Beantwoord

Nummerbehoud na ontslag

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Wat gebeurt er met een oud mobiel nummer nadat de het mobiele nummer gekoppeld aan je abonnement is gewijzigd? Is dit oude mobiele nummer vrij om over te nemen?

Bij mijn huidige werkgever kreeg ik een telefoon en een abonnement en is mijn privenummer overgezet. Nu een jaar later heb ontslag genomen, moet ik de telefoon weer inleveren en zelf een abonnement afsluiten. Het abonnement van mijn werkgever loopt nog een jaar door en dus is mijn mobiel nummer niet vrij voor nummerbehoud.

Omdat ik dit nummer ook prive gebruikte zou ik graag dit nummer willen behouden. Is het nu mogelijk om het mobiele nummer gekoppeld aan het abonnement van mijn werkgever te wijzigen waarna ik het oude nummer meeneem naar een nieuw abonnement?

Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen.
icon

Beste antwoord door Jaimy 16 augustus 2017, 10:47

Hoi lxthys,

Begrijpelijk dat je het liefst jouw nummer meeneemt naar een nieuw abonnement! Nummerbehoud is alleen mogelijk als het oude abonnement wordt opgezegd of afloopt. Je kunt het nummer dat gekoppeld is aan het abonnement van jouw werkgever dus niet zomaar wijzigen.

Wat natuurlijk wél een optie is, is het overnemen van het contract. In de meeste gevallen betaal je eenmalig €21,01 exclusief btw. Op deze manier neem je jouw telefoonnummer gewoon mee! Je kunt op deze pagina meer lezen over het overnemen van een contract en het aanvraagformulier invullen.

Hopelijk brengt dit wat meer duidelijkheid! Mocht je nog meer vragen hebben of advies nodig hebben, dan hoor ik dat graag. 😃

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi lxthys,

Begrijpelijk dat je het liefst jouw nummer meeneemt naar een nieuw abonnement! Nummerbehoud is alleen mogelijk als het oude abonnement wordt opgezegd of afloopt. Je kunt het nummer dat gekoppeld is aan het abonnement van jouw werkgever dus niet zomaar wijzigen.

Wat natuurlijk wél een optie is, is het overnemen van het contract. In de meeste gevallen betaal je eenmalig €21,01 exclusief btw. Op deze manier neem je jouw telefoonnummer gewoon mee! Je kunt op deze pagina meer lezen over het overnemen van een contract en het aanvraagformulier invullen.

Hopelijk brengt dit wat meer duidelijkheid! Mocht je nog meer vragen hebben of advies nodig hebben, dan hoor ik dat graag. 😃
Bedankt voor je antwoord. Als ik mijn nummer wijzig per wanneer is het oude nummer dan inactief of geblokkeerd? Of is er nog een periode na de wijziging waarin deze actief is?
Reputatie 6
Badge +17
Graag gedaan, Ixthys. Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp. Wat ik eerder heb uitgelegd is dat je een nummer niet kunt wijzigen. Er zijn in dit geval twee opties:

- Je kunt zelf een nieuw contract afsluiten, waarbij je dus een volledig nieuw abonnement en nummer krijgt;
- Je kunt het contract van jouw werkgever overnemen, waarbij je het oude nummer behoudt.

Ik hoor het graag als ik jouw vraag toch verkeerd geïnterpreteerd heb of als je nog andere vragen hebt!

Reageer