Sticky

[Info] Nummerbehoud aanvragen

• 18 juni 2018
  • 2 reacties
  • 11479 Bekeken

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 11130 reacties
Hoi allemaal,

Vanaf 16 juni 2018 is het aanvragen van nummerbehoud een stuk eenvoudiger en sneller te regelen! We merkten dat er nog regelmatig verwarring was over het proces en dit had veelal afwijzingen van de aanvraag als gevolg.

In deze tabel vind je de gegevens die er in de oude situatie benodigd waren en wat er nu nog nodig is om een aanvraag te doen:

In het nieuwe proces sturen we via een SMS een verificatie om te zorgen dat het nummerbehoud wel daadwerkelijk is aangevraagd door jou. Op deze manier kunnen we jouw aanvraag gemakkelijker goedkeuren en verwerken, met minder afgewezen aanvragen als gevolg.

De website is nog altijd hetzelfde, dus je kunt via onze pagina over nummerbehoud een aanvraag indienen én meer informatie vinden.

Als er nog vragen over zijn, dan horen we het natuurlijk graag! 🙂

2 reacties

Hi,

Ik heb afgelopen weekend een abonnement bij T-Mobile afgesloten. Zojuist bevestiging daarvan ontvangen en ik heb nog een vraagje over nummerbehoud. Op de pagina over nummerbehoud staat dat ik eerst een simkaart moet aanschaffen. Krijg ik een nieuwe simkaart als mijn nieuwe telefoon wordt geleverdg? Of dien ik deze al van te voren aan te schaffen om nummerbehoud vast aan te vragen?

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Hi @jeanerr,

Van harte welkom bij de club! Wat leuk dat je een abonnement bij ons hebt afgesloten! 😁

De simkaart die aangeschaft moet worden is inderdaad het abonnement wat je hebt afgesloten. Het gaat dus niet om een extra losse simkaart die je moet kopen. Wanneer je jouw bestelling ontvangt, zit daar de desbetreffende simkaart bij. Op die simkaart staan ook nog benodigde gegevens voor het nummerbehoud (tijdelijke telefoonnummer en simkaartnummer). Met die gegevens kun je dan nummerbehoud gaan aanvragen en vanaf dan loopt alles automatisch door.

Hopelijk is het zo duidelijk, maar als je nog iets aan vragen hebt voor ons, geef gerust een gil!

Reageer