Beantwoord

Net 'klant', wachtende op nummerbehoud en nu al de eerste nota

• 15 februari 2017
  • 7 reacties
  • 639 Bekeken

Hi,

Ik ontving op 7 Februari mijn simkaart, en heb direct mijn nummerbehoud aangevraagd. Kon pas over een maand, dus rustig afwachten maar. Simkaartje in de la, want mijn oude abonnement bij Vodafone loopt immers nog netjes.
Echter krijgt ik gisteren de aankondiging voor mijn eerste nota?! Is het principe van 'overstappen' nu een misverstand? Als ik nog nergens gebruik van kan maken, waarom krijg ik dan al wel een nota?
Ik heb weleens leukere welkoms-cadeautjes gekregen...
Hoor graag of ik mij vergis, of dat ik nu wordt gedwongen om twee abonnementen mag blijven betalen.
icon

Beste antwoord door Amy 16 februari 2017, 13:52

Hey Jack,

Hugo heeft het aan het juiste eind, je kunt bij het afsluiten van het contract aangeven of deze direct in moet gaan of pas na het aanvragen van nummerbehoud. Jouw abonnement is direct ingegaan op 8 februari en omdat je altijd de bundels van te voren betaalt is je eerste factuur inderdaad al opgemaakt.

Nou was ik zojuist naar jouw gegevens aan het kijken en ik zag geen afgeronde nummerbehoud aanvraag. Heb je een bevestiging gehad van je nummerbehoudaanvraag? :8 Als dat niet het geval is kun je het beste zo snel mogelijk nogmaals nummerbehoud aanvragen. Wil je ons een seintje geven als dit gelukt is? Dan vergoeden wij daarna uit coulance je eerste factuur aangezien je abonnement dus eigenlijk pas een maand later in had moeten gaan en we je hier niet goed over geïnformeerd hebben.

Ik hoop dat ik je zo naar verwachting geholpen heb en mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +5
Als het goed is, heb je bij het bestellen van je abonnement kunnen kiezen of deze meteen in moest gaan, of juist pas na het ingaan van nummerbehoud. Heb je de factuur al inhoudelijk bekeken wat erop staat? Zijn dit niet enkel de aansluitkosten of andere eenmalige kosten voor je toestel?
Hi Hugo,

Dank voor jouw antwoord. Bij het afsluiten/overstappen van Vodafone is mij verteld dat ik eerst het contract moest sluiten, voordat men wilde overgaan tot de aanvraag van nummerbehoud. Dit -volgens zeggen- in verband met administratieve lasten en kosten. Ik heb vooraf bij mijn weten geen keuze gehad in de timing van het nieuwe contract.
Met vriendelijke groet,
J4ck
Reputatie 7
Badge +15
Hey Jack,

Hugo heeft het aan het juiste eind, je kunt bij het afsluiten van het contract aangeven of deze direct in moet gaan of pas na het aanvragen van nummerbehoud. Jouw abonnement is direct ingegaan op 8 februari en omdat je altijd de bundels van te voren betaalt is je eerste factuur inderdaad al opgemaakt.

Nou was ik zojuist naar jouw gegevens aan het kijken en ik zag geen afgeronde nummerbehoud aanvraag. Heb je een bevestiging gehad van je nummerbehoudaanvraag? :8 Als dat niet het geval is kun je het beste zo snel mogelijk nogmaals nummerbehoud aanvragen. Wil je ons een seintje geven als dit gelukt is? Dan vergoeden wij daarna uit coulance je eerste factuur aangezien je abonnement dus eigenlijk pas een maand later in had moeten gaan en we je hier niet goed over geïnformeerd hebben.

Ik hoop dat ik je zo naar verwachting geholpen heb en mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
Hi Amy,

Dank voor de toelichting. Ik heb overigens wel al bevestiging gekregen van de op handen staande nummerbehoud omzetting:

"Omzetting
Jouw mobiele nummer wordt op 13-03-2017 tussen 08:00 en 18:00 uur overgezet naar ons netwerk."

Vermoedelijk zocht je op mijn gebruikersnaam, maar dat is niet het T-mobile nummer ;-)

Ik dank je voor het aanbod, en maak er graag gebruik van. Die coulance stel ik zeer op prijs.

Met vriendelijke groet,
Jack
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jack,

Ik zie nu inderdaad jouw nummerbehoudaanvraag staan en dat 'ie is goedgekeurd voor 13/03/2017. Nog heel even geduld en dan hoor je helemaal bij de Magenta familie 🙂 Trek je tegen die tijd even aan de bel voor de coulance? Dan maak ik dat voor je in orde.
Hi Thalina,

Vanochtend om een uur of 9 ben ik officieel ingelijfd tot de 'T-mobile'-clan! Inmiddels ook al mijn tweede factuur ontvangen, zonder nog een enkel belletje of bitje...

Toch ben ik benieuwd hoe T-mobile mij gaat bevallen. Was altijd tevreden over mijn vorige provider, dus de lat licht best hoog. Maar ik heb er vol vertrouwen in.

Groetjes,
Jack
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jack,

Van harte welkom bij de T-Mobile-clan haha! 😃 Zoals beloofd ga ik de kosten tot 13/03/2017 voor je vergoeden. Dit wordt nog verrekend met jouw laatste factuur, dus je zult zien dat er niets wordt afgeschreven voor deze laatste factuur. De rest van het bedrag wordt verrekend met jouw volgende factuur.

Ik hoop natuurlijk dat je over T-Mobile super tevreden zal zijn, daar heb ik alle vertrouwen in! 🙂 Ken je meer T-Mobile klanten? Dan kun je samen een T-Mobile Samen groep aanmaken en vervolgens kun je elke maand een cadeautje kiezen zoals nu 2,50 euro korting. Altijd leuk meegenomen toch? En vergeet ook niet je aan te melden voor T-Mobile Extra, daarmee spaar je voor leuke uitjes, kortingen en cadeautjes.

Laat je weten hoe het tot nu toe bevalt? Ik ben benieuwd! En bij vragen, stel ze gerust hier via het forum!

Reageer