Vraag

Nummerbehoud abonnement (deel 1)

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 6 reacties
Vandaag zou mijn oude nummer van m'n T-Mobile Flex abonnement overgezet worden naar m'n nieuwe iPhone abonnement (tijdje met twee abo's gezeten en twee telefoons gezeten ja, er was geen sprake van contractverlenging/vernieuwing maar van een nieuw, ander contract). Dit heb ik ongeveer een maand geleden per brief bevestigd gekregen. Tot nu toe echter nog steeds niks gebeurd...kan ik ervan uitgaan dat de nummerportering vandaag nog uitgevoerd wordt (zoals een maand geleden in de brief stond), of is er (weer eens) iets mis..?

This topic has been closed for comments

366 reacties

Reputatie 2
Mijn nummer is geporteerd om 12u vanmiddag, zoals in de brief stond. Mijn nummer is wel maar "half" geporteerd. Ik kan bellen, smsen en smsjes ontvangen, maar niet gebeld worden. Volgens de klantenservice moest dat nog gebeuren, wanneer was onbekend.
Reputatie 2
Nou, Klantenservice gebeld (zowaar gelijk iemand aan de lijn), maar nee, die kunnen niks voor mij betekenen. Het is een case bij de afdeling nummerbehoud die nog open staat, dat is het enige wat ze kon zeggen. Nou, dat wist ik zelf ook wel.. En nee, afdeling nummerbehoud is natuurlijk niet te bellen door klanten...dus echt duidelijker is het er niet op geworden na dit telefoontje. Ik moet maar gewoon afwachten...lekker dan.

Meer dan een maand geleden aanvraag ingediend, meer dan een maand geleden bevestiging gekregen wanneer dit uitgevoerd zou worden. Ondertussen twee abonnementen betalen, en op de datum dat het dan uitgevoerd zou moeten worden gebeurt er niks....het overzetten van het een nummer van de ene T-Mobile simkaart naar de andere...zo moeilijk moet dat toch niet zijn? 😞
Reputatie 2
Hallo,iik zie dat ik net de enigste ben met problemen nummerbehoud.
IIk heb half oktober een mobiel gekocht,het zou 5 werkdagen duren
zei de medewerker nadat hij alles in orde gemaakt.Alles was prima gegaan.
De vijf werkdagen waren voorbij.En ik keek op de site bij nummerbehoud,en wat stond er het verzoek was afgewezen???Ik bellen natuurlijk,het hele verhaal vertelt.Kwam op neer dat ze me niet verder kon helpen wat die afd heeft een achterstand???Maar heeft er wel
10 euro erop gezet,aardig allemaal maar moest weer 5 werkdagen wachten.Weer een telefoontje,weer het hele verhaal,ze zou het even vragen,even in de wacht.Ik moest een aanvraagformurlier invullen opnieuw voor nummerbehoud??
Waarvoor julie horen dat in orde te maken???Ik heb die formulier niet ingevuld,me man erover gebeld.We vonden beiden onzin,maar moet weer wachten.
Vanmorgen stond er "plaats simkaart".Maar die simkaart zit al sinds half oktober in en is goed geplaatst.
Ik wacht het weer rustig af,hopelijk hoef ik niet weer de zoveelste telefoontje te plegen****
Zijn er mensen die lange bijna 3 weken moeten wachten en uiteindelijk het wel lukte met nummerbehoud?
Groetjes.Dolores61
Reputatie 2
Goedendag ik heb een abbonament aangevraagd nu heb ik dit gedaan bij vodafone met nummerbehoud maar nu wil ik bij t-mobile kijken hoe het met dat nummerbehoud staat maar die pagina doet het niet?
Hoe gaat dit nu verder?
Reputatie 2
Hallo,iik zie dat ik net de enigste ben met problemen nummerbehoud.
IIk heb half oktober een mobiel gekocht,het zou 5 werkdagen duren
zei de medewerker nadat hij alles in orde gemaakt.Alles was prima gegaan.
De vijf werkdagen waren voorbij.En ik keek op de site bij nummerbehoud,en wat stond er het verzoek was afgewezen???Ik bellen natuurlijk,het hele verhaal vertelt.Kwam op neer dat ze me niet verder kon helpen wat die afd heeft een achterstand???Maar heeft er wel
10 euro erop gezet,aardig allemaal maar moest weer 5 werkdagen wachten.Weer een telefoontje,weer het hele verhaal,ze zou het even vragen,even in de wacht.Ik moest een aanvraagformurlier invullen opnieuw voor nummerbehoud??
Waarvoor julie horen dat in orde te maken???Ik heb die formulier niet ingevuld,me man erover gebeld.We vonden beiden onzin,maar moet weer wachten.
Vanmorgen stond er "plaats simkaart".Maar die simkaart zit al sinds half oktober in en is goed geplaatst.
Ik wacht het weer rustig af,hopelijk hoef ik niet weer de zoveelste telefoontje te plegen****
Zijn er mensen die lange bijna 3 weken moeten wachten en uiteindelijk het wel lukte met nummerbehoud?
Groetjes.Dolores61

