Beantwoord

KPN nummer gebruiken voor Zakelijk abonnement

• 11 februari 2018
  • 45 reacties
  • 2862 Bekeken

Toon eerste reactie

45 reacties

Heb een nieuwe topic gestart ; dit is mij wel duidelijk
Badge +13
En dat is dus niet de bedoeling om meerdere topics te openen hier een link naar de forum regels.

En hier vind je de info over de nummers en houdbaarheid ervan.
Je ben zover ik begrijp eignaar van het nummer zolang je het gebruikt maar laat je het verlopen of dus vervallen is het weg.
Ok ;

Dus ik betaal 500€ voor een nummer
Neem dat mee ; dat nummer vervalt
Dan zou T -mobile dat betaalde nummer kunnen verkopen aan iemand anders voor veel geld

Dat nummer zou dan van mij moeten zijn ; of ie nou vervalt of niet
Dan zou je de discussie kunnen starten ;

Kunnen die aanbieders van dure nummers überhaupt wel nummers “verkopen” ???

Het nummer zal dus nooit van de koper zijn
Badge +13
Zolang jij het nummer niet laat vervallen is er niks aan de hand maar dat is dus wel jouw eigen verantwoordelijkheid.

En ja blijkbaar kunnen aanbieders als waar jij het kocht nummers verkopen.
En hou er rekening mee dat je nu geluk heb want KPN bijvoorbeeld doet niet aan nummer portering bij een bestaand lopend abonnement.
Dus de vraag is terecht

Wat KPN doet kan helemaal niet ; dan zouden ze “mijn” nummer confisceren

T-mobile verkoopt ook nummers
Ik koop jullie nummer ; krijg de Sim en heb de factuur betaald ; dan voel ik mij toch de eigenaar van dat nummer

Eigenlijk is er dus helemaal geen sprake van verkoop
Je zou t beter “leasen” of huren kunnen noemen

Hoe zie jij dat ?
Badge +13
Als je op die site kijkt waar je jouw nummer kocht zie je dat alle providers in NL nummers verkopen aan dat bedrijf.
Eerlijk waar geen idee hoe ze eraan komen al lijkt het erop dat ze gewoon partijen of enkele nummers inkopen.

Hoe ik het zie dat is een goede ik gebruik t nummer wat ik nu heb al langer en ansich ben ik eraan gewend al vind ik het geen prettig nummer.
Als ik zou overstappen weet ik precies wat ik moet doen om dit nummer te behouden.
Zie ik dit nummer als mijn eigendom ja zolang ik hem gebruik en er dus zorg voor draag dat ik hem bij overstappen mee neem wel,
Maar ik wist niet van het bestaan van een bedrijf als dat wat jij noemde af en ik moet zeggen interessant!
Ik ben natuurlijk naar aanleiding van jouw vragen die site gaan uitpluizen en zei benoemen 1 ding heel duidelijk.
En dat is dat het door jouw gekochte nummer jouw verantwoordelijkheid is.

Dit vind je terug onder veel gestelde vragen,
Wij raden u altijd aan om de simkaart direct na ontvangst te activeren. Mocht dit problemen geven, dan zullen wij samen met u kijken naar een passende oplossing. Mocht u besluiten om de simkaart weg te leggen zonder deze te activeren dan is dit op eigen risico

Dus dat geeft ook gelijk weer in hoeverre een gekocht nummer eigendom is denk ik?
Het is eigendom zolang jij ervoor zorg draagt en wanneer jijzelf laks bent met een nummerbehoud of een opzegging kan je het dus kwijtraken.
Das niet logisch ; ik heb het nummer gekocht en zie dat dus als mijn eigendom
Als ik een auto koop en de papieren heb is dat mijn eigendom ook al haal ik hem niet op
Natuurlijk geldt dat voor een bepaalde tijd

Interessant ; ik heb er inmiddels een Topic van gemaakt bij Tros Radar
Kijken wat die er van zeggen
Badge +13
Let wel als je contract afloopt loopt het maandelijks stilzwijgend door het stopt pas als jijzelf het contract opzegt.
En dan pas is het van belang dat jij als je wat met jouw nummer wilt stappen onderneemt.

1. je zegt op en laat je nummer omzetten in pre paid en kan alle kanten maar kijk dan goed of de nieuwe provider nog achteraf een nummer kan porteren. Vaak is nummerbehoud de beste optie.

2. je kiest voor nummerbehoud bij een ander provider en en neemt het nummer mee

3. als je niks doet en je zegt op zonder actie dan pas raak je het nummer kwijt
Ik heb dat mooie nummer nu pre paid bij KPN
Jij zegt dat ze niet porteren ; moet ik dus oppassen met KPN ; zolang dat nr pre paid blijft gaat dat dus goed ?
Gelukkig ben ik een T-mobile fan en bij jullie kan dat porteren dus wel
Binnenkort haal ik dat nummer dus weg bij KPN en neem hem mee naar T-mobile

Ik heb ook nog een nummer gekocht met “Vodafone” ook pre paid
Kan ik die pre paid ook probleemloos naar T-mobile halen ?
Badge +13
Stel je heb een lopend abonnement (van 12 of 24 maanden) bij KPN en je had een mooi nummer gekocht dan hadden ze dan nummer niet kunnen porteren naar je lopende abonnement.
Je had dan moeten wachten tot je contract vrij was(je contract moet dan dus voorbij zijn) dat abonnement moeten opzeggen een nieuw abonnement moeten nemen met nummerbehoud en dan dat mooie nummer moeten meenemen.
Veel gedoe dus vind ik.
Wat wel kan bij KPN is als je van T Mobile zou overstappen naar KPN dan moet je nummerbehoud aanvragen en dan kan je dus jouw nummer wat je gebruikt bij T Mobile meenemen naar KPN en dat heet dus overstappen met nummerbehoud.

