Vraag

Nummerbehoud abonnement (deel 1)

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

366 reacties

Reputatie 2
Hallo,

Ik ben onlangs overgestapt van T-Mobile Prepaid naar een T-Mobile Abonnement en heb voor de optie gekozen om mijn nummer te behouden.

Nu ben ik het formulier aan het invullen en daar staan bovenin drie vakken 'Dealercode', 'Naam dealer' en 'Naam verkoper'. Ik weet niet goed wat ik daar precies moet invullen. Ik heb mijn abonnement online besteld, direct van de T-Mobile site.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Ron
Reputatie 5
@RonB

De dealercode, naam van de dealer, en naam van de verkoper hoef je niet in te vullen op het formulier. Deze zijn niet relevant voor jou als aanvrager.
Reputatie 2
Hallo.

Heb al 3 jaar een simonly flexabo waar ik tevreden over ben.
Nu heb ik destijds niet een nummer over laten zetten, maar wil dit eigenlijk nu toch wel alsnog doen.
Het nummer is van Simyo prepaid en moet dus naar een flexabo van T-mobile.

Nu weet ik dat het geen probleem zal zijn dit nr over te zetten, maar waar ik als de dood voor ben is dat ik mijn beltegoed kwijtraak wat aardig wat is.

Is dit mogelijk zonder beltegoed kwijt te raken. Ik stel deze vraag eigenlijk voor de Mods.

Gr Fred
Reputatie 2
@focusboy
Hallo Fred,
Na Nummerbehoud komt je Flex tegoed niet te vervallen. Het Simyo tegoed echter wel.
Klik hier voor het Nummerbehoud formulier.

Alvast de beste wensen voor 2011!
Reputatie 2
Ok dan.
Ik wil absoluut niet dat het flex-abo overgaat naar bv een relax-abo oid.
Daar hoef ik dus ook niet bang voor te zijn, ook al is het ruim 3 jaar na start van het abo.
Dat Simyo tegoed is maar paar euro, dus dat is geen probleem.

Gr Fred
Reputatie 2
@focusboy
Je hebt nu een Flex abonnement en wilt nummerbehoud. Als nummerbehoud gedaan wordt, verandert dat niet je bundel maar wel je telefoonnummer.
Reputatie 2
Beste,

Heb hierbij een hele lastige situatie voor uw allen. Ik wil weten: Ga ik dubbel betalen?
Eerste maand vast wel, logisch, want tot vandaag gebruikte ik deze account nog.
Maar volgende maand en die maanden die volgen, ga ik ervoor betalen?

Zeg maar, iemand, die heeft voor me geregeld dat via Typhpne ik een nieuwe abonnement heb. Dit is de T-mobile Relax 220 SIM Only + Instand E-mail SIM Only. Maar het probleem is, deze Typhone abonnement, staat op een andere nummer, namelijk 0634045424. Door middel van nummerbehoud zal als t goed is ik t vorig nummer, 0643051708 behouden blijven. Nu is de ingangsdatum 28-12-10. En zal ik de datum nummerbehoud ontvangen van T-mobile. T nadeel is, ik heb geen toegang tot dat oude account, om dat ik niet eens weet welke dat is, maar deze waar ik nu dus mee mail wel.

Mijn vraag is, krijgt T-mobile nu van Typhone bericht dat ze deze account moeten changen, waardoor ik dus maar 1 factuur per maand krijgt. Of moet ik volgende maand deze hele account verwijderen zodat dat ook zo blijft?

Ingewikkelde situatie. Maar ja, krijg je als anderen alles voor je gaan regelen terwijl je t zelf ook kan. En ongedaan maken kan niet meer. Maar nu wordt ik wel angstig hoe t met de kosten gaat zitten. Want ik ga nooit en te nimmer 2 keer voor 1 telefoon betalen. Ik heb t al namelijk niet zo rijk.
Reputatie 2
Hi

Ik heb een klein vraagje nav mijn nummerportering

Ik heb nummerbehoud aangevraagd vanaf 7 januari en de bevestiging is voor 10 januari.
Op zich geen probleem, maar ik heb mijn contract telefonisch afgezegd voor 8 januari en nog geen bevestiging gekregen.
Wel is mij tijdens dat zelfde gesprek verteld dat ik mijn nummer gewoon kan blijven gebruiken ? Er zou achteraf verrekend worden.

