Beantwoord

KPN nummer gebruiken voor Zakelijk abonnement

• 11 februari 2018
  • 45 reacties
  • 2856 Bekeken

Ik heb een nieuw nummer gekocht incl Sim van KPN ( prepaidkaartje) en wil deze gaan gebruiken ipv mijn T-Mobile nummer.
Ik heb een zakelijk contract
Kan dit en zo ja ; blijft dit nummer in mijn bezit mocht ik dat contract ooit willen beëindigen ?
icon

Beste antwoord door Hajar 12 februari 2018, 09:29

Hi Pasopgertje,

Heel fijn om te horen dat je tevreden bent bij ons! Ik zie dat je al een paar tips hebt gekregen, maar het is wel mogelijk om je KPN PrePaid nummer over te zetten naar je abonnement. Je kan hiervoor nummerbehoud aanvragen via deze pagina. Mocht je een ander nummer van ons willen dan kunnen wij ook je nummer wijzigen en dan kun je zelf een nummer uitkiezen. Mocht je daar interesse in hebben, laat het dan weten!

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag!
Bekijk origineel

45 reacties

Badge +13
Beste, ga je voortaan de pre paid van kpn gebruiken ipv je zakelijke abonnement van T Mobile als vaste nummer?
En ondertussen betaal je maandelijks de abonnements kosten voor je zakelijke aansluiting bij T Mobile terwijl je deze niet gebruikt?
Het zakelijke contract van T Mibile kan je pas opzeggen wanneer de 12/24 maanden voorbij zijn (met in acht name van de opzeg termijn)
Wil je het nummer mee nemen zal je gebruik moeten maken van overstap service van de nieuwe provider en niet moeten opzeggen bij T Mobile.

Of wat is precies je bedoeling?
Dit is een nieuw en heel eenvoudig mobiel nummer : speciaal gekocht voor herkenbaarheid
06-******** zeg maar
Die wil ik graag gebruiken ipv het ingewikkelde T-mobile nummer
Ik wil gewoon bij T-mobile blijven
Kan T-mobile dit nummer overnemen ?

En dat nummer heeft veel geld gekost ; blijft dat wel mijn bezit mocht ik ooit bij T -mobile weggaan ?
(Nummer verwijdert)
Badge +13
Ik heb het nummer verwijderd dit is een openbaar forum dus ook kwaadwillende kunnen ermee aan de slag.
Wat je precies allemaal wil is een beetje lastig want aan de ene kant wil je je dure nummer dus behouden maar vind je het ook een onhandig nummer om te onthouden
Dus wil je dat het nummer van kpn dat dure onhandige nummer gaat vervangen?

Maar anderzijds wil je het dure nummer behouden omdat het je geld heeft gekost?

Maar zoals ik al zij mocht je ooit weg gaan bij T Mobile en je dit nummer nog hebben dan kan je als je nummerbehoud aanvraagt het nummer dus mee nemen.

Mocht het mogelijk zijn dat het kpn nummer je t mobile nummer gaat vervangen dat zal het t mobile nummer vervallen vermoed ik.
Maar nogmaals dan moet het wel mogelijk zijn en degene die dat kan beantwoorden zijn moderators en die zullen dit topic met 24/48 uur oppakken.

Nogmaals het is niet de bedoeling om hier nummers neer te gaan zetten.
Verder is het handig om je vraag wat duidelijker te formuleren nu is het een beetje onduidelijk.
Ik heb dus een heel mooi nummer gekocht ( KPN prepaid ) top 06 nummer
Dat wil ik gaan gebruiken voor mijn zakelijke nummer bij T-mobile
Ik wil helemaal niet weg bij T -mobile , ik wil alleen dat mooie nummer gebruiken....
Kan T-mobile dat nr overnemen ?

En zo ja , blijft dat nummer mijn eigendom ; ik heb er veel geld voor betaald
Badge +13
Maar waarom heb je dit niet via T Mobile zelf geregeld?
Bij hun kun je ook voorkeur nummers ‘kopen’ namelijk en er is een kans op hoe je het nu wil niet mogelijk is.
Daar heb ik telefonisch contact over gehad en mij is verteld dat T-mobile zelf deze mooie nummers niet heeft/verkoopt
Het maakt mij niet uit hoe ik er aan zou komen ; nu heb ik er 1 bij Top06 gekocht
Lekker dan
En ik wil ook niet weg bij T-mobile , zit er al jaren tot volle tevredenheid dus hoop ik toch dat deze casus op te lossen is
Badge +13
Mocht het mogelijk zijn is het daarna aan jouwzelf om niet op te zeggen bij T Mobile want dan verlies je je nummer.
Je zult dan dus altijd moeten vragen bij je nieuwe provider om nummerbehoud van je nummer.
U begrijpt het niet helemaal
Ik heb een zakelijk contract bij T-mobile , ik wil er niet weg , ik heb daar alleen een waardeloos 06 nummer ( te moeilijk)

