Beantwoord

Nummerbehoud met duo sim.

• 30 december 2018
  • 4 reacties
  • 3787 Bekeken

Beste lezer,

Voor nu heb ik een go unlimited abonnement met een duo sim bij T-Mobile.
Ik ben in het bezit gekomen van een pre-paid sim card van een andere provider.

Als ik dit pre-paid nummer via nummerbehoud aanvraag ter vervanging van m'n huidige go unlimited nummer, behoud ik dan mijn duo sim met het nieuwe nummer zonder extra kosten?
Indien ja, kan ik mijn huidige go unlimited nummer dan 'degraderen' tot een pre-paid T-Mobile nummer?

Alvast bedankt voor het juiste antwoord.

DD 😀
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 30 december 2018, 13:57

Haha, interessant! :)

1> Huidige T-Mobile go unl nummer x duo sim --> nummerbehoud --> nieuw T-Mobile pre-paid nummer x (geen duo sim)
Dit is mogelijk als de contracttermijn (bijna) verstreken is. Je kunt hiervoor een nieuwe PrePaid simkaart bestellen, en daarop vervolgens Nummerbehoud aanvragen met je Go Unlimited nummer. Nummer X komt dan op de nieuwe PrePaid simkaart te staan. Let wel: de duo-sim wordt hierdoor gedeactiveerd, en volgens mij kun je deze niet zomaar weer activeren.

2> Lebara pre-paid nummer y --> nummerbehoud --> Huidige T-Mobile unl nummer y duo sim
Dit is alleen mogelijk als je het Lebara nummer (nummer Y) overzet op een abonnement van T-Mobile. Ik ben er vrij zeker van dat bij PrePaid een duo-sim niet mogelijk is, dus dit gaat alleen werken als nummer Y wordt gekoppeld aan een abonnement van T-Mobile.

Hoop dat dit enigszins helpt!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +11
@DoubleDelta
Als ik het goed begrijp, wil je het telefoonnummer van je prepaid kaart van de andere provider overzetten naar T-Mobile? Dit nummer wil je vervolgens gekoppeld hebben aan je huidige duo-sim, waar nu nog een ander telefoonnummer op staat (je Go Unlimited abonnement), toch?
Normaal gesproken is het volgens mij mogelijk om op een bestaande simkaart (of simkaarten in jouw geval) een ander nummer te plaatsen. Op de prijslijst vind je dit onder "Wijzigen mobiele telefoonnummer (voorkeurnummer)", echter zitten hier wel kosten aan verbonden. Het beste is om even te checken welke prijslijst voor jou relevant is.

Kijkend naar de kosten die hiermee gemoeid zijn, is het denk ik goedkoper om een nieuwe T-Mobile PrePaid aan te schaffen, en hier vervolgens een duo-simkaart bij te kopen. Echter was het een aantal jaar geleden niet mogelijk om een duo-sim bij een PrePaid abonnement te nemen (zie hier de details), ik durf niet te zeggen of dit nu nog zo is. Duo-sims staan in ieder geval nog steeds niet op de prijslijst van PrePaid.

Kun je misschien verder toelichten wat je doel hier precies is? Dan kunnen we kijken of er wellicht andere oplossingen voor je zijn! 🙂
Hoi Dennis, dankje voor je snelle reactie.
Wanneer m'n huidige nummer van go unl naar prepaid gaat dan hoef ik geen duo sim van de nieuwe pre-paid card.
De huidige duo sim op het unl abonnement wil ik alleen voorzien van een ander nummer. (die van een lebara pre-paid card)

Met vriendelijke groeten,

DD

1> Huidige T-Mobile go unl nummer x duo sim --> nummerbehoud --> nieuw T-Mobile pre-paid nummer x (geen duo sim)

2> Lebara pre-paid nummer y --> nummerbehoud --> Huidige T-Mobile unl nummer y duo sim

Het is een dubbel nummerbehoud met behoud van een duo sim met nieuw nummer. 🤓
Reputatie 5
Badge +11
Haha, interessant! :)

Dit is mogelijk als de contracttermijn (bijna) verstreken is. Je kunt hiervoor een nieuwe PrePaid simkaart bestellen, en daarop vervolgens Nummerbehoud aanvragen met je Go Unlimited nummer. Nummer X komt dan op de nieuwe PrePaid simkaart te staan. Let wel: de duo-sim wordt hierdoor gedeactiveerd, en volgens mij kun je deze niet zomaar weer activeren.

Dit is alleen mogelijk als je het Lebara nummer (nummer Y) overzet op een abonnement van T-Mobile. Ik ben er vrij zeker van dat bij PrePaid een duo-sim niet mogelijk is, dus dit gaat alleen werken als nummer Y wordt gekoppeld aan een abonnement van T-Mobile.

Hoop dat dit enigszins helpt!
Hoi Dennis, dankjwel voor het bijna oplossen van de puzzel. Ik moet het zeker weten, wanneer dit automatische proces in gang wordt gezet is het lastig om nog in te grijpen, met alle gevolgen van dien.

Dankzij jouw commentaar ben ik wel een stap verder.

😉

Reageer