Beantwoord

Nummerbehoud bij afkoop contract

Als ik mijn contract zou willen afkopen dan moet ik de resterende termijnen in een keer betalen maar ben ik dan ook mijn telefoonnummer kwijt? Mijn contract loopt nog tot januari 2015
icon

Beste antwoord door Roytje87 2 juni 2013, 15:50

@skimax

Welkom op het forum! 🙂 Jammer daarentegen dat besluit weg te gaan!

Afkopen met nummerbehoud is een mogelijkheid. Je kunt dit aangeven bij het opheffen. Ze zullen je nummer dan migreren naar prepaid.
En zoals je zelf al aangeeft; je zult alle resterende kosten in een keer moeten betalen.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 3
@skimax

Welkom op het forum! 🙂 Jammer daarentegen dat besluit weg te gaan!

Afkopen met nummerbehoud is een mogelijkheid. Je kunt dit aangeven bij het opheffen. Ze zullen je nummer dan migreren naar prepaid.
En zoals je zelf al aangeeft; je zult alle resterende kosten in een keer moeten betalen.
Sorry voor de late reactie maar bedankt voor het antwoord.
MVG Gera
Reputatie 3
@skimax

Geen probleem en graag gedaan!

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je weggaat, als ik zo vrij mag zijn?
Hallo,

Ik heb van de week mijn contact opgezegd en afgekocht, en ik wilde mijn nummer behouden. Maar volgens de medewerker die ik aan de telefoon had kon dat niet en wordt het nummer pas vrijgegeven bij het einde van het contract. (31 okt)
Nu zie ik hier op het forum dat ik mijn nummer bij afkopen van het contract wel mag meenemen. Hoe kan ik alsnog regelen dat ik mijn nummer nu kan meenemen bij voortijdig beeindigen van mijn contract?

mvg
Lucida
Reputatie 3
@lucida
Als ik het goed begrijp wil je het contract afkopen tot einddatum contract en het telefoonnummer meenemen naar een andere provider.
In het systeem kan ik alleen een opzegging terugvinden voor 31 oktober 2013, maar ik zie geen afkoopsom staan.
Wanneer je het telefoonnummer wilt meenemen kan ik een berekening maken van de afkoopsom en het contract over 1 maand + 1 dag voor je omzetten naar PrePaid.
Wanneer je over bent gezet kan de nieuwe provider een verzoek doen tot nummerbehoud en kan je nummer twee dagen later worden overgezet.
Laat maar weten of dat je bedoeling is en excuses voor de verwarring.
hallo Bren1,

het zou heel fijn dat als dat zou kunnen.

Het is niet dat ik ontevreden ben over de service van tmobile, die is prima. Ik heb echter hele slechte ontvangst in mijn huis, ik vermoed dat de mast te ver weg staat.

groet
lucida

@lucida
Als ik het goed begrijp wil je het contract afkopen tot einddatum contract en het telefoonnummer meenemen naar een andere provider.
In het systeem kan ik alleen een opzegging terugvinden voor 31 oktober 2013, maar ik zie geen afkoopsom staan.
Wanneer je het telefoonnummer wilt meenemen kan ik een berekening maken van de afkoopsom en het contract over 1 maand + 1 dag voor je omzetten naar PrePaid.
Wanneer je over bent gezet kan de nieuwe provider een verzoek doen tot nummerbehoud en kan je nummer twee dagen later worden overgezet.
Laat maar weten of dat je bedoeling is en excuses voor de verwarring.
Reputatie 5
@lucida bedankt voor je akkoord. Je hebt een e-mail ontvangen met verdere instructies. Mocht je nog vragen hebben dan zien wij je berichtje graag tegemoet.
Beste Tom,

Ik heb inmiddels de mail ontvangen en de bevestiging gekregen dat mjn abonnement is omgezet naar prepaid. Echter, mijn nieuwe provider kan mijn telefoonummer niet overnemen omdat de de aanvraagdatum te ver in de toekomst zou liggen. Kan het zijn dat het omzetten naar prepaid niet goed is gegaan? Ik zie er namelijk ook niets van terug in my t-mobile. 

mvg 
Lucida
@lucida

Ik heb dit voor je nagekeken en je contract wordt per 27 Augustus omgezet naar PrePaid. Zoals mijn collega al aangaf duurt het 1 maand + een dag voordat de omzetting naar PrePaid zal plaatsvinden.
@skimax

Geen probleem en graag gedaan!

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je weggaat, als ik zo vrij mag zijn?
Sorry sorry, zoals je merkt zit ik erg weinig op het forum. Ik ben nog niet weg haha maar ik zag toen een mooie aanbieding elders, maar ik wilde gewoon weten of je je nummer kon behouden, ik heb wel eens andere verhalen gehoord.
groetjes Gera:o
@ skimax

Haha beter laat dan nooit! 😉 Je kan je nummer zeker behouden bij een eventuele overstap, maar we hopen natuurlijk dat je nog lang klant bij ons blijft! Wanneer je in de toekomst kunt verlengen, laat dit dan even weten. Dan zorgen wij ervoor dat we jou een scherpe aanbieding kunnen doen!
Hallo,

Mijn contract loopt op 31 maart 2013 af. (ik heb al een nieuw contract lopen) En wil eigelijk van mijn bijna aflopende contract af. Is het slim om mijn contract af te kopen?
@meangel

Welkom op het forum! :)

Het is nooit handig om 2 abonnementen naast elkaar te hebben lopen en je er maar 1 gebruikt. Wil je dit nummer dan ook overzetten op dat andere abonnement wat je al hebt lopen?
@meangel

Welkom op het forum! :)

Het is nooit handig om 2 abonnementen naast elkaar te hebben lopen en je er maar 1 gebruikt. Wil je dit nummer dan ook overzetten op dat andere abonnement wat je al hebt lopen?

@Bram

Nee, ik wil niet het nummer van het aflopende contract overzetten.
Reputatie 5
@meangel dan is er, lijkt mij, geen reden om je contract af te kopen, je betaalt immers hetzelfde bedrag als wanneer je het abonnement door laat lopen. Heb je niet iemand die je met 300 minuten per maand blij kunt maken? Je kunt dit abonnement daarnaast ook gebruiken wanneer je bij het andere abonnement buiten je bundel raakt.

Heb ik je overtuigd om het contract door te laten lopen? 😉

Reageer