Beantwoord

Hou ik mijn telefoon nummer als ik geen abonnement meer heb

• 15 januari 2018
  • 4 reacties
  • 1847 Bekeken

Goeden middag ! Had een vraagje mijn contract loopt af maar als het afgelopen is behoud ik dan mijn telefoon nummer ?
icon

Beste antwoord door CrisTien 15 januari 2018, 16:13

Als je contract is afgelopen loopt het door met telkens een maand opzegtermijn, zonder je korting wel met je eigen nummer.

Als je overstapt (dat zou jammer zijn) kan je voor nummerbehoud kiezen.
Als je verlengd hou je gewoon je nummer.

Als je opzegt en verder niets doet ben je je nummer kwijt.
Je moet hoe dan ook zelf actie ondernemen.
Veel succes.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Als je contract is afgelopen loopt het door met telkens een maand opzegtermijn, zonder je korting wel met je eigen nummer.

Als je overstapt (dat zou jammer zijn) kan je voor nummerbehoud kiezen.
Als je verlengd hou je gewoon je nummer.

Als je opzegt en verder niets doet ben je je nummer kwijt.
Je moet hoe dan ook zelf actie ondernemen.
Veel succes.
Kan je je abbonement ook omzetten naar pre paid, zodat je toch je nummer behoud? Ik verblijf momenteel in het buitenland voor een lange tijd en mijn contract loopt volgende maand af. Deze wil ik niet verlengen maar mijn nummer behouden zou top zijn. Wellicht het abbonement “bevriezen” tot ik weer in Nederland ben en dan weer klant zijn bij t mobile 😉?
Reputatie 6
Badge +11
@Rickvanhalsema
Ja, dit werkt prima om je nummer toch te behouden en inderdaad prima oplossing als je (meerdere) jaren in buitenland bent. Ikzelf heb ondertussen 2 nummers (2 landen) zo'n behandeling gegeven. Ooit bij KPN voor iemand anders mislukte omzetting naar prepaid, belofte van klantenservice aan de telefoon werd gewoon niet nagekomen, nummer verdween gewoon en werd 'onbekend' nummer.
In My T-Mobile kun je zelf 4 soorten overgangen m.b.t. nummerbehoud regelen.
Aanvullend: houd er dan wel rekening mee dat je minimaal 1 betaalde handeling verricht binnen 6 maanden, anders wordt de PrePaid simkaart gedeactiveerd.

Reageer