Beantwoord

Contractovername. Kan ik er nog van afzien?

• 27 februari 2019
  • 11 reacties
  • 4916 Bekeken

• is een Top Poster
  • 9 reacties
Ik schrijf uit wanhoop op dit forum. Ons bedrijf is helaas failliet gegaan en ik wilde mijn nummer behouden (weer terug hebben- want het was al van mij- ik heb het al jaren) . Op tijd is om contractovername gevraagd. En de curator heeft toestemming gegeven om de nummers vrij te geven. Mijn nummer is nu 2 weken lang al geblokkeerd. Niet handig als je moet solliciteren. Onze contactpersoon heeft elke dag de afgelopen 2,5 week 1-2 per dag gebeld. Ik zelf ook. Ik wil gewoon betalen en een bruikbaar nummer hebben. Het is echter chaos bij de klanten service. We krijgen steeds een ander verhaal. In ieder geval elke keer, dat wij de formulieren moeten invullen. Maar dat hadden we al gedaan! Meerdere keren
Ik ben nu zo ver dat ik afzie van het nummer behoud als het nog lang duurt. Maar ben bang, dat als ik opzeg dit niet goed doorkomt en ik straks met 2 contracten zit. Niet te betalen als je werkeloos bent.

Mijn vraag is dus: t-mobile waarom helpen jullie ons niet? En ajb niet weer verwijzen naar een afdeling die helemaal niet bestaat

Mijn tweede vraag- hoe kan ik eventueel mijn verzoek tot contractovername intrekken en krijg ik de garantie dat ik straks niet toch een abonnement van t-mobile krijg?
icon

Beste antwoord door Hajar 28 februari 2019, 10:15

Hi Ceke,

Ik vind het oprecht spijtig om te horen over je bedrijf. Ik wil dan ook graag met je meedenken in oplossingen! Ik zie dat voor het laatst op 20/2 een mail hebt gestuurd met daarin de gevraagde documenten. Vanaf dat moment geldt een verwerkingstijd van 14 werkdagen. Je geeft ook aan dat je misschien liever je contractovername annuleert. Ik zou dan contact kunnen opnemen met de afdeling die daarover gaat zodat zij dat stopzetten. Als je dan je zakelijk abonnement opzegt dan heb je verder geen abonnementen meer lopen bij ons en hoef jij ook niet druk te maken om de kosten.

Laat mij weten of je je contractovername wilt annuleren dan ga ik daar direct achteraan! Als je nog andere vragen hebt, laat het mij ook weet. Ik sta voor je klaar!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Ceke,

Ik vind het oprecht spijtig om te horen over je bedrijf. Ik wil dan ook graag met je meedenken in oplossingen! Ik zie dat voor het laatst op 20/2 een mail hebt gestuurd met daarin de gevraagde documenten. Vanaf dat moment geldt een verwerkingstijd van 14 werkdagen. Je geeft ook aan dat je misschien liever je contractovername annuleert. Ik zou dan contact kunnen opnemen met de afdeling die daarover gaat zodat zij dat stopzetten. Als je dan je zakelijk abonnement opzegt dan heb je verder geen abonnementen meer lopen bij ons en hoef jij ook niet druk te maken om de kosten.

Laat mij weten of je je contractovername wilt annuleren dan ga ik daar direct achteraan! Als je nog andere vragen hebt, laat het mij ook weet. Ik sta voor je klaar!
Hi Hajar,
Dank voor de reactie. Ik heb het er voor over om nog even te wachten en mijn nummer te houden nu ik weet dat de verwerkingstijd 14 werkdagen is. (Zijn het 14 dagen en 10 werkdagen; of idd 14 werkdagen?) Alleen het verbaast mij, dat je het hebt over een mail van 20/2; Ik heb een bevestiging met kenmerk van jullie gekregen op 15/2....
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ceke,

Ik zie inderdaad meerdere interacties, dat kan bijvoorbeeld betekenen dat iemand nog op 20/2 met jouw case is beziggeweest. Maar omdat ik je op dit moment ook geen helder antwoord kan geven en ik geen onzin wil verkopen, heb ik de betreffende afdeling gecontacteerd. We gaan er sowieso ons best voor doen, zodat jij gewoon jouw nummer kunt behouden. Zodra ik antwoord van de afdeling heb, zal ik dat direct met jou delen!
Nou ik heb afgelopen vrijdag dan eindelijk voorstel gekregen voor privé abonnement. Wel het duurste abonnement, maar goed, ik wil mijn nummer behouden, dus dat moet ik er dan (kennelijk) maar voor over hebben. Ik heb per ommegaande het aanbod geaccepteerd. -
Maar het duurt nu nog eens TIEN werkdagen voordat het nummer weer wordt geactiveerd! Ik zit al bijna 3 weken met een geblokkeerd nummer. Nu komen er nog eens 2 weken bij. Waarom toch?? Ik voel me zo in kou gezet en getreiterd door T-mobile!
5 weken! en dat terwijl ik vanaf het begin van de aanvraaag gewoon abonnementsgeld wilde betalen....
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ceke,

