Vraag

Help, nummerbehoud gaat helemaal mis!

• 21 april 2016
  • 4 reacties
  • 751 Bekeken

Hallo,

ik wil graag klant worden bij t-mobile, maar nummerbehoud steekt hier een stokje voor. Ik ben momenteel klant bij Vodafone, en wil dus graag naar jullie toe. De eerste keer dat ik nummerbehoud heb aangevraagd is deze afgewezen, omdat ik geen klantnummer had opgegeven. Dat is ook zo, want het is een particulier abonnement.

De tweede keer is van 12 april, en die is na 7 werkdagen nog steeds niet beantwoord. Status 'in behandeling'. Vodafone gebeld, en die geven aan dat ze na het eerste verzoek geen nieuw nummerbehoud verzoek hebben binnengekregen. Dan begin je je af te vragen waar mijn verzoek dan wel is?! T-mobile kan het niet annuleren, omdat het nog in behandeling is en Vodafone zegt dat er niks is binnengekomen, dus ook zij kunnen niks afwijzen/goedkeuren. Wie dan wel?? Ik ben momenteel radeloos, en hoop dat ik via deze weg wel een bevredigend antwoord krijg. Ik heb het via alle kanalen geprobeerd, en nergens kan iemand mij helpen. Het kastje muur verhaal is hier van toepassing.

Wat wil ik?
Ik wil dat mijn nummerbehoud geannuleerd wordt. Ik heb er geen vertrouwen meer in, en zal verder gaan met het tijdelijke nummer van t-mobile. Ik zal zelf het Vodafone abonnement opzeggen. Ik hoop echt dat er iemand is die dit kan oplossen. Ik vind het nu niet meer leuk!

Alvast bedankt.

4 reacties

Reputatie 3
Je zult niet bij Vodafone moeten zijn, maar bij T-Mobile. Waarschijnlijk blijft er inderdaad iets hangen in het proces, waardoor hij vast blijft zitten. Komt vast wel goed hoor als hier iemand van T-Mobile naar kijkt. Maar ik begrijp dat je alleen nog maar contact hebt gehad met Vodafone en niet T-Mobile?

Als T-Mobile een verzoek doet bij Vodafone, dan is de latende provider wettelijk verplicht om binnen 2 werkdagen antwoord te geven op dit verzoek, oftewel het wordt goedgekeurd of afgekeurd. Het verzoek afkeuren kan doordat de gegevens niet volledig zijn, er nog een contract op zit of dat je bijvoorbeeld een betalingsachterstand hebt. Hoewel dat laatste tegenwoordig geen reden meer mag zijn om een nummerportering te blokkering.
Misschien dat bij een tweede keer je verzoek handmatig door iemand van T-Mobile gecontroleerd wordt in plaats van dat het automatisch gaat, waardoor het nog in behandeling is.

Als je je nummer wilt behouden, moet je absoluut niet opzeggen bij Vodafone. Ik zou gewoon even afwachten tot iemand van T-Mobile hier even naar kijkt en het proces eventueel opnieuw in gang zet, dan komt het vanzelf goed.
Bedankt voor je reactie. Ik heb al meerdere malen contact gehad met tmobile. Zowel via twitter als telefoon. Maar niemand kan mij helpen, omdat het verzoek nog in behandeling is. Ik ben contractsvrij bij Vodafone en geen betalingsachterstand.

Ik wil het nummer niet meer behouden. Ik pak een nieuw nummer. Voornamelijk omdat ik het idee heb dat het niet meer gaat lukken. Dus annuleren van huidig verzoek en ik ben tevreden.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi untouchablezz20,

Allereerst welkom op het forum en leuk dat je klant bij ons bent geworden! Het is dan natuurlijk wel de bedoeling dat dit allemaal soepel verloopt! Ik kijk graag met je mee naar hoe wij dit kunnen oplossen. Kun je mij daarvoor via een privébericht het tijdelijke 06-nummer sturen en het 06-nummer dat je wilt meenemen?

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Bedankt. Heb je een privé bericht gestuurd.

Reageer