Beantwoord

Nummerbehoud annuleren werkt niet via de site

• 26 augustus 2016
  • 13 reacties
  • 682 Bekeken

De nummerbehoud aanvraag is geweigerd door de oude provider dus we willen het nummerbehoud annuleren. De link op jullie site werkt niet. Kunnen jullie dit alsnog doen?
Dank!
icon

Beste antwoord door David 29 augustus 2016, 13:39

Hey Martine75,

Welkom op ons forum! :)

In ons systeem voor nummerbehoud zie ik dat je op het moment geen openstaande aanvraag meer hebt. De aanvraag die je had gedaan werd inderdaad geweigerd, omdat het telefoon- en simkaartnummer niet overeenkwamen met elkaar. Je wilt nu dus geen nummerbehoud meer aanvragen, maar het contract in laten gaan met het tijdelijke nummer dat eindigt op -397? Op het moment hoef je dan niets te doen om het abonnement in december te laten starten. Als je echter toch nog iets anders beslist, laat het dan weten, dan helpen we je daar graag verder mee!

Als je nog andere vragen hebt dan kun je die natuurlijk ook gewoon stellen.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Martine75,

Welkom op ons forum! :)

In ons systeem voor nummerbehoud zie ik dat je op het moment geen openstaande aanvraag meer hebt. De aanvraag die je had gedaan werd inderdaad geweigerd, omdat het telefoon- en simkaartnummer niet overeenkwamen met elkaar. Je wilt nu dus geen nummerbehoud meer aanvragen, maar het contract in laten gaan met het tijdelijke nummer dat eindigt op -397? Op het moment hoef je dan niets te doen om het abonnement in december te laten starten. Als je echter toch nog iets anders beslist, laat het dan weten, dan helpen we je daar graag verder mee!

Als je nog andere vragen hebt dan kun je die natuurlijk ook gewoon stellen.
Hey David,

Dank je wel voor je reactie!
Inderdaad is er een keer gedoe geweest met een nieuwe sim-kaart aanvragen die volgens mij nooit goed geactiveerd is/ kon worden. Dus dat herken ik.
Vandaar dat we dus het nieuwe tijdelijke nummer zullen moeten nemen. Dat is ook prima.
Ik heb inmiddels drie keer de vraag gekregen om het nummerbehoud opnieuw aan te vragen (met data tot wanneer ik dat kan aanvragen), maar ik zal daar niet op reageren.
Je zegt verder nog dat het abonnement bij T-mobile per december in gaat, maar ik denk dat het een vertyping is. We hebben het per 22 (als ik het goed heb) september laten ingaan (een maand opzegtermijn vanaf eind augustus).
Zou je dat nog even kunnen bevestigen?
Dan wachten we verder af. Komt er op het oude nummer een bericht van overzetting, zodat duidelijk is wanneer de nieuwe sim-kaart in gebruik genomen kan worden?

Dank nogmaals!

Vriendelijke groet, martine
Reputatie 7
Badge +20
Hey Martine,

Die vragen van het nummerbehoud gingen automatisch, maar ik heb deze per direct voor je uitgeschakeld. Als je hier nog een melding van ontvangt, laat het dan gelijk even weten, dan gaat er iets mis.

Het was geen tikfout, maar ik begrijp de verwarring wel. Je hebt nummerbehoud ingediend bij je huidige provider, daar staat een maand voor, maar omdat deze afgewezen was, zou je nummer eigenlijk pas in december geactiveerd worden. Ik heb dit nu voor je omgezet, zodat dit toch op 22 september ingaat. Dit gaat dus om het nummer dat eindigt op -397. Zodra je op 22 september de simkaart van dit nummer plaatst, zou het moeten werken.

Het enige waar je dan wel op moet letten, is dat je oude contract bij de andere provider niet door blijft lopen. Deze moet je dus ook nog opzeggen, dit wordt nu niet automatisch gedaan, omdat het nummerbehoud niet doorgaat.

