Nummerbehoud abonnement (deel 2)

Reputatie 7
[modbreekt]

Dit is het vervolg op [thread=106366]Nummerbehoud abonnement (deel 1)[/thread].

Vragen over nummerbehoud naar een abonnement kun je hier stellen.

[/modbreekt]

This topic has been closed for comments

112 reacties

Reputatie 2
halloo,

ik heb een tijd je terug een abo besteld via internet. ik heb netjes een afspraak gemaakt om het af te komen leveren. Ik dacht dat ik alles goed geregeld had, nummer behoud, betaling e.d.
ik open mijn pakketje vandaag en wat zie ik tot mijn grote verbazing, een nieuwe simkaart met een ander nummer! terwijl ik er zeker van ben dat ik nummerbehoud heb aangevraagd.
wat moet ik nu doen?
met vriendelijke groeten
Reputatie 6
@Milenne
Het nieuwe nummer is een tijdelijk telefoonnummer. Ik zie dat je nummerbehoud tijdens je bestelling hebt aangevraagd. T-Mobile kan de aanvraag voor nummerbehoud pas in behandeling nemen op het moment dat je het pakket in ontvangst hebt genomen. Echter zie ik dat het te behouden nummer en de provider niet overeenkomen. Je hebt aangegeven dat het te behouden telefoonnummer van een andere provider dan T-Mobile is, terwijl het wel een T-Mobile nummer betreft. Hierdoor gaat de aanvraag fout. Ik kan morgen een aanvraag voor nummerbehoud van je T-Mobile PrePaid naar je abonnement aanvragen, omdat we dan van de koerier de melding hebben gekregen dat je het pakket hebt ontvangen. Het nummerbehoud zal dan uitgevoerd worden op 19 januari 2011. Vanaf dat moment kun je je eigen mobiele telefoonnummer op je nieuwe simkaart gaan gebruiken.
Reputatie 6
@Milenne
Ik heb zojuist het nummerbehoud voor je aangevraagd. Je T-Mobile PrePaid telefoonnummer zal op 19 januari 2011 worden omgezet naar je nieuwe simkaart. Het tijdelijke telefoonnummer komt daarbij te vervallen.
Reputatie 2
Hartstikke bedankt Raymond :)
dat scheelt mij weer veel gerommel ^^
Reputatie 5
@Herdervriend
Excuses voor de erg late reactie. Ik heb geprobeerd telefonisch te bereiken maar dat is helaas niet gelukt. Je zal helaas wel dubbele kosten hebben omdat je nieuwe abonnement al in is gegaan en je huidige abonnement loopt tot 09/03/2011.
Ik heb je een priv
Reputatie 2
Ik heb even een vraag namens mijn moeder:
Ze heeft een abbonement bij Vodafone. Ze wil graag overstappen naar een iphone abbonement bij T-mobile. Hoe ver van tevoren kun je overstappen?
Reputatie 2
@wietzevos
Je moet altijd rekening houden met 1 maand opzegtermijn bij een abonnement. Daarnaast is dit opzeggen afhankelijk van de contracttermijn bij de oude provider. Meer informatie over het overstappen naar T-Mobile kun je terugvinden op de T-Mobile website.
Reputatie 2
Ik heb vorige week een fax naar jullie verstuurd inzake nummerbehoud, ik vroeg me af of deze was aangekomen. Graag ontvang ik nog een bevestiging hiervan.

mvg Bianca
Reputatie 6
@Bianc
We hebben je verzoek ontvangen en op 14 januari in behandeling genomen. Je huidige T-Mobile telefoonnummer zal op 23 februari 2011 worden overgezet naar de simkaart van je nieuwe abonnement. De bevestiging hiervan zal ik alsnog per e-mail naar je toesturen.
Reputatie 2
Hee,
Ik heb laatst een Tmobile abonnement via internet besteld met een mobiel.
Maar ik kreeg het niet voor elkaar om mijn eigen nummer te behouden , maar dat maakte voor mij niet meer uit. Maar nu zie ik dus op mijn contract staan dat de ingang van mijn abonnement "op datum nummerbehoud' gaat. En ik kan nu ook niet meer bellen en internetten en dergelijken. Kunnen jullie dat overzetten naar per direct gebruik te maken van het abonnement?
Alvast bedankt
Groeten Erik karssen
Reputatie 5
@karssen1

