Einddatum abonnement bij nummerbehoud

Hoi allemaal,
Ik had een abonnement afgesloten bij T-Mobile. Dit zou lopen tot gisteren. 19-10-2017. Ik ben overgestapt naar een andere provider. Ik zou dus niet meer bij T-Mobile moeten zitten sinds vandaag. Ik zie alleen nog steeds in mijn T-Mobile app hoeveel mb ik nog over heb van deze maand enz en dat m'n nieuwe maand begint over 31 dagen. Klopt dit wel aangezien ik eigenlijk helemaal niet meer bij T-Mobile zit? Of loopt m'n abonnement nu ineens door?

Groetjes,
Puck

1 reactie

Reputatie 3
Badge +2
Hoi Puck,

Ik geef je hier graag meer duidelijkheid over. Ik heb even gekeken en ik zie dat er op 01/09 een aanvraag is gedaan voor nummerbehoud, met als wensdatum 24/10. Dit is de datum waarop jouw nummer wordt overgezet naar je nieuwe provider. Ook zie ik dat er op 13/08 een verzoek is ingediend om het abonnement op te zeggen, per de originele einddatum van het abonnement (19/10).

Om nummerbehoud uit te voeren is het noodzakelijk dat de simkaart actief is. Door de aanvraag op 01/09 is automatisch het opzegverzoek geannuleerd. De opzegging zit verweven in het nummerbehoud. Er kan dus nooit sprake zijn van allebei. In het scenario dat de opzegging wel zou zijn verwerkt zou het 06-nummer afgelopen donderdag zijn opgeheven, waardoor het ook niet meer beschikbaar zou zijn om te worden overgenomen morgen.

Geen zorgen dus, alles staat goed in het systeem. Omdat het abonnement enkele dagen langer loopt dan de originele einddatum vermoed ik dat je ook nog een factuur zult ontvangen voor de periode 20/10 - 19/11. Dit terwijl je natuurlijk op 24/10 overstapt. Dit wordt gecorrigeerd middels een eindfactuur, zodat alleen de periode 20/10 - 23/10 in rekening wordt gebracht. Hoewel ik je natuurlijk liever langer had blijven verwelkomen wil ik je uiteraard wel heel veel plezier wensen bij je nieuwe provider. Wellicht kruisen onze paden nog eens in de toekomst. Voor nu; heb een mooie week!

PS Als je aanvullende vragen hebt, stel ze natuurlijk gerust!

Reageer