Nummer behoud nieuw abonnement

• 5 november 2019
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Beste lezers, 

Onlangs geleden heb ik een nieuwe mobiele telefoon gekocht in combinatie met een abonnement. Ik heb voor de optie nummerbehoud gekozen maar ik ben niet in staat om dit online te activeren. 

Het contract van mijn oude abonnement (ook van T-Mobile) liep eind juli 2019 af. Ik heb ervoor gekozen om op dat moment niet te verlengen en omdat ik op dat moment geen behoefte had.

Nu wil ik graag dat mijn oude nummer word gekoppeld aan mijn nieuwe simkaart. Ik vermoed dat mijn oude nummer niet actief staat, maar ik weet ook van een collega dat T-Mobile een bewaarperiode heeft van 6 maanden ,voordat het nummer definitief beschikbaar word gesteld voor andere providers.  

Hopelijk kunnen de T-Mobile experts mij beter inlichten 

Groetjes, 

4 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hallo @Asvin1999 

Een simkaart wordt gedeactiveerd na de einddatum van je contract.

Bij prepaid is het zo dat als je binnen 6 maanden geen handeling uitvoert zoals bellen, sms'en, of internetten dan wordt hij gedeactiveerd.

Volgens mij zul je toch een nieuw nummer moeten nemen.

Hallo@Asvin1999 

Een simkaart wordt gedeactiveerd na de einddatum van je contract.

Bij prepaid is het zo dat als je binnen 6 maanden geen handeling uitvoert zoals bellen, sms'en, of internetten dan wordt hij gedeactiveerd.

Volgens mij zul je toch een nieuw nummer moeten nemen.

Bedankt voor de reactie nu ben ik benieuwd of dit nummer alsnog gekoppeld kan worden omdat ik voorheen ook klant van T-mobile was en wellicht is dit nummer nog vrij in de database. 

Reputatie 5
Badge +4

Het is vrij lastig zo. Had je na afloop van je vorige abbonement je nummer overgezet naar prepaid? Dan zou het nog wel gelukt zijn.

Nummers kunnen niet handmatig worden toegewezen, dit gaat automatisch.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Asvin1999 

Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer,, geboortedatum, adres en laatste 4 cijfers van je iban? Dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen. 

Reageer