Daarom heb ik een mooie gekocht bij top06 zodat ik die dan zou kunnen wisselen voor dat voor mij nutteloze nummer van jullie
Reputatie 3
Badge +3
Zakelijk contract opzeggen per einde looptijd.
Opletten dat je KPN Prepaid nummer in die tijd niet verloopt.
Overweeg een goedkoop mobieltje aan te schaffen om je KPN sim zolang in te doen zodat je alvast op dat nummer gebeld kan worden.
Wacht op einde looptijd.
Daarna nieuw zakelijk contract bij T-Mobile afsluiten met nummerbehoud.
Reputatie 1
wat hij wil is zijn nieuwe nr [kpn] in plaats van zijn nr [tm] in het lopend contract .
Dat duurt te lang , hebben jullie geen creatievere oplossing ?
Als ik dat zou doen bij einde contract nemen jullie dat prepaid nummer van KPN over voor een nieuw zakelijk contract ; waarom kan dat dan niet eerder ? Sim wisselen en klaar denk ik dan
Stel ik zou mijn Sim verliezen ; dan moet er toch ook een andere in ?
Hoe hard can it be ?????
Badge +13
Ik doel op ooit als je ooit weg zou willen dat je dat dan niet vergeet omdat je daar steeds zelf om vraagt wat er gebeurt als je weg zou gaan.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Pasopgertje,

Heel fijn om te horen dat je tevreden bent bij ons! Ik zie dat je al een paar tips hebt gekregen, maar het is wel mogelijk om je KPN PrePaid nummer over te zetten naar je abonnement. Je kan hiervoor nummerbehoud aanvragen via deze pagina. Mocht je een ander nummer van ons willen dan kunnen wij ook je nummer wijzigen en dan kun je zelf een nummer uitkiezen. Mocht je daar interesse in hebben, laat het dan weten!

Zo dan eindelijk ; Hajar ; ik ga jouw profiel ff opslaan , dat gaat sneller
Badge +13
Het is hier een klant forum en klanten helpen elkaar lukt dat niet springen na 24/48 uur de moderators bij.
Het is trouwens niet de bedoeling bij elke vraag direct een moderator aan te spreken zei zullen niet op privé berichten reageren zonder dat er om gevraagd is.
Rest nog de vraag ;

T-mobile zet mijn “dure” nummer over op mijn zakelijk abonnement , blijft het nummer mijn eigendom/in mijn bezit mocht het contract eindigen ?
Badge +13
Rest nog de vraag ;

T-mobile zet mijn “dure” nummer over op mijn zakelijk abonnement , blijft het nummer mijn eigendom/in mijn bezit mocht het contract eindigen ?

Die vraag heb ik meermaals beantwoord maarnogmaals als jij nummerbehoud aanvraagt bij je nieuwe provider ja dan behoud je dat nummer zeg jij T Mobile op verlies je het nummer.
Je kan ook je abonnement laten omzetten in een pre paid nummer dan behoud je hem ook.
Let dus op als je wat weg wilt dat je goed nadenkt wat je wilt en niet zomaar opzegt want dan ben je hem kwijt.
Je moet er dus zelf zorg voor dragen wat jouw keuze is bij weggaan.
Dus ik kan mijn zakelijk contract behouden en daar nu een pre paid nummer aan koppelen
En vervalt het zakelijke T-mobile nummer
Ik kan dan zoals ik nu heb onbeperkt blijven bellen en blijven mijn maandelijkse kosten hetzelfde
Badge +13
Deze stappen moet je pas doen als je weg gaat bij T Mobile dat was je vraag toch?
Nu moet je doen wat Hajar zei om dat nummer te gaan gebruiken.
Snap ik wel, ik zit prima bij T-mobile en als ik een contract heb gebruik ik jullie gegeven nummer en kan dat nummer vervallen , ik ben dan slechts “gebruiker” van dat gegeven nummer

Maar nu heb ik er 1 elders gekocht

Wie is eigenaar van een 06 nummer ?

Als t abonnement afloopt en ik doe niks zou dat nummer vervallen en zou ik hem kwijt zijn terwijl ik er veel geld voor heb betaald,....
Badge +13
Als deze vragen zijn al beantwoord,

Wie is eigenaar van een 06 nummer ?

Van jouw nieuw gekochte nummer ben jij nu op dit moment de eigenaar maar let op dat je het actief blijft gebruiken want elk pre paid nummer kent een verval datum wanneer je hem niet actief gebruikt
Maar dan met je bij KPN kijken voor de voorwaarden.
Alleen ik begreep dat je dit gekochte nummer wilde gaan gebruiken op je zakelijke T Mobile Abonnement?
Dan moet je dus nummer portering aanvragen bij T Mobile met dat nummer van KPN en Hajar heeft je al uitgelegd in een post hoe dat moet.
Kijk maar,

Hi Pasopgertje,

Als t abonnement afloopt en ik doe niks zou dat nummer vervallen en zou ik hem kwijt zijn terwijl ik er veel geld voor heb betaald,....

Als je niks doet dus echt helemaal niks dus je zegt enkel op bij T Mobile dan ben je jouw gekochte nummer kwijt.
Wat moet je doen wil je dat voorkomen Of je laat het omzetten naar pre paid dan heb je dat nummer als pre paid nummer.
Of je vraagt bij je nieuwe provider Nummberbehoud aan e dan neem je jouw gekochte nummer mee naar je nieuwe provider.

Veel duidelijker dan dit kan ik het niet uitleggen eigenlijk.

Reageer