met 28 mei 2018. Daarna heeft het contract een opzegtermijn van een maand. In My T-Mobile zie je dat je de nieuwe bundels op 5 juni ontvangt. Dit staat automatisch zo ingesteld, zodat je niet direct wordt afgekapt.

Echter zie ik nergens een aanvraag terug van een nummerportering of het stopzetten van het abonnement (inclusief telefoonnummer). Op dit moment blijft het abonnement dus nog doorlopen, omdat er bij ons niets is doorgegeven. Houd er dus rekening mee dat het abonnement niet automatisch wordt stopgezet wanneer je ergens anders een nieuw contract hebt afgesloten. Er moet dan nog wel een opzegging worden ingediend of een verzoek tot portering van het nummer.

Als je het nummer wilt meenemen, dan kun je dus een aanvraag voor nummerbehoud indienen. Mocht het contract opgezegd moeten worden, zonder nummerbehoud, dan kunnen we dat ook voor je regelen! Dit gebeurt dan met een opzegtermijn van een maand.

Hopelijk is het zo duidelijk, maar als je nog vragen voor ons hebt, laat het gerust weten!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Marretje64,

Altijd jammer als iemand aangeeft ons te gaan verlaten! :S Hoe is het zo gekomen?

Ik heb natuurlijk gelijk even in onze gegevens gekeken, om te achterhalen hoe het precies zit. Het contract en abonnement loopt nog tot en met 28 mei 2018. Daarna heeft het contract een opzegtermijn van een maand. In My T-Mobile zie je dat je de nieuwe bundels op 5 juni ontvangt. Dit staat automatisch zo ingesteld, zodat je niet direct wordt afgekapt.

Echter zie ik nergens een aanvraag terug van een nummerportering of het stopzetten van het abonnement (inclusief telefoonnummer). Op dit moment blijft het abonnement dus nog doorlopen, omdat er bij ons niets is doorgegeven. Houd er dus rekening mee dat het abonnement niet automatisch wordt stopgezet wanneer je ergens anders een nieuw contract hebt afgesloten. Er moet dan nog wel een opzegging worden ingediend of een verzoek tot portering van het nummer.

Als je het nummer wilt meenemen, dan kun je dus een aanvraag voor nummerbehoud indienen. Mocht het contract opgezegd moeten worden, zonder nummerbehoud, dan kunnen we dat ook voor je regelen! Dit gebeurt dan met een opzegtermijn van een maand.

Hopelijk is het zo duidelijk, maar als je nog vragen voor ons hebt, laat het gerust weten!
Hallo David,

Bedankt voor je duidelijke antwoord... En als antwoord op jouw vraag waarom ik weg ga bij T-mobile omdat ik niet heel veel gebruik maak van 4G, toen ik startte bij jullie waren jullie redelijk goedkoop. Dus heb ik een andere provider gevonden die goedkoper is , ik let dus op mijn portomonnee....
Inmiddels is mijn abo opgezegd bij jullie en goedgekeurd, 22-06 ga ik over.

Met vriendelijke groet,
Marretje

Reageer