Vraag

dit telefoonnummer is niet in gebruik...

• 29 juni 2013
  • 7 reacties
  • 7402 Bekeken

He hallo, ik ben sinds een aantal dagen over op t-mobile. Nu is het echter zo dat veel mensen die mij proberen te bellen de spraakboodschap krijgen dat mijn nummer niet in gebruik is. Zelf kan ik wel iedereen bellen, en gebeld worden vanaf vaste telefoons gaat volgens mij wel gewoon goed. Hoe krijg ik dit snel opgelost? Ik heb al wel een call aangemaakt bij support maar tot op heden geen reactie...

7 reacties

Zijn er geen mensen van t-mobile actief op dit forum?
Hoi Giacotto,

Welkom op het forum :D
Er zijn uiteraard wel mensen actief van TMobile op dit forum, maar in het weekend weinig tot niet.
Dan zijn er meestal mensen die klant zijn actief op het forum.

Antwoord op je vraag; Vervelend om te lezen dat het zo gaat. Heb je al geprobeerd om je simkaart in een andere telefoon te plaatsen om te kijken of dit helpt?
Hebben meer mensen in je omgeving Tmobile die hetzelfde probleem ervaren of dat niet?
Je telefoon aan en uitzetten helpt ook nog wel is.
Mocht bovenstaande niet geholpen hebben of heb je aanvullingen dan hoor ik het graag en gaan we verder kijken :)

Groetjes Tribaltim
Hoi Giacotto, 

Dit in aanvulling op mijn vorig bericht: Heb je wel je simkaart geactiveerd?

Groetjes Tribaltim
Dag Tribaltim,

Mijn sim is inderdaad geactiveerd. De telefoon heb ik al meermaals herstart en tijdelijk heb ik ook (toevallig) een andere telefoon gehad. Dit kan echter niet liggen aan de telefoon of slecht netwerk. De melding die men krijgt (dat het telefoonnummer niet in gebruik is) kan niet getriggerd worden door een telefoon. Wel door een verkeerd gelopen portering. 😞.
Reputatie 3
@Giaccotto

Welkom op het forum! :)

In je eerste bericht lees ik dat je over bent op T-Mobile? Ingeporteerd vanuit een aanbieder neem ik aan?

Als je nummer van je vorige provider is overgezet naar T-Mobile, moeten alle Nederlandse providers het nummer registreren als T-Mobile nummer. Gaat dit niet goed bij een provider, dan kunnen mobiele nummers die zijn aangesloten bij die provider jou niet bellen. Merk je dat de mensen die je niet kunnen bellen, voornamelijk bij één bepaalde provider zijn aangesloten. Het kan dan heel goed zijn dat registratie vanuit deze provider niet goed is doorgezet. Ik zou je adviseren om morgen contact te leggen met de klantenservice om de registratie alsnog goed door te zetten richting hen.
Beste Roy,

Ik heb het nogmaals gemeld bij de klantenservice. Ze gaan er mee aan de gang! Afwachten dus... bedabkt voor de tips dusver!
Reputatie 3
@Giaccotto

Graag gedaan! :)

Wil je laten weten of het probleem straks ook opgelost is? 😉

Reageer