Ben benieuwd hopelijk krijg ik vandaag bericht dat me nummerbehoud overgezet
gaat worden?!
Maandag a.s is het precies vier weken geleden dat ik een nieuw mobiel gekocht had
bij Tmobile.En vind het wel jammer dat men bij tmobile zo met ze nieuwe klanten omspringt,onbegrijpelijk!
Groetjes,Dolores61
@Dolores61

Deze informatie is eerder aan je verstrekt:

De aanvraag Nummerbehoud was afgwezen door Hi omdat je simkaartnummer en telefoonnummer niet overeen kwamen. Vandaag (10/11/2009) is een nieuwe aanvraag ingediend bij Hi. Je ontvangt hierover binnen enkele dagen bericht.
Reputatie 2
@Dolores61

Deze informatie is eerder aan je verstrekt:

De aanvraag Nummerbehoud was afgwezen door Hi omdat je simkaartnummer en telefoonnummer niet overeen kwamen. vandaag (10/11/2009) is een nieuwe aanvraag ingediend bij Hi. Je ontvangt hierover binnen enkele dagen bericht.

Jammer,dat er zo omgesprongen met nieuwe klanten,zeker als er fouten niet erkent word.En het heeft wel toevoeging o voor mij harvey?
En vind het erg flauw van je dat je me post heb verwijdert.Je kwam met oud nieuws dat ik al wist.En vind het vrij logisch dat ik me mag afvragen als ik al veel telefoontjes heb gepleegd heb.Vind het jammer dat de vorige provider de schuld krijgt,terwijl het bij jullie ligt.Dat is toch geen reclame voor tmobile of ligt het aan mij?
@Dolores61, ik heb net het juiste simkaartnummer doorgekregen van de medewerker van T-Mobile Klantenservice die je hebt gesproken. Ik heb een nieuwe aanvraag T-Mobile Nummerbehoud ingediend met het juiste simkaartnummer voor 25 november. Binnen enkele dagen ontvang je een goed- of afkeuring voor deze aanvraag Nummerbehoud.
Reputatie 2
Dank je wel ,annemarie.Ik hoor het wel tzt.
Reputatie 2
Ik heb een telefoon besteld. Er stond dat ik dan mijn nummerbehoud online kon regelen. Maar ik heb er helemaal niks over gezien. Klopt dat?
Reputatie 2
Ik heb drie maanden geleden een abonnement gekocht en uiteraard vanaf dat moment betaald en ben gedurende twee maansden bezig voor het overzetten van nummerbehoud. Nu na twee maanden is het nummerbehoud over gezet echter ik kan niet meer gebeld en sms worden. Denk dat ik ongeveer twintig keer gebeld heb maar men zegt gewoon ja dan is er iets mis gegaan bij uw oude provider. DUS NIET JULLIE (T-MOBILE) HEBBEN HET VERKEERD GEDAAN MAAR WILLEN HET AFSCHUIVEN.
@Suzanneee

