Beantwoord

Nummerbehoud na beëindiging contract

• 4 oktober 2012
  • 13 reacties
  • 1401 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 7 reacties
Beste,

Mijn T-Mobile contract veloopt 20 oktober en deze heb ik ook opgezegd, aangezien ik een abbonement heb afgesloten bij Vodafone met nummerbehoud. 
Vandaag ontving ik een smsje dat nummerbehoud pas 30 oktober zal plaatsvinden en dat is dus 10 dagen na de contractbeëindiging.
Is het wel mogelijk dat pas 10 dagen na mijn contractbeëindiging mijn telnr nog overgezet kan worden?
Zo ja, waarom gebeurt dit pas 10 dagen later, kan dit niet meteen 21 oktober?
En hoe kan ik gebruik maken van mijn telefoon(nummer) binnen deze dagen (als mijn abbonement al verlopen is)?

Groet,
FB.
icon

Beste antwoord door Minty 11 oktober 2012, 00:07

Je hebt een Smart Plus 170 zie ik. Van 23 tot 30 oktober krijg je dan het tegoed naar verhouding wat neerkomt op 40 min/sms/mms. Houd er wel rekening mee dat je belstatus wel het volledige maandtegoed laat zien omdat dat systeem niet ziet dat een week later het abonnement stopt. Dit wordt daarom pas achteraf gecorrigeerd op de laatste factuur.

De aankomende (een-na-laatste) factuur wordt opgemaakt met gegevens die bekend zijn tot de dag dat je nieuwe tegoed ingaat, 23 oktober. Je betaalt dus net als altijd de hele maand vooruit.  Op de laatste factuur, die een maand later komt, krijg je automatisch de teveel vooruit betaalde abonnementskosten over de periode van 30 oktober tot 23 november terug.  Hoe een laatste factuur is opgebouwd vind je hier.

Snappie? 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hey FB.
Heb je eerst zelf een opzegging gedaan en daarna nieuw abo + nummerbehoud aangevraagd?
Heb je dan wel aan vodafone doorgegeven dat ze de aanvraag voor 20 oktober moeten doen?
Uit je verhaal op te maken lijkt het erop dat ze de aanvraag gedaan hebben met inachtneming van de 1 maand opzegtermijn.

Je abonnement loopt nu dus door tot 30 oktober bij T-Mobile.
Hey FB.
Heb je eerst zelf een opzegging gedaan en daarna nieuw abo + nummerbehoud aangevraagd?
Heb je dan wel aan vodafone doorgegeven dat ze de aanvraag voor 20 oktober moeten doen?
Uit je verhaal op te maken lijkt het erop dat ze de aanvraag gedaan hebben met inachtneming van de 1 maand opzegtermijn.

Je abonnement loopt nu dus door tot 30 oktober bij T-Mobile.

Bedankt voor uw reactie.
Ja, ik heb T-Mobile Klantenservice gebeld en doorgegeven dat ik mijn abbonement wil opzeggen. Vervolgens heb ik zelfs (per post) een bevestiging gekregen dat mijn abbonement 20 oktober wordt beeindigd. Dus mijn abbonement wordt ook 20 oktober beeindigd.

Helaas heb ik niet doorgegeven aan Vodafone dat zij de aanvraag voor 20 oktober moeten doen, maar wel heb ik doorgegeven dat mijn huidige abbonement 20 oktober verloopt.
Ik ging er dus vanuit dat het gewoon die dag werd overgezet.
Wat kan ik nu doen om er voor te zorgen dat mijn nummer alsnog op 20 oktober kan worden overgezet?
Reputatie 7
@FB.
Je moet de klantenservice bellen en de opzegging annuleren. Daarna kan Vodafone je nummer overnemen. Als je abonnement beëindigd is ben je je nummer kwijt.
Reputatie 3
@FB.
Ik zie dat de aanvraag van nummerbehoud is goedgekeurd voor 30 oktober, yeah! :)
Ik wens je veel plezier bij je nieuwe provider, wie weet tot in de toekomst weer bij T-Mobile.
@FB.
Ik zie dat de aanvraag van nummerbehoud is goedgekeurd voor 30 oktober, yeah! :)
Ik wens je veel plezier bij je nieuwe provider, wie weet tot in de toekomst weer bij T-Mobile.

