Beantwoord

Nummerbehoud

• 23 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 2281 Bekeken

Hallo,

Graag wil ik de overstap maken naar T-Mobile.
Een aantal jaar geleden heb ik echter het abonnement van mijn vader overgenomen, omdat hij deze niet meer kon betalen. Dat abonnement staat echter nog wel op zijn naam.
Nu wil ik bij de overstap hetzelfde nummer behouden, terwijl het nummer gekoppeld is aan een andere geboortedatum. De achternaam en het adres zijn uiteraard wel hetzelfde. Kan ik dit nummer dan toch meenemen?

Mvg
Portier
icon

Beste antwoord door TAVL 23 augustus 2019, 11:58

Goedemorgen @Portier,

Wat tof dat je dat voor jouw vader gedaan hebt. Wat je volgens mij het beste kunt doen is een contractovername. Hiermee komt het contract formeel op jouw naam. Daarna kun je ermee doen wat je wilt. In de link kun je hier meer informatie over vinden.

Goed idee?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Goedemorgen @Portier,

Wat tof dat je dat voor jouw vader gedaan hebt. Wat je volgens mij het beste kunt doen is een contractovername. Hiermee komt het contract formeel op jouw naam. Daarna kun je ermee doen wat je wilt. In de link kun je hier meer informatie over vinden.

Goed idee?
Bedanktvoor je reactie!
Geldt dit ook voor Vodafone?
Reputatie 7
Badge +5
Je zult het via jouw huidige provider moeten regelen. Ik ging er gemakshalve vanuit dat dit T-Mobile is. Na overname kun je doen met het contract wat je wil. Let wel: het kan zijn dat er voorwaarden aan zitten.
Reputatie 7
Badge +18
Mijn ervaring is dat contractovername vooraf niet hoeft. Onlangs heeft mijn dochter een Tele2 abonnement dat op mijn naam stond met nummerbehoud overgezet naar T-Mobile Go op haar eigen naam omdat ze inmiddels oud genoeg is.
Enige overeenkomst zijn onze achternamen, ze woont inmiddels uit huis.
Reputatie 7
Badge +5
Goed te lezen @Folkert. Wel in de winkel geregeld of online?
Mijn ervaring is dat contractovername vooraf niet hoeft. Onlangs heeft mijn dochter een Tele2 abonnement dat op mijn naam stond met nummerbehoud overgezet naar T-Mobile Go op haar eigen naam omdat ze inmiddels oud genoeg is.
Enige overeenkomst zijn onze achternamen, ze woont inmiddels uit huis.

Oké helemaal super zou dat zijn.
Ik ga het proberen en anders regel ik alsnog de overdracht eerst. Ik heb nog tot halverwege december.

Bedankt voor de reacties allemaal!
Reputatie 7
Badge +5
Succes met de overstap. Meldt je gerust mochten we nog iets voor je kunnen betekenen bij de overstap. Of daarna natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +18
Goed te lezen @Folkert. Wel in de winkel geregeld of online?

Gewoon online @TAVL

Reageer