Je kunt inderdaad Nummerbehoud online aanvragen.
@Wim55

Ik zie dat het probleem nu is opgelost, doordat je een nieuwe simkaart hebt ontvangen.
Reputatie 2
Hallo hier heb ik ook een vraag over.
Mijn huidige abbo loopt tot Mei en kan ik dus pas in Januari opzeggen.
Echter heb ik een nieuw abbo aangevraagd welke ik deze of volgende week zal ontvangen.
Mijn vraag ik dus vanaf wanneer kan ik mijn nummerbehoud aanvragen en hoe gaat dat aangezien het abbo nog loopt?
Reputatie 2
Gister heb ik mijn nieuwe simkaart binnegekregen, een abbo.
Ik was verbaasd omdat ik per post nummerbehoud had aangevraagd, zal maandag bij t mobile aangekomen zijn. Ik kon gister mijn kaartje gebruiken. Vandaag geeft hij aan dat hij niet geregistreerd is.
De bedoeling is en was dat mijn prepaid nummer zou overgaan naar abbo.
Nu heb ik alleen mijn prepaid zonder beltegoed, en een abbo met nieuw nummer die niet werkt.

Wordt mijn nummer nu behouden? En wanneer?
Reputatie 2
Ik wil graag mijn abbo per direct laten ingaan tot het nummerbehoud in werking gaat. De nummers kloppen! bedankt voor je reactie!
Je abonnement is actief en ik heb T-Mobile Nummerbehoud aangevraagd voor 27 november 2009.
Reputatie 1
@Salta
Het is mogelijk om nummerbehoud aan te vragen van jouw huidige abonnement naar jouw nieuwe abonnement als de einddatum van het contract in het verleden ligt of binnen 120 dagen in de toekomst is.
Reputatie 2
Zou een operator van t mobile mijn nummerbehoud willen activeren?
Ik zie dat dit gelukt is bij NatasjaS via het forum, dus ik probeer het ook.
Reputatie 2
oooooow nog iemand waar het niet naar wens verloopt? hoop dat je dan wel bereikbaar bent gelijk voor alle providers, mijn zoon kon dagenlang geen smsjes ontvangen en gebeld worden door sommige . ik wacht nu zelf ook al meer dan 2 weken op overdstappen...... word er moe van.............
Reputatie 4
Dit kan pas geactiveerd worden op de datum dat de andere provider dat heeft goed gekeurd.
Reputatie 2
Hoi, Mijn nummer zou vandaag overgezet worden van een telfort nummer naar een t-mobile nummer. Dit is wel gebeurd alleen kan ik nu al de hele dag niet gebelt worden. Hij geeft aan dat het nr niet in gebruik is maar als ik bel zien mensen wel gewoon mijn nummer staan:S
Reputatie 2
Ik heb gister de aanvraag voor nummerbehoud ingediend, maar zal nog wel niet bekend zijn bij jullie denk ik. Ik had hiervoor namelijk een telfort sim-only, heb met ze gebeld dat ik het af wou kopen maar dat ik wel voor nummerbehoud naar een andere provider ga. Logde ik de volgende dag in op mijn-telfort, is alles al opgezegt door hen! Volgens hen is nummerbehoud nog wel mogelijk, maar is dit voor jullie dan ook nog mogelijk(voor t-mobile)?
Reputatie 6
@Pheebe

Voor zover ik weet behoort een mobiel nummer actief te zijn tot de datum dat nummerbehoud plaatsvindt. Het kan natuurlijk zo zijn dat Telfort een andere procedure hanteert, dat weet ik niet. Als T-Mobile je aanvraag heeft ontvangen zullen ze een verzoek indienen bij Telfort om het nummer over te nemen. Of het zo wel goed gaat weet je pas als T-Mobile een antwoord heeft ontvangen van Telfort.
@Pheebe, het klopt wat C1ndy aangeeft. T-Mobile Nummerbehoud kan alleen plaatsvinden als het nummer bij je huidige provider nog actief is.

Ik ga ervan uit dat je nummer bij Telfort nog actief is, maar dat je abonnement is opgezegd. In dat geval zal Telfort de aanvraag voor Nummerbehoud goedkeuren voor de datum waarop anders je abonnement be