Hopelijk heb ik het zo allemaal duidelijk uit kunnen leggen, anders hoor ik het graag! 🙂
Hoi david,
Zeker duidelijk uitgelegd. Alleen jammer dat we nu zelf moeten opzeggen bij Hollands nieuwe, daar gaat dan ruim een maand overheen neem ik aan. Maar het is niet anders. Je moet er wat voor over hebben om er vanaf te komen zullen we maar zeggen...
Het nieuwe nummer eindigend op -397 start 22 september, dan doen we de simkaart erin.
Dank zover,
Martine
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Martine,

Dat is inderdaad wel jammer, ik geloof dat HollandsNieuwe inderdaad ook een maand opzegtermijn hanteren. Heb je dit ondertussen al gedaan?

Helemaal goed, als we je nog ergens bij kunnen helpen, horen we het natuurlijk graag! 🙂
Hoi David,

Even een reactie onder onze eerdere berichten. Inmiddels is de datum verstreken (22 sept) waarop het t-mobile abonnement zou ingaan. Ik heb de factuuraankondiging ook gehad. Helaas werkt de sim-kaart (nog) niet. Die is blijkbaar niet geactiveerd. We kregen ook geen sms-je, zoals aangekondigd. Kun je achterhalen wat er mis is gegaan?
Dank je wel! Martine
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Martine,

Dat zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn! Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat het nieuwe abonnement op 22/09 is geactiveerd. Heb je de simkaart die je bij het afsluiten van dit abonnement hebt gekregen al in het toestel gedaan? Deze simkaart hoeft namelijk niet geactiveerd te worden, dit is al automatisch gedaan. Werkt het dan wel? Het klopt inderdaad dat je geen sms'je hebt gekregen, deze ontvang je alleen als je nummerbehoud hebt aangevraagd en jouw nummer wordt overgezet.

Laat je even weten of het met de simkaart in het toestel nu wel werkt? Mocht dat niet het geval zijn, dan gaan we kijken naar een oplossing!
Hoi Thalina, dank voor je berichtje. We hebben het weekend de sim-kaart in het toestel gedaan maar hij maakt geen verbinding met het telefoonnetwerk.
Heb je nog een ander idee wat er aan de hand kan zijn?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Martine,

Het gaat hier om de simkaart met het nummer dat eindigt op -155. Deze heb je in het toestel geplaatst? Zou je deze voor de zekerheid eens kunnen controleren op vuil of schade? Zie je wel iets in het scherm staan linksboven of niet?

Ik heb de simkaart ook opnieuw aangemeld op ons netwerk, om te kijken of het zo wel werkt. Ik hoor graag van je of het nu wel lukt om een verbinding op te zetten.
Hoi David,

We hebben het hierboven steeds gehad over het nummer eindigend op -397. Dat is het nieuwe nummer (omdat nummerbehoud niet mogelijk was), van de sim-kaart die ik kreeg bij afsluiten van het T-mobile abonnement. Dan zit daar waarschijnlijk het probleem...
Kun je de simkaart met nummer -397 activeren? Dank!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Martine,

De simkaart van het nummer -397 is al geactiveerd. Hij zou dus goed moeten werken. Heb je nu wel verbinding? Probeer anders even je toestel uit en aan te zetten. Heb je ook je nieuwe simkaart in een ander toestel getest en een ander simkaart in jouw toestel? Zo kunnen we controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt. Kun je ook de laatste 3 cijfers van je simkaart doorgeven?

Ik hoor graag van je, Martine.
Ik heb de telefoon opnieuw aangezet en nu werkt het gelukkig wel. Ik zie ook dat hierboven het simkaartnummer eindigend op -155 bedoeld werd, dat klopt inderdaad. Het telefoonnummer werkt ook, we werden gelijk door een call center gebeld ;-(

Dank je wel in ieder geval voor jullie reacties!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Martine,

Aahh super dat het nu wel werkt. Gelukkig was het snel opgelost door alleen je toestel uit en aan te zetten. Mocht je in de toekomst weer vragen hebben dan weet je ons te vinden! 😳

Reageer