Nu kan je in jouw lopende abonnement gewoon dan nummer porteren en dan zolang jij wilt dat blijven gebruiken.
Mocht je ooit overstappen denk dan aan nummerbehoud anders is je mooie nummer weg.

Ja je kan dat nummer van Vodafone ook naar T mobile halen daar zijn twee opties voor.
Je kan een pre paid sim kopen en dan dan nummer met nummerbehoud naar T Mobile laten overgaan.
Let wel om Pre Paid van T Mobile actief te houden moet je minstens 1 maal per 6 maanden een actief iets doen.
Dus bellen,smsen of bijvoorbeeld opwaarderen anders vervalt het nummer.

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk en snap je zo de mogelijkheden een beetje?

En even een waarschuwing kijk even hoe lang je gekochte nummers nog actief zijn en wat je moet doen om ze actief te houden mocht je ze nog niet gaan gebruiken.
Al denk ik dat je dat wel gaat doen maar toch dacht ik denk er even aan.
Duidelijk ja
Toch wel vreemd ; het nummer wordt in principe nooit je eigendom
Badge +13
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er nooit zo over heb nagedacht maar als het het zo bekijkt niet echt dus.
Je gebruikt hem net zo lang als dat je er slim mee omgaat en ik weet dat ik ooit een heel fijn nummer had en dat ik het toen niet kon mee nemen.
Omdat ik toen 2 abonnementen had en dat nummer was nog niet contract vrij en zo ben ik die toen kwijt geraakt.
Sinds dien wel vaker gewisseld en nooit meer een echt makkelijk nummer gehad en vond het wel prima.
Wie weet ga ik eens kijken op die site voor een simpeler nummer alleen niet een dure maar gewoon een van een paar tientjes dat is leuk en dan kan ik hem weer beter onthouden.
Dat porteren is dus wel belangrijk voor wie zo’n duur nummer koopt
Blij dat ik bij T-mobile zit
Badge +13
Klopt en als je een nieuw abonnement aangaat is er geen probleem maar een lopend abonnement kan dus wel een probleem zijn.
Bij T Mobile dus niet en bij de groene concurrent dus wel en bij andere kom ik er nog niet echt achter eigenlijk.
Ik wil graag een nr van Lebara porteren naar T-mobile ter vervanging van mijn nummer nu [verwijderd] zakelijk
Gaat dat snel ?
En op welke Sim komt dat nummer dan ?
Pre-paid Lebara/kpn is actief met nog beltegoed
Badge +13
Je blijft wel heel stug nummers delen terwijl er al meermaals gezegd is niet doen.
Dit is een openbaar forum iedereen dus ook kwaadwillende kunnen van alles gaan uitspoken met je nummer daarom vragen wij deel je nummer niet.
Wanneer het nodig is kunnen moderators altijd vragen om dit te delen met hun in een prive bericht.

Hoe lang een nummer portering duurt durf ik niet te zeggen dat zal een moderator je wel vertellen.
Kan ik dit porteren zelf regelen (via de link) of moet dat middels telefonisch contact ?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gert,

Ik wil je verzoeken om niet meer je mobiele nummer te delen op dit openbare forum. Wij hebben toegang tot je gegevens dus het is niet nodig om hem te delen in een topic. Wat betreft je vraag: Je kan heel eenvoudig online je nummerbehoud aanvragen via de link die ik eerder had meegegeven. Mocht dat niet werken dan helpen we je natuurlijk graag verder. Binnen 2 werkdagen krijg je per e-mail en sms een bevestiging van je aanvraag voor Nummerbehoud. Is je aanvraag goedgekeurd, dan betekent dit automatisch dat je aansluiting bij je huidige provider wordt opgezegd. Op de dag van het Nummerbehoud sturen we je een sms, een half uur voordat je nummer wordt overgezet. In de sms laten we je weten dat je jouw T-Mobile simkaart bijna kunt gebruiken. Even later zul je merken dat je oude simkaart geen bereik meer heeft, dan kun je de T-Mobile simkaart in je toestel plaatsen. Zodra je Nummerbehoud succesvol is afgerond, sturen we je een welkomst-sms. Je bent dan bereikbaar op het T-Mobile netwerk met je eigen mobiele nummer.

Het kan dus in totaal een week duren voordat je nummerbehoud is verwerkt. Kan ook korter duurder afhankelijk van de goedkeuring van je aanvraag.

Ik hoop dat het zo duidelijk is!

Reageer