Beantwoord

Is het mogelijk om een nummer te behouden van een niet actieve sim?

• 22 april 2019
  • 4 reacties
  • 1306 Bekeken

In Vietnam ben ik mijn telefoon verloren en daarmee ook mijn sim. De simkaart is van tele2 en hierbij is het niet mogelijk om hem te activeren. Hierom heeft tele2 me verwezen naar T-mobile voor een nieuwe simkaart. Is het mogelijk het nummer om te zetten van het T-mobile nummer naar mijn oude nummer met alleen de ICC/ zonder activatie oude sim?

Hoop dat dit kan! Let me know

Best wishes,
Elles
icon

Beste antwoord door pipodeclown_2 22 april 2019, 10:39

Als je nog de plastic kaart (het pasje) hebt waar je de Sim destijds hebt uitgedrukt, dan staat daar ook het simkaart nummer op. Misschien dat dat genoeg is om een nummer portering uit te voeren. Als je niet bij het actieve nummer kan (controle sms) of bij je account waarop de prepaid staat geregistreerd, dan wordt het wel karig. Als je je Tele2 prepaid wel hebt geregistreerd op een Mijn Tele2 account, kan Tele2 dan misschien je login van dat account resetten middels een bericht naar het e-mailadres dat je hebt gebruikt voor de registratie? Dan kan je vervolgens je nieuwe Tele2 Sim activeren.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Als je nog de plastic kaart (het pasje) hebt waar je de Sim destijds hebt uitgedrukt, dan staat daar ook het simkaart nummer op. Misschien dat dat genoeg is om een nummer portering uit te voeren. Als je niet bij het actieve nummer kan (controle sms) of bij je account waarop de prepaid staat geregistreerd, dan wordt het wel karig. Als je je Tele2 prepaid wel hebt geregistreerd op een Mijn Tele2 account, kan Tele2 dan misschien je login van dat account resetten middels een bericht naar het e-mailadres dat je hebt gebruikt voor de registratie? Dan kan je vervolgens je nieuwe Tele2 Sim activeren.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Elles,

Heel spijtig dat je je toestel verloren bent. Ik begrijp dat je zo snel mogelijk weer bereikbaar wilt zijn. Heb je momenteel al een abonnement of PrePaid bij T-Mobile? Als je een simkaart van Tele2 had dan kun je het beste een nieuwe simkaart via Tele2 aanvragen. Als je nog niet bij T-Mobile zit, maar graag wilt overstappen naar T-Mobile dan kun je een abonnement of PrePaid nemen en nummerbehoud aanvragen. Kom je zo verder?

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten!
Hi,

Ik heb een prepajd kaart van T-mobile ontvangen. Van mijn oude nummer heb ik een simkaart maar die krijg ik niet geactiveerd. Wel heb ik dus de ICC/ het simkaartnummer hiervan. Kan ik met de ICC alleen nummerbehoud aanvragen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Helpelles,

Bedankt voor je reactie. Het is helaas niet mogelijk om nummerbehoud aan te vragen met die simkaart omdat het geen actieve simkaart is. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.

Reageer