Vraag

Nummerbehoud aangevraagd, omzet na een maand?

• 8 januari 2016
  • 9 reacties
  • 1094 Bekeken

Beste T-mobile community,
Mijn vrouw zit bij Simpel, maar heeft nu een contract aangegaan voor 24 maanden onbeperkt t-mobile abonnement. Na ontvangst van de simkaart kun je je nummer behoud aanvragen. Waarom gebeurd dit pas na een maand na aanvraag, we zitten nu dus een maand op dubbele kosten.
Vraag 2: Is er in dit geval een coulance regeling te treffen voor een maand overlap met T-mobile,

9 reacties

Badge +13
Beste Iphonebob heeft ze nu een abonnement bij Simpel en stapt ze over naar T mobile?
Dan had ze beter gelijk voor aanvraag van het abonnement nummerbehoud kunnen aanvragen dan heb je geen dubbele kosten.
Dan regelt T mobile het opzeggen bij Simpel en gaat de overgang van Simpel naar T mobile dus vlekkenloos.

Want nu hebben jullie een nieuw abonnement aangevraagd en achteraf nummerbehoud aangevraagd?
Heb je vooraf navraag gedaan hoe je het het beste kon aanpakken om dubbele kosten te voorkomen?
Wat mij verteld is door MBC/T-mobile (via KLM) dat ik pas achteraf nummerbehoud kan aanvragen, wij kregen eerst een simkaart opgestuurd met een nummer, daarna zou je pas dat nummer met abonnement kunnen omzetten met het eigen nummer.... Leek mij ook logisch.... zo is het altijd gegaan. Van te voren zou niet mogelijk geweest zijn, want dan heb je toch nog geen contract bij T-Mobile?
Ik begrijp dat er van jullie kant geen coulanse op een reductie van de kosten in de eerste maand niet te verwachten is?
Badge +13
Ik ben geen medewerker dus ik ga niet over coulance maar wanneer je van de ene provider naar de andere provider gaat kan je naar mijn weten gewoon van te voren nummerbehoud aanvragen.

Normaal gesproken als je je nummer mee wilt nemen ga je minimaal 1 maand voor afloop contract bij oude provider een aanvraag doen bij je nieuwe provider.
Dan vraag je gelijk om nummerbehoud en pak je een datum in de toekomst plus na afloop contract.
En dan regelt je nieuwe provider de opzegging van het contract bij je oude provider en kan je probleemloos je nummer mee nemen dat is hoe het normaal gesproken gaat.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Bob,

Leuk dat je vrouw overstapt naar T-Mobile, wil je haar namens mij van harte welkom heten bij T-Mobile? :)

Goed dat je dit nog even navraagt, want ik begrijp dat jullie hier duidelijkheid over willen hebben! Ik zie dat Rosan al het een en ander heeft uitgelegd. Gaat het om een particulier abonnement? Het nummer dat gekoppeld is aan je forum account is het niet het nummer van je vrouw, dus ik kan helaas niet meekijken in het systeem. Kun je haar tijdelijke nummer, naam, adres en de laatste vier cijfers van haar bankrekeningnummer via een privébericht sturen? Dan kijk ik even mee!

Als je een abonnement bij ons afsluit, kun je tijdens de bestelling aangeven dat je nummerbehoud wilt. Je abonnement gaat dan pas in zodra je nummer van je oude provider is overgezet naar ons. Wij zeggen dan ook gelijk je abonnement. Op die manier voorkom je dubbele kosten. Je kunt nummerbehoud dan aanvragen zodra je de simkaart met het tijdelijke nummer hebt ontvangen. Dat bedoelde Rosan ook met van tevoren aangeven. Maar ik begrijp uit je verhaal dat daar iets mis is gegaan. Als je mij de gegevens stuurt, dan kijk ik met je mee!

Ik zie je reactie graag tegemoet.
Dank je Rosan voor je reactie, mij is verteld dat ik het achteraf moest doen, het leek me makkelijk omdat dan T-mobile het contract zou ontbinden bij de andere provider. Ik had het dus zelf van te voren moeten ontbinden, zoals je vermeld. Maar dan zit je dus even zonder abonnement.
Het t-mobile nummer van Babette Bolten is 06********, hoe stuur ik een privé bericht?
Badge +13
Compleet verkeerd voorgelicht idd want op deze manier heb je idd dubbel zo lang dubbele abonnementen.
Terwijl je dus als je het op de manier had gedaan zoals gebruikelijk is je nooit dubbele kosten zou moeten hebben.

Wat er had moeten gebeuren is dit,
Je moet dus niet zelf ontbinden maar je had bij t mobile bij aangaan van abonnement moeten aangeven dat je bij simpel zat en dat je dat nummer mee wilde nemen.
Dan word er aangegeven dat je nummerbehoud wil en gaat dus het abonnement bij t mobile pas lopen als het abonnement bij simpel is afgelopen.
T mobile heeft doordat jij nummerbehoud had aangevraagd die opzegging voor jouw geregeld.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Bob,

Je kunt een privébericht sturen door op mijn foto te klikken en daarna te kiezen voor privébericht. Ik heb het telefoonnummer even verwijderd, aangezien je het nu openbaar hebt geplaatst en iedereen kan meelezen. Kun je mij haar tijdelijke nummer, naam, adres en de laatste vier cijfers van haar bankrekeningnummer via een privébericht sturen? Dan ga ik meekijken!
Rosan, Alweer bedankt voor je duidelijke uitleg.
Vreemd in het nummerbehoud formulier, heb ik ook aangegeven dat mijn vrouw bij Simpel zit. maar het abonnement liep al tijdens de aanvraag. vandaar dat ik niet zo kapot ben van een maand overzetten. Misschien kan T-mobile het abonnement tijdelijk stop zetten. o.i.d.

Reageer