Wil je het huidige telefoonnummer wel of niet behouden? Zou je in een priv
Reputatie 2
Hee,
Ja het nieuwe nummer vind ik prima , het probleem is dat op mijn contract staat dat de ingang van mijn abonnement plaats vind als het nummerbehoud geregeld is , maar dat hoeft dus niet. Dus ik wil graag dat mijn abonnement per direct ingaat.
Groeten Erik
Reputatie 6
@karssen1
Ik heb je nieuwe abonnement per direct voor je geactiveerd. Wanneer je je toestel (met daarin je nieuwe simkaart) uit- en aan hebt gezet dan kun je er gebruik van maken.
Reputatie 2
Hee,
Hartstikke bedankt daarvoor , top!.

Groetjes!
Reputatie 6
@karssen1
Graag gedaan en veel plezier met je nieuwe abonnement en toestel.
Reputatie 2
Mijn vraag is hoe lang de controle duurt nadat de nummerportering is goedgekeurd en wordt doorgegeven aan de nieuwe provider. Mijn nummerportering is vandaag goedgekeurd, maar wanneer wordt de goedkeuring doorgegeven aan de nieuwe provider? Vandaag?
Reputatie 4
Op het moment dat het goedgekeurd is, is je nieuwe provider op de hoogte van de status.
Je nieuwe provider zal je hiervan op de hoogte stellen.
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb zojuist een nieuw abbonement besteld. Aangezien ik al een T-Mobile Pre-paid heb, dacht ik dat ik dat via een formelier kon overzetten. Helaas staat intern nummerbehoud er niet bij. Nu heb ik 2 vragen:

1: Hoe zet ik dit nummer over. Via het forum stond zowel dat dit automatisch gaat op de huidige simkaart, maar ook dat dit telefonish of via de webshop moet
2: betaal ik nog steeds de aansluitkosten, ook al ben ik al klant van Tmobile? Aangezien de bestelling al gedaan is snap ik natuurlijk als dat niet meer gaat

Alvast bedankt,

Sander
Reputatie 6
@Sandertje87
Je geeft aan dat je graag je T-Mobile PrePaid nummer wilt behouden op je nieuwe abonnement. Ik kan dit voor je in orde maken op het moment dat je het pakket in ontvangst hebt genomen. Zodra je het pakketje hebt ontvangen, wil ik je vragen om in een priv
Reputatie 2
Ik heb zojuist mn contract verlengd via internet. Ik was al klant bij T-mobile, maar na bevestiging stond er een aantekening dat ik na de bestelling online m'n nummerbehoud moest regelen. Ik neem aan dat dat niet voor mij geldt, aangezien ik al bij jullie zit?!?!
Reputatie 6
@sdew

Je hoeft geen nummerbehoud te regelen bij een verlenging, je neemt automatisch je huidige nummer mee naar het nieuwe abonnement.
Reputatie 2
Op 5-5-2011 loopt mij abo af. Vanaf wanneer kan ik een aanvraag indienen bij een andere provider met nummerbehoud? Is de ingangsdatum dan 5-6-2011 ivm de 1 maand opzegtermijn?
Reputatie 2
Ik zou hier ook graag het antwoord op willen weten. Mijn abo is al afgelopen wat betekent dat ik elke maand kan opzeggen, maar hoe zit het dan precies als ik naar een andere provider wil overstappen? Eerst opzeggen en dan pas abo afsluiten bij andere provider of ..?
Reputatie 5
@stitch15

vanaf 3 maanden voor de einddatum van je contract kun je een verzoek tot nummerbehoud indienen bij de andere provider. Deze dien je aan te vragen voor de datum dat het contract afloopt. In jouw geval is dat dus 5 mei.
Reputatie 5
@lauradorenbos

Op het moment dat je gebruik zou willen gaan maken van een andere provider hoef je daar alleen een nummerbehoudverzoek in te dienen. Deze wordt automatisch als opzegging bij T-Mobile gezien. Hou wel rekening met een maand opzegtermijn.