Kan iemand mij vertellen hoe dat precies gaat werken ?
En wanneer ik een bevestiging hiervan krijg ?

Alvast bedankt!
Reputatie 2
Hallo,
op 23 februari loopt mijn huidige abonnement bij T-Mobile af, en ik heb op 16 december mijn contract voor 2 jaar te verlengd in combinatie met een nieuwe telefoon.
Nu heb ik besloten daar toch maar vanaf te zien aangezien het toestel slecht leverbaar is en ik bij een concurrent een betere deal aangeboden krijg.

Graag zou ik wel mijn huidige nummer blijven gebruiken, en het liefste zonder onderbreking.

Hoe kan ik dit het beste regelen? moet ik nu al mijn bestelling plaatsen bij de andere provider met het verzoek om nummerbehoud? en kan mijn nummer dan direct overgezet worden of gebeurd dit pas wanneer mijn contract in februari afloopt, met het gevolg dat ik een tijdje niet bereikbaar ben?

En hoe kan ik mijn bestelling bij T-Mobile het beste annuleren?

Met Vriendelijke Groet,
Danny
Reputatie 5
@Jess01

Het nummerbehoud zal ingaan per 10 januari. Tot en met 10 januari is je huidige T-Mobile simkaart nog te gebruiken. Op het moment dat je op deze simkaart geen bereik meer hebt kun je de nieuwe simkaart plaatsen, en zal de huidige T-Mobile simkaart niet meer te gebruiken zijn. De kosten worden berekend tot op het moment dat je de simkaart gebruikt. Eventueel teveel berekende maandkosten worden automatisch terug gestort.
Reputatie 5
@DannyM

Om de lopende bestelling te annuleren kun je contact opnemen met de T-Mobile Klantenservice via het nummer 06 2400 1200, zij zijn te bereiken tot van 08:00 s'ochtends tot en met 20:00 s'avonds.

Op het moment dat je het huidige nummer wil behouden kun je bij de nieuwe provider een verzoek voor nummerbehoud in te dienen. Het nummer zal dan per einddatum contract worden overgezet naar de nieuwe provider. Tot en met die tijd zal je nummer actief blijven bij T-Mobile.
Reputatie 2
Bedankt, ga ik regelen!
Reputatie 2
Sorry voor de late reactie maar had geen internet.
Ben tot 3 febr in het buitenland, maar zodra ik terug ben ga ik het hier in de shop ff regelen.

Gr Fred
Reputatie 2
Hi!

Binnenkort verander ik van provider, en neem ik mijn nummer mee.
De startdatum van mijn oude contract bij T-mobile is 9-1-2010, maar mijn nummer wordt pas meegenomen op 24 januari 2011. Ik kan dus ook pas vanaf 24 januari bellen met de simkaart van Ben, en moet dus tot die tijd blijven bellen bij T-mobile.

Mijn vraag is, hoeveel betaal ik dan per minuut in deze tussenperiode? En per sms? Krijg ik daar dan nog een aparte factuur van, of hoe gaat dat precies in zijn werk?
Ook heb ik nog dik 40 euro om te bellen over, en zeker 800 smsjes...Als ik vanaf nu bel of sms, gebruik ik deze dan eerst op of tellen deze niet meer mee?

Ik hoor het graag1

Groetjes,
Beller 88
Reputatie 2
@beller88
De datum van nummerbehoud wordt bepaald op de datum dat de aanvraag gedaan wordt. je hebt 1 maand opzegtermijn. Wanneer de datum die wordt doorgegeven niet juist is kan de nieuwe provider, Ben, een nieuwe aanvraag doen. Wanneer je op 24 januari 2011 geen service van T-Mobile meer hebt, moet je ervoor zorgen dat beltegoed is opgemaakt, anders vervalt het. Op dit moment is het nummerbehoud gezet op 24 januari 2011. Tot aan die datum loopt je abonnement zoals je gewend bent.
Reputatie 7
[modbreekt]

Deze discussie is gesloten omdat het te groot en daardoor onoverzichtelijk geworden is.

Het vervolg op deze discussie kun je hier vinden [thread=118539]Nummerbehoud abonnement (deel 2)[/thread].

[/modbreekt]