Beantwoord

Nieuw nummer/ oud nummer nummerbehoud

Hi T-Mobile,

Even een lastige!
Ik heb momenteel mijn 06 nummer die ik graag wil overzetten naar een ander abbo bij een andere provider.
En ik wil graag een nieuw nummer bij jullie.
Is dit in te regelen?
Dat ik mijn huidige nummer dus laat overnemen door een andere provider, en bij jullie een nieuw nummer krijg? (of ik koop een prepaid kaartje en laat dat nummer overnemen?)

Hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Hajar 5 maart 2018, 15:46

Hi Max uit Utrecht,

Je komt uit een leuke stad! Heb er zelf gestudeerd! 🙂

Je vraag is inderdaad lastig! Ik had graag gewild dat het zo makkelijk was, maar als je je nummer wilt overzetten naar een ander abonnement bij een ander provider dan wordt je abonnement inactief. Dat houdt dus in dat dit alleen mogelijk is als je je abonnement afkoopt. Je betaalt dan 50% van de vaste maandelijkse kosten (voor het servicecontract) tot einde contract af. Je betaalt ook je toestel kosten af en dan kun je een nieuw abonnement aangaan bij een andere provider en nummerbehoud aanvragen. Een makkelijke manier zou inderdaad zijn een PrePaid nummer laten overnemen. De keus ligt helemaal bij jou!

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten! 😉

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hi Max uit Utrecht,

Je komt uit een leuke stad! Heb er zelf gestudeerd! 🙂

Je vraag is inderdaad lastig! Ik had graag gewild dat het zo makkelijk was, maar als je je nummer wilt overzetten naar een ander abonnement bij een ander provider dan wordt je abonnement inactief. Dat houdt dus in dat dit alleen mogelijk is als je je abonnement afkoopt. Je betaalt dan 50% van de vaste maandelijkse kosten (voor het servicecontract) tot einde contract af. Je betaalt ook je toestel kosten af en dan kun je een nieuw abonnement aangaan bij een andere provider en nummerbehoud aanvragen. Een makkelijke manier zou inderdaad zijn een PrePaid nummer laten overnemen. De keus ligt helemaal bij jou!

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten! 😉
Haha, fijne stad inderdaad!

Dan koop ik vandaag nog even een prepaid simkaartje, als ik die dan laat overnemen blijft mijn huidige 06 dan werkend om te kunnen overnemen?

Heb namelijk nu twee abbo's 1tje voor mij en 1tje voor mijn bedrijfje 🙂
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Max,

Ik volg eventjes niet wat je precies bedoelt. 😛

Het nummer kan je alleen door een andere provider laten overnemen, als je het huidige abonnement afkoopt. Het abonnement stopt dan dus bij ons.

Wil je vervolgens een nieuw nummer bij ons, dan zul je een nieuw abonnement of PrePaid bij ons moeten afsluiten.

Laat me nog maar weten of dit antwoord geeft op je vraag en zo niet, wat je dan precies bedoelt. We leggen het graag zo duidelijk mogelijk uit! 😃
Ok, ik probeer het nog een keertje uit te leggen haha!

Ik heb nu een nummer wat ik voor zowel prive als zakelijk gebruik, hier wil ik vanaf.
Dus ik wil mijn huidige nummer als volledig zakelijk gaan gebruiken en een nieuw nummer voor prive.
Nu wil ik mijn huidige nummer laten porteren naar mijn zakelijke provider, dus die zou vrij moeten porteerbaar moeten worden.
Maar ik wil niet van jullie af als prive aanbieder, ik wil dus een nieuw nummer met hetzelfde abbo.
Als ik nou bijvoorbeeld een Prepaid simkaartje koop, en dit nummer laat porteren naar mijn huidige abonnement, kan ik het nummer wat ik nu gebruik dan laten portereren naar mijn andere abonnement?

Hopelijk is zo alles duidelijk!
Als bovenstaand niet mogelijk is, hoeveel zou de afkoopsom dan ongeveer worden?
Dat heb ik namelijk liever niet, maar als het niet anders kan dan moet het denk ik maar..
Reputatie 6
Badge +13
Probleem is dus dat je wel in een lopend abonnement een nieuw nummer (eventueel zelf gekozen*) kan laten zetten maar het nummer wat vrij valt verdwijnt dus.
Is je abonnement afgelopen dus buiten contract periode kan je je nummer mee nemen naar een andere provider.
Aangezien jouw contract nog loopt kan je enkel je nu lopende contract afkopen.
Dat houd in lopende maand (min 50% korting dacht ik) plus toestel kosten) en dan kan je je nummer mee nemen naar een andere provider.
Verder kan je dan een nieuw abonnement afsluiten weer bij T Mobile.

Hoe lang loopt je abonnement nog?
Je zou ook kunnen kijken of je na aflopen contract je T Mobile contract naar zakelijk kan zetten.
Of wil je zakelijk perse weg bij T Mobile?

*Er zijn bedrijven waar je een nummer kan uitzoeken en dat nummer kan je laten porteren naar een lopend abonnement.
Hoi Tmobile,

Al een idee of dit kan?
Ik heb een simkaartje met een nummer wat geporteerd kan worden naar T-Mobile, maar ik wil dus wel echt mijn huidige nummer behouden!

Als dit niet kan, wil ik graag mijn contract afkopen, hoor graag hoe en wat!
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Max,

Dit is nog steeds niet mogelijk. Het is technisch gezien (bij alle providers) niet mogelijk om je nummer mee te nemen naar een ander contract terwijl je 'oude' contract actief blijft. We willen je hier natuurlijk graag bij helpen, maar op dit moment zijn de systemen nog niet ingericht om hier rekening mee te houden.

Het afkopen van je abonnement is mogelijk, maar hierbij worden de kosten van de rest van de maanden (exclusief korting) bij elkaar opgeteld en in één keer in rekening gebracht. Het gaat hier om een bedrag van rond de 1000 euro in totaal. Weet je zeker dat je jouw contract wil afkopen? Mocht je hier toch gebruik van willen maken dan kunnen we uiteraard het exacte bedrag voor je uitrekenen.

Ik ben benieuwd naar je reactie Max!

Reageer