Beantwoord

Nummerbehoud aanvragen voor einddatum contract

Beste T-mobile,

Ik heb een sim only abbonement lopen bij jullie. Deze eindigt op 26 november 2017. Nu wil ik een nieuw toestel + abbonement afsluiten bij Tele2. Zij adviseren mij om dat nu nog niet te doen. De dubbele kosten in de overbruggende periode zijn geen probleem, evenals het tijdelijk nummer in de overbruggende periode.

Na 26 november 2017 wil ik graag mijn huidige nummer behouden. Nu zeggen ze bij Tele2 dat een nummer behoud aanvragen niet succesvol zal zijn als ik dat nu doen. Zij adviseren dit max. 60 dagen voor beeindiging contract datum te doen. Dus op z'n vroegst 27 september 2017. Klopt het dat als ik nu nummer behoud aanvraag mijn huidige nummer niet door jullie overgegeven kan worden op 26 november?

Vriendelijke groet,
Tessa
icon

Beste antwoord door David 30 augustus 2017, 10:33

Hoi Tessa,

Zonde dat je ons gaat verlaten! Hoe is dit zo gekomen?

Het klopt inderdaad wat Tele2 aangeeft, wat betreft die 60 dagen. Als jij nu de aanvraag doet, dan ligt dit te ver in de toekomst en zal de aanvraag voor nummerbehoud afgewezen worden. Je dient dit dus maximaal 60 dagen van tevoren aan te vragen, zodat dit correct verwerkt kan worden en je jouw nummer op datum van overstap mee kunt nemen. Je kunt de aanvraag voor nummerbehoud dus inderdaad vanaf 27 september aanvragen.

Mocht er nog iets zijn waar wij je bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Tessa,

Zonde dat je ons gaat verlaten! Hoe is dit zo gekomen?

Het klopt inderdaad wat Tele2 aangeeft, wat betreft die 60 dagen. Als jij nu de aanvraag doet, dan ligt dit te ver in de toekomst en zal de aanvraag voor nummerbehoud afgewezen worden. Je dient dit dus maximaal 60 dagen van tevoren aan te vragen, zodat dit correct verwerkt kan worden en je jouw nummer op datum van overstap mee kunt nemen. Je kunt de aanvraag voor nummerbehoud dus inderdaad vanaf 27 september aanvragen.

Mocht er nog iets zijn waar wij je bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!

Reageer