Beantwoord

Nummer meenemen naar andere provider

• 22 januari 2016
  • 3 reacties
  • 612 Bekeken

Begin december 2015 heb ik een nieuw mobiel abonnement afgesloten bij Tele2. Op dat moment heb ik geen nummerbehoud aangevraagd omdat ik voornemens had mijn nog doorlopende T-Mobile mobiel abonnement aan mijn dochter te geven. Dit is echter niet doorgegaan, en zodoende wil ik nu dus toch nog achteraf mijn T-Mobile telefoonnummer meenemen naar mijn nieuwe Tele2 abonnement. Hoe zal dit moeten gebeuren? Ik kan nergens een nummerbehoud/nummer portering formulier hiervoor vinden. Kan iemand mij van info voorzien?
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Pilovali 22 januari 2016, 15:50

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Als ik het goed begrijp heb je een abonnement afgesloten bij Tele2 zonder nummerbehoud, en je wilt als nog nummerbehoud van T-Mobile naar Tele2?

Ik denk dat je hier voor contact op moet nemen met de klantenservice van Tele2, aangezien het naar Tele2 gaat.

Groet,
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Als ik het goed begrijp heb je een abonnement afgesloten bij Tele2 zonder nummerbehoud, en je wilt als nog nummerbehoud van T-Mobile naar Tele2?

Ik denk dat je hier voor contact op moet nemen met de klantenservice van Tele2, aangezien het naar Tele2 gaat.

Groet,
Klopt, maar zij konden mij niet helpen. Net of ze deze vraag voor het eerst horen. Het moet toch mogelijk zijn om een nummer van een abonnement te porteren naar een ander abonnement. Het oude abonnement vervalt dan automatisch. Of zie ik het zo simpel?
Ik kon namelijk laatst wel een nummer laten porteren naar een T-Mobile abonnement voor mijn dochter. Het T-Mobile abonnement was een bestaande abonnement.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ulya,

Erg jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten, maar ik snap ook goed dat je geen 2 abonnementen nodig hebt!

Het is inderdaad mogelijk, maar de aanvraag moet inderdaad vanaf Tele2 komen, zoals Pilovali ook al terecht aankaartte. Aangezien je al een contract hebt lopen, lijk je buiten de reguliere processen te vallen. Ik zou dus toch contact met Tele2 opnemen en hierbij aangeven dat je bij ons 1 maand opzegtermijn hebt en dat nummer graag wilt laten overzetten naar het contract bij Tele2 dat je al hebt lopen. Zij zouden gewoon de mogelijkheden moeten hebben om dit voor je te verwerken.

Als je nog iets van ons nodig hebt, laat het dan gerust weten!

Reageer