Beantwoord

Nummerbehoud maand opzegtermijn

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
1 maand tevoren voordat mijn 2 jaar contract afliep heb heb ik mijn abonnement bij t-mobile opgezegd. Voor de definitieve afloop van mijn contract, wou ik de nummerbehoud regelen regelen. T-mobile zei: dan moet ik nog een maand lang bij hun blijven en betalen. Eerst hebben ze dus de definitieve beeindigingsdatum aangegeven, daarna hebben ze dat eenzijdig aangepast...verlengd. Ze zeiden dat het bij de allgemene voorwaarden staat: ook als ik mijn contract al opgezegd heb, wordt de definitieve datum van beeindiging geanullerd wanner ik de nummerbehoud aanvraag, vanaf de datum van het aanvraag van het nummerbehoud, moet ik nog een maand lang bij hun blijven...lekker hè? Ze zeiden dat dit in de allgemene voorwaarden staat, echter heb ik alle 4 allgemene voorwaarden -die op hun website stond- doorgelopen, maar stond dit nergens!

Ik heb dus de informatie gekregen over de definitive einddatum van mijn contract...daarna hebben ze dit eenzijdig veranderd en met bijna een maand verlend...SUPER FIJN T-MOBILE...GA MAAR ZO DOOR...IK HOOP HET DAT STEEDS MINDER MENSEN VOOR JULLIE KIEZEN!
icon

Beste antwoord door David 23 augustus 2018, 10:11

Hoi Halgyu,

Excuses dat er een verkeerd antwoord gegeven is op jouw vraag.

Wanneer er een opzegging is aangevraagd, dan wordt deze geannuleerd als er later wordt besloten om toch nummerbehoud aan te vragen. Als deze aanvraag voor nummerbehoud vlak voor de opzeggingsdatum wordt gedaan, wordt de maand opzegtermijn opnieuw aangehaald, omdat dit ook als annulering wordt gezien. Om deze reden is de contractsduur van jouw abonnement automatisch verlengd. In ons systeem zie ik dat je gisteravond mijn collega hebt gesproken en die heeft uitleg gegeven en een oplossing geboden.

Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, laat het ons weten!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hi Halgyu,

Jammer om te horen dat je niet blij bent. Het klopt dat wij standaard één maand opzegtermijn hanteren en dit kun je ook terugvinden in onze algemene voorwaarden bij kop 7 looptijd. Ik zie dat je vandaag ook mijn collega hebt gesproken en dat die je meer uitleg heeft gegeven.

Als je nog andere vragen heb, laat het ons weten!
Beste Hajar,

Ik vroeg iets over het nummerbehoud, maar je geeft daar een heel andere reactie op:

'Looptijd 7. Je Abonnement heeft een minimale looptijd. Deze vind je terug op het contractsformulier. Als je je Abonnement wilt opzeggen kan de opzegging pas ingaan op een datum gelegen op- of na het verstrijken van de minimale looptijd. Na de minimale looptijd wordt je Abonnement omgezet in een Abonnement voor onbepaalde tijd. Je Abonnement is dan elk moment opzegbaar. De opzegtermijn is altijd een maand.'

Hoe kom je daaraan dat de looptijd is gelijk met het nummerbehoud?

Dit past daar helemaal niet heen!

Aangezien onze 2 jarige abonnement op 26-8-18 afloppt, hebben wij -meer dan een maanden tevoren- op 25-7-18 hem al opgezegd.

We kregen daar ook een bevestiging van dat hij op 27-8-18 al afgelopen zou zijn.

Vervolgens heeft de nieuwe provider t-mobile op tijd aangegeven heeft de vraag over de nummerbehoud, volgens jullie allgemene voorwaarden:

https://www.t-mobile.nl/global/media/pdf/voorwaarden/av_tm_prepaid10.pdf

'7.2 De Klant kan T-Mobile verzoeken een bij de Dienst gebruikt mobiel telefoonnummer mee te nemen naar een andere aanbieder (‘nummerbehoud’), mits de Klant voorafgaand aan de daadwerkelijke beëindiging tijdig kenbaar heeft gemaakt dat hij zijn mobiele telefoonnummer wil meenemen naar zijn nieuwe aanbieder en de aanbieder meewerkt aan nummerbehoud.'

Er staat helemaal niets in onze contract en/of in jullie allgemene voorwaarden, dat de nummerbehoud 30 dagen lang duurt...in tegendeel ook op dit forum was dat aangegeven, dat het meestaal max. binnen 5 dagen geregeld is.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Halgyu,

Excuses dat er een verkeerd antwoord gegeven is op jouw vraag.

Wanneer er een opzegging is aangevraagd, dan wordt deze geannuleerd als er later wordt besloten om toch nummerbehoud aan te vragen. Als deze aanvraag voor nummerbehoud vlak voor de opzeggingsdatum wordt gedaan, wordt de maand opzegtermijn opnieuw aangehaald, omdat dit ook als annulering wordt gezien. Om deze reden is de contractsduur van jouw abonnement automatisch verlengd. In ons systeem zie ik dat je gisteravond mijn collega hebt gesproken en die heeft uitleg gegeven en een oplossing geboden.

Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, laat het ons weten!

Reageer