Het is zeker spijtig dat dit allemaal een tijdje duurt voor alles goed en wel is afgerond. Ik kan dit echter niet voor je bespoedigen, anders had ik dat graag gedaan. Hetzelfde geldt voor de collega's die je hebben geholpen. Sommige handelingen nemen langer in beslag dan de ander. Ik reken erop dat het hierna helemaal en volledig afgerond is en je dit af kunt sluiten.

Als we in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, let us know!
Hi David,
Dank voor de reactie.
Het is wel vaag- 'sommige handelingen duren langer dan andere.' Collega van mij in dezelfde situatie heeft vanaf afgelopen maandag wel weer een werkend nummer. Dus hoe kan dat verklaard worden? Het is gewoon een kwestie van nummer deblokkeren. Alle gegevens liggen al vanaf 15 feb bij jullie.
Daarnaast wordt er in de mail gezet, als je een vraag hebt stel die gerust via de mail. Heb ik gedaan- maar natuurlijk (nog) geen antwoord gekregen.
Ik wil namelijk bevestiging, dat mijn acceptatie van het voorstel door de afdeling van contractovername t-mobile ontvangen is ën antwoord op mijn vraag hebben: 'ik neem aan dat de factuur van de eerste termijn gebaseerd zal zijn op de dag dat mijn nummer weer geactiveerd zal zijn, dus ergens in maart en dus niet vanaf 1 maart. Na alle slechte ervaringen wil ik heel graag antwoorden zwart op wit hebben en niets aan het toeval overlaten.

Misschien kan je daarmee helpen? De verklaring dat een collega van mij wel het nummer geactiveerd heeft gekregen ën antwoord op mijn vraag mbt de factuur?
Alvast heel erg bedankt voor jouw moeite
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ceke,

Ik zie dat je gister wel ook hebt gebeld met mijn collega('s), hopelijk is daaruit weer wat meer duidelijk geworden. Ik kan me je twijfel en frustratie goed voorstellen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik op dit moment niet meer kan doen dan zeggen dat het goedkomt en dat er nu wel echt achteraan wordt gezeten. De collega's die zich met dit soort contractovernames bezighouden, gaan ervoor zorgen dat dit helemaal goedkomt!
Hi Jaimy,
Dank voor je bericht, het enige dat duidelijk werd, is dat het nog afgehandeld moet gaan worden.
ik moet dus gewoon nog wachten en er dan maar vanuit gaan dat het goed komt; ik zou niet zo pushen zijn als mijn nummer niet geblokkeerd was.........
Ik heb nog steeds niets. Op 1 maart bericht gekregen, dat de overname binnen 10 werkdagen geregeld zal zijn. Nou mooi niet! de 10 werkdagen zijn voorbij. Afgelopen dinsdag voor de zekerheid gebeld- 'voor het einde van de week zal het toch echt wel geregeld zijn' nou mooi niet dus.
WAAROM toch? Ik word er gek van; 10-tallen medewerkers aan de lijn gehad de afgelopen weken. elke keer met verkeerde beloftes of de uitspraak: 'ik kan er ook niets aan doen, het ligt bij de afdeling contractovername. Het zal allemaal wel, maar daar ligt het al sinds een maand. Er gebeurt NIETS.
Ik had mij vastgehouden aan de 10 werkdagen vanaf 1 maart. Ondertussen kan ik nog steeds niet het nummer gebruiken- het is geblokkeerd voor uitgaande calls- al meer dan een maand. Ondertussen had ik net zo goed een nieuw nummer kunnen nemen. Maar ja elke keer wordt er weer gezegd- 'deze week zal het echt gebeuren. 'dus ja dan wacht ik nog maar weer heel even, denk ik dan
Ik ga misschien maar eens om juridische hulp vragen/ informatie inwinnen bij de OPTA , kijken waar ik als consument sta.
Ik weet t anders ook niet meer
Eindelijk- het is rond.......na 6 weken een geblokkeerd nummer- kan ik het eindelijk weer vanaf vandaag gebruiken
Reputatie 7
Badge +19
Wat fijn dat het nu rond is Ceke!

Reageer