Beantwoord

Einde abonnement / nummerbehoud

Mijn 2 jarig abonnement vervalt op 13 november 2018.
Op 15 oktober krijg ik van T-Mobile de bevestiging per mail dat het abonnement door mij is opgezegd en per 15 november 2018 wordt beeindigd.
Op 8 november vraag ik een Sim-only aan bij Ben.nl met nummerbehoud.
Van Ben.nl krijg ik op 8 november een bevestigingsmail dat T-Mobile nummerbehoud heeft goedgekeurd en pas op 10 december 2018 overgezet wordt. Ook van T-mobile krijg ik op 8 november per sms een bericht dat mijn mobiele nummer per 10 december wordt overgezet.
Dit vind ik vreemd omdat ik zelf al tijdig mijn abonnement bij T-Mobile heb opgezegd en daarmee aan de 1 maand opzegtermijn heb voldaan.
Met andere woorden ik zou graag het nummerbehoud op 15 november 2018 zien ingaan.
Als dat niet gebeurt, hoe zit het dan met de abonnementskosten? Betaal ik dan de komende maand abonnementskosten aan Ben.nl en aan T-Mobile.nl? Dubbele lasten dus? Of betaal ik alleen aan T-mobile zolang ik de T-Mobile sim in mijn gsm laat zitten? Als dat het geval is, is mijn bundel voor die laatste maand dan nog geldig op de huidige condities, dus met alle kortingen? Ik betaal nu 2,53 euro in plaats van 5,06 euro voor 120 min bellen en 6,57 euro in plaats van 15,17 voor 3GB. Hier wil ik graag duidelijkheid over. Wat kunt u mij adviseren om de komende maand geen onnodig hoge kosten te krijgen? Zeker wanneer u kijkt naar de geschiedenis van mijn verbruiksstatus die zeer laag is. Hoop snel van u te horen. Met vriendelijke groet, Gerard
icon

Beste antwoord door David 10 november 2018, 10:58

Hoi Gerard,

Goed dat je dit nog even navraagt, dan heb je in ieder geval alles op een rijtje en kom je niet voor verrassingen te staan!

Ik heb alles direct even nagelopen en zie wat er is gebeurd en waar de verschillende data vandaan komen. Op 15 oktober heb je inderdaad jouw abonnement opgezegd, dat zou per einddatum contract gebeuren en het nummer zou op dat moment gedeactiveerd worden en het abonnement zou dan stoppen. Vervolgens is er echter op 8 november alsnog nummerbehoud aangevraagd en op dat moment is de opzegging ongedaan gemaakt, omdat dit een nieuwe "opzegging" is en er dus een nieuwe opzegtermijn wordt geactiveerd.

Aangezien er altijd een maand opzegtermijn is, is de datum voor nummerbehoud om die reden dan ook pas over een maand en loopt het contract nog wat langer door dan de einddatum van het contract. Het nummerbehoud wordt op 10 december uitgevoerd en op dat moment wordt dan ook pas het abonnement stopgezet. Het is niet mogelijk om dit naar een eerdere datum op te schuiven.

Of er dubbele kosten in rekening worden gebracht ligt aan het contract wat je bij BEN hebt getekend, maar daar heb ik geen inzage in. Als er afgesproken is dat het contract op 15 november van start gaat, dan zullen er voor de periode 15 november tot en met 9 december inderdaad dubbele kosten worden gerekend, aangezien je op dat moment twee actieve aansluitingen hebt. Als er is afgesproken dat het contract pas van start gaat op datum nummerbehoud, dan heb je geen dubbele kosten, want dan wordt het contract bij BEN pas op 10 december geactiveerd. Dat kun je even nakijken op jouw contract of navragen bij BEN.

Het abonnement bij ons blijft in ieder geval tot 10 december, zowel in de kosten en kortingen, als de bundels. Daar verandert dus verder niets aan en blijft gewoon doorlopen tot datum nummerbehoud.

Hopelijk heb ik zo alles volledig en helder uitgelegd, maar als er nog vragen zijn, schroom niet om ze te stellen!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Gerard,

Goed dat je dit nog even navraagt, dan heb je in ieder geval alles op een rijtje en kom je niet voor verrassingen te staan!

Ik heb alles direct even nagelopen en zie wat er is gebeurd en waar de verschillende data vandaan komen. Op 15 oktober heb je inderdaad jouw abonnement opgezegd, dat zou per einddatum contract gebeuren en het nummer zou op dat moment gedeactiveerd worden en het abonnement zou dan stoppen. Vervolgens is er echter op 8 november alsnog nummerbehoud aangevraagd en op dat moment is de opzegging ongedaan gemaakt, omdat dit een nieuwe "opzegging" is en er dus een nieuwe opzegtermijn wordt geactiveerd.

Aangezien er altijd een maand opzegtermijn is, is de datum voor nummerbehoud om die reden dan ook pas over een maand en loopt het contract nog wat langer door dan de einddatum van het contract. Het nummerbehoud wordt op 10 december uitgevoerd en op dat moment wordt dan ook pas het abonnement stopgezet. Het is niet mogelijk om dit naar een eerdere datum op te schuiven.

Of er dubbele kosten in rekening worden gebracht ligt aan het contract wat je bij BEN hebt getekend, maar daar heb ik geen inzage in. Als er afgesproken is dat het contract op 15 november van start gaat, dan zullen er voor de periode 15 november tot en met 9 december inderdaad dubbele kosten worden gerekend, aangezien je op dat moment twee actieve aansluitingen hebt. Als er is afgesproken dat het contract pas van start gaat op datum nummerbehoud, dan heb je geen dubbele kosten, want dan wordt het contract bij BEN pas op 10 december geactiveerd. Dat kun je even nakijken op jouw contract of navragen bij BEN.

Het abonnement bij ons blijft in ieder geval tot 10 december, zowel in de kosten en kortingen, als de bundels. Daar verandert dus verder niets aan en blijft gewoon doorlopen tot datum nummerbehoud.

Hopelijk heb ik zo alles volledig en helder uitgelegd, maar als er nog vragen zijn, schroom niet om ze te stellen!
Beste David,

Dank je wel voor je heldere uitleg!

Het is me geheel duidelijk nu. Bij Ben.nl gaat contract pas in op 10 december, dus geen dubbele kosten.
Bij T-mobile behoud ik tot 10 december de huidige bundelprijs inclusief kortingen!

Ik ben geheel tevreden.

Nog even ter aanvulling. Ik ga niet bij T-M weg uit ontevredenheid of iets dergelijks. Ik gebruik voorlopig mijn GSM nog tot er een mooie aanbieding komt voor een Samsung s9+ of S10 volgend jaar. Wellicht dat ik dan weer terugkom bij TM. Bij Ben.nl heb ik gekozen voor maandelijkse opzegtermijn, heel flexibel ben ik dan.

Nogmaals, hartelijk dank voor je uitleg.

Groet, Gerard
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gerard,

Het is jammer, maar je wilt natuurlijk ook geen dief van je eigen portemonnee zijn, erg begrijpelijk! Hopelijk komt er in de toekomst een mooie deal langs, zodat je weer bij T-Mobile komt! 😎

Als er nog iets is waarbij wij je kunnen helpen, dan horen we het graag!

Reageer