Beantwoord

Nummer naar nieuw abonnement

Hallo allemaal,

Ik heb een specifieke vraag. Ik wil het nummer van mijn abonnement omzetten naar een nieuw abonnement, maar mijn huidige abonnement niet stopzetten maar verder zetten met een nieuw nummer.

DUS Huidig:
Abo A met telefoonnummer 01
Wat ik wil:
Abo A met telefoonnummer 02
Abo B met telefoonnummer 01

Is dat mogelijk? Zoja, dan wil ik direct ook vragen of het volgende mogelijk is:
Huidig:
Abo A met telefoonnummer 01
Prepaid B met telefoonnummer 02
Wat ik wil:
Abo A met telefoonnummer 02
Abo B met telefoonnummer 01

Alvast bedankt! :)
Erik
icon

Beste antwoord door DavidK 22 april 2015, 16:49

Hey Erik,

Dat was even puzzelen met de A's en B's! ;)

Het is helaas niet mogelijk om dit uit te voeren, omdat je nummer gekoppeld zit aan je abonnement. Als je overstapt maak je gebruik van nummerbehoud, omdat je overstapt naar een nieuw abonnement. Dat is in dit geval niet aan de orde! Hoe kwam het dat je deze actie graag wilde uitvoeren?

Hopelijk heb ik je zo voldoende kunnen informeren, maar als je nog vragen hebt, laat het ons weten! 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Erik,

Dat was even puzzelen met de A's en B's! ;)

Het is helaas niet mogelijk om dit uit te voeren, omdat je nummer gekoppeld zit aan je abonnement. Als je overstapt maak je gebruik van nummerbehoud, omdat je overstapt naar een nieuw abonnement. Dat is in dit geval niet aan de orde! Hoe kwam het dat je deze actie graag wilde uitvoeren?

Hopelijk heb ik je zo voldoende kunnen informeren, maar als je nog vragen hebt, laat het ons weten! 🙂
Nou het is zo:
Ons mam betaalt nu mijn abo en het staat op haar naam (ik was nog geen 18 toen het afgesloten werd). Ik wil nu verder met een nieuw abo (op m'n eigen naam) en mijn eigen telefoonnummer behouden (wat dus op ons mam der naam staat).

Maar ons mam wil het abo wat ik nu heb voor haar zelf blijven houden omdat het een voordelig abo is met gunste voorwaarden. Hiervoor heeft ze dan een nieuw nummer nodig omdat ik mijn eigen nummer mee wil nemen.

Maar dat is dus niet mogelijk? 😛
Hoi Erikkie,

Zo'n soort vraag heb ik hier al eens voorbij zien komen en actief gevolgd (best interessant 😉 ).

Jouw nummer is in mijn verhaal even "Nummer A", waarbij "Abonnement A" hoort, die dus op naam van je moeder staat. Zoals ik het lees wil jij "Nummer A" met "Abonnement B", maar je moeder wil "Abonnement A" behouden.

Helaas is dat technisch niet haalbaar. Zoals moderator DavidK al zei: je abonnement en telefoonnummer zijn aan elkaar gekoppeld. Wanneer je een verlenging zou doen gaat jouw nummer mee naar het nieuwe abonnement. Wanneer je een ander nummer zou kiezen voor het huidige abonnement (is volgens mij wel mogelijk, ik dacht dat je er wel voor moet betalen) vervalt het oude nummer ook automatisch. Ik meen ooit gelezen te hebben dat er een periode tussen vervallen en opnieuw vrijgeven zit (van het 06-nummer). Of dat nu nog zo is, durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Als "Nummer A" wordt gekoppeld aan "Abonnement B", vervalt dus automatisch "Abonnement A", helaas.

Hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is. 🙂

Reageer