Beantwoord

Ingangsdatum uitstellen mogelijk indien overstap prepaid andere provider naar T-Mobile SIM-only?

• 26 mei 2019
  • 6 reacties
  • 3152 Bekeken

• is een Master Poster
  • 12 reacties
Als je van een prepaid product van een andere provider naar een T-Mobile SIM-only abonnement overstapt, kan je dan nog steeds de ingangsdatum van je abonnement uitstellen? Of word je direct overgezet?

De reden waarom ik dit vraag is dat ik bezig ben met de overstap naar T-Mobile voor 3 aanstaande abonnees, echter heeft 1 van de 3 een prepaid product bij Vodafone, maar ik wil ervoor zorgen dat alle abonnementen synchroon met elkaar lopen en dus het liefst gelijktijdig worden geactiveerd (het synchroon lopen maakt het wat makkelijker om na het contract weer gezamenlijk over te kunnen stappen, of te verlengen).
icon

Beste antwoord door Hajar 29 mei 2019, 15:46

Hi Xpress,

Wat leuk dat jullie een abonnement willen nemen bij ons. Wilt de abonnee met Vodafone graag zijn nummer behouden? Dan kan die nummerbehoud aanvragen via deze pagina. De T-Mobile aansluitingen kan je heel eenvoudig laten overstappen in de T-Mobile shop dat wordt direct geregeld en dan krijg je ook nog eens de volgende voordelen erbij; Je behoudt je eigen mobiele nummer, je betaalt geen aansluitkosten en je krijgt je PrePaid-tegoed tot € 20,- als korting terug op je eerste factuur! Lees er mee over op deze pagina.

Kom je zo verder? Als je nog vragen hebt, laat het mij weten.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Xpress,

Wat leuk dat jullie een abonnement willen nemen bij ons. Wilt de abonnee met Vodafone graag zijn nummer behouden? Dan kan die nummerbehoud aanvragen via deze pagina. De T-Mobile aansluitingen kan je heel eenvoudig laten overstappen in de T-Mobile shop dat wordt direct geregeld en dan krijg je ook nog eens de volgende voordelen erbij; Je behoudt je eigen mobiele nummer, je betaalt geen aansluitkosten en je krijgt je PrePaid-tegoed tot € 20,- als korting terug op je eerste factuur! Lees er mee over op deze pagina.

Kom je zo verder? Als je nog vragen hebt, laat het mij weten.
Laat ik het anders stellen: als je van prepaid van een andere provider naar een T-Mobile abonnement overstapt, kan je dan nog steeds de ingangsdatum bepalen? Dus als ik de SIM volgende week krijg geleverd, kan ik dan nog steeds de ingangsdatum op begin juli zetten?
Reputatie 7
Badge +19
Hi Xpress,

Zodra je nummerbehoud aan hebt gevraagd, wordt in het geval van een PrePaid naar abonnement, het nummer binnen 2 dagen omgezet. Je kunt dan dus geen voorkeursdatum aangeven. Van abonnement naar abonnement gaat het abonnement en nummerbehoud uiteraard pas in nadat het oude contract afgelopen is.

In jouw geval raad ik je dus aan pas het nummerbehoud aan te vragen, zodra je ook echt over wilt stappen.

Hopelijk is het antwoord zo iets duidelijk! Laat het me ook weten als je nog meer vragen hebt, ik help je graag!
@Jaimy

Dus dat betekent dat ik de ingangsdatum van dat abonnement niet kan uitstellen?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Xpress,

Ik heb het even nagevraagd bij een collega en dit is via een omweggetje mogelijk, dan zou je aan moeten geven dat je nummerbehoud wilt aanvragen, maar dit dan uiteindelijk niet doen. Dan heb je de optie om een datum in de toekomst (max. 120 dagen) te kiezen.

Heb je een deal gezien die jou aanspreekt, waardoor je wilt kiezen voor een latere startdatum? Anders zou ik gewoon aanraden om het contract pas af te sluiten wanneer je daadwerkelijk wilt dat deze van start gaat. Al met al is dat het minste gedoe.

Als we nog iets voor je kunnen doen, let us know!
@David

Zeer bedankt voor het navragen! Maar als je nummerbehoud annuleert, krijg je dan niet direct een tijdelijk nummer, en gaat het abonnement dan niet alsnog in?

Wat zijn de stappen dan precies om te bewerkstelligen wat jij suggereert?

De abonnementen zijn al besteld, en ieders heeft tijdens het bestelproces op de "Mijn gegevens" pagina de optie aangevinkt voor nummerbehoud. De simkaarten moeten echter nog worden geleverd. Wanneer moet die gebruiker die van Vodafone prepaid naar T-Mobile abonnement gaat zijn nummerbehoud annuleren? Direct na de levering van simkaarten? Of daarvoor? En ik neem aan via deze link. krijgt die gebruiker dan via mail o.i.d. een link naar een pagina om een nieuwe datum in te plannen?

Reageer