Maar is het wel mogelijk dat Vodafone mijn nummer overzet (op 30 oktober), als mijn T-Mobile contract al 10 dagen eerder (20 oktober) is verlopen?
Zo ja, hoe kan ik in die 10 dagen dan bereikbaar zijn op die nummer?
Reputatie 5
Hoi FB, als er een goedgekeurde aanvraag voor nummerbehoud is dan vervangt deze je opzegging. Het nummer moet namelijk actief zijn wil er nummerbheoud plaats kunnen vinden. Je T-Mobile abonnement blijft tot aan de datum van nummerbehoud doorlopen en je blijft dus ook bereikbaar. :)

Wil je liever dat nummerbehoud toch op 20 oktober plaatsvindt dan bel je Vodafone en vraag je om nummerbhoud voor 30 oktober te annuleren. Zij dienen dan een nieuwe aanvraag bij T-Mobile te doen voor 20 oktober met daarbij de opmerking dat je zelf al hebt opgezegd. Dit is wel al over 11 dagen dus check bij Vodafone of dit genoeg tijd is om het in orde te maken. 
Hoi FB, als er een goedgekeurde aanvraag voor nummerbehoud is dan vervangt deze je opzegging. Het nummer moet namelijk actief zijn wil er nummerbheoud plaats kunnen vinden. Je T-Mobile abonnement blijft tot aan de datum van nummerbehoud doorlopen en je blijft dus ook bereikbaar. :)

Wil je liever dat nummerbehoud toch op 20 oktober plaatsvindt dan bel je Vodafone en vraag je om nummerbhoud voor 30 oktober te annuleren. Zij dienen dan een nieuwe aanvraag bij T-Mobile te doen voor 20 oktober met daarbij de opmerking dat je zelf al hebt opgezegd. Dit is wel al over 11 dagen dus check bij Vodafone of dit genoeg tijd is om het in orde te maken.

Okee, dat is duidelijk. Bedankt voor je bericht!
Dan zal ik de nummerbehoud gewoon laten plaatsvinden op 30 oktober.
Nog een laatste vraagje: Wat zijn de kosten voor die extra tien dagen? Toch niet het volledige bedrag wat ik normaal gesproken maandelijks betaal aan abbonementskosten (aangezien ik binnen deze 10 dagen niet de gehele bundel zal verbruiken) ..
Reputatie 5
Je betaalt bij T-Mobile standaard de maandkosten vooruit. Stopt in de tussentijd je abonnement dan wordt je tegoed en de kosten ervan achteraf naar verhouding berekend. Hbe je teveel betaald dan krijg je het dus netjes terug. Op welke dag in de maand krijg jij altijd je nieuwe bundel (staat op je factuur en bij je belstatus op my t-mobile)? Dan kan ik  je namelijk een betere uitleg geven. 🙂
Je betaalt bij T-Mobile standaard de maandkosten vooruit. Stopt in de tussentijd je abonnement dan wordt je tegoed en de kosten ervan achteraf naar verhouding berekend. Hbe je teveel betaald dan krijg je het dus netjes terug. Op welke dag in de maand krijg jij altijd je nieuwe bundel (staat op je factuur en bij je belstatus op my t-mobile)? Dan kan ik je namelijk een betere uitleg geven. :)

Ah, okee. Ik krijg mijn nieuwe bundel op de 23ste van de maand. En 30 oktober is de overstapdatum..
Reputatie 5
Je hebt een Smart Plus 170 zie ik. Van 23 tot 30 oktober krijg je dan het tegoed naar verhouding wat neerkomt op 40 min/sms/mms. Houd er wel rekening mee dat je belstatus wel het volledige maandtegoed laat zien omdat dat systeem niet ziet dat een week later het abonnement stopt. Dit wordt daarom pas achteraf gecorrigeerd op de laatste factuur.

De aankomende (een-na-laatste) factuur wordt opgemaakt met gegevens die bekend zijn tot de dag dat je nieuwe tegoed ingaat, 23 oktober. Je betaalt dus net als altijd de hele maand vooruit.  Op de laatste factuur, die een maand later komt, krijg je automatisch de teveel vooruit betaalde abonnementskosten over de periode van 30 oktober tot 23 november terug.  Hoe een laatste factuur is opgebouwd vind je hier.

Snappie? 🙂

De aankomende (een-na-laatste) factuur wordt opgemaakt met gegevens die bekend zijn tot de dag dat je nieuwe tegoed ingaat, 23 oktober. Je betaalt dus net als altijd de hele maand vooruit. Op de laatste factuur, die een maand later komt, krijg je automatisch de teveel vooruit betaalde abonnementskosten over de periode van 30 oktober tot 23 november terug. Hoe een laatste factuur is opgebouwd vind je hier.

Snappie? :)

Dit noem ik nog eens een verhelderend antwoord. Jaa, ik begrijp het helemaal. 
Bedankt 😃!
Reputatie 5
Top! 😃 Wie weet zien we je na het uitstapje bij Vodafone wel weer terug bij T-Mobile. 😉
Haha. Jaa, dat kan heel goed 😮!

Reageer