Vraag

Nummerbehoud bij zakelijk naar prive (niet contract overnemen!)

• 30 april 2015
  • 5 reacties
  • 7788 Bekeken

Hallo,

Ik wil graag mijn zakelijke nummer meenemen naar prive en mijn werkgever is hiermee akkoord. Nu heb ik een formulier gevonden: 'Overdragen T-Mobile abonnement aan particulier' ik wil echter niet het abonnement overnemen maar alleen het nummer en een abonnement bij een andere provider nemen. Hoe regel ik dit?

Groeten,
Marry

5 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Marry

Dit regel je dan via de nieuwe provider. Bij het nieuwe abonnement doe je ook een aanvraag nummerbehoud. De nieuwe provider dient dan bij T-Mobile een verzoek in tot nummerportering. De opzegtermijn bij zakelijke aansluitingen is 3 maanden.
Hallo Puk,

Ik heb de klantenservice inmiddels gesproken en dit kan niet op de manier die jij aangeeft, ik moet eerst het overname contract formulier invullen om het uberhaubt naar een prive nummer over te kunnen zetten.

Toch dank voor je reactie.
Ik ben er overigens niet helemaal uit hoe ik vervolgens overstap!
Reputatie 5
Badge +13
Als je werkgever akkoord gaat met het overnemen van het telefoonnummer dan hoef je geen contractovername particulier te doen. Want dan kan je ook gewoon nummer overzetting doen naar een andere provider. Anders is het dubbel werk en kost jouw de kosten voor contractovername.

Je kunt gewoon van zakelijk naar particulier. Of van particulier naar zakelijk. Of zakelijk naar zakelijk en uiteraard particulier naar particulier als je overstapt naar een andere provider.

Je kunt een zakelijk nummer over laten zetten naar een particulier abonnement bij een andere provider.
De nieuwe provider doet de aanvraag namelijk op het 06-nummer en het klantnummer. Klopt het dan wordt het nummer op einddatum of na de 3 maanden opzegtermijn overgezet naar het particuliere abonnement bij de nieuwe provider.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Marry,

Kun je vertellen waar je nog tegenaan loopt?

iamPuk heeft je ook een uitleg gegeven van de procedure van de overstap! Is het hiermee al wat duidelijker en lukt het nu allemaal?

We zien je reactie graag tegemoet, dan helpen we je verder als het nodig is! 🙂

Reageer