Beantwoord

Nummerbehoud nieuw toestel

Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe telefoon te kopen, waarbij ik nu al wat aan het uitzoeken ben i.v.m. eventueel een abonnement of sim-only. Onder het kopje nummerbehoud zag ik staan dat ik een 19-cijferig nummer in dien te vullen. Momenteel beschik ik nog over de oude Orange-simkaart waar maar 18 cijfers op staan. Ik vroeg mij af of ik ook in aanmerking kom voor nummerbehoud?
icon

Beste antwoord door Thalina 16 september 2015, 11:46

Hoi Martijn,

Welkom op het forum! 🙂 Wat leuk dat je een nieuw toestel gaat kopen! Weet je al welke het gaat worden?

Goed dat je alvast het een en ander aan het uitzoeken bent voor je nieuwe toestel! Ik zie dat je momenteel PrePaid hebt. Wil je een los toestel kopen of wil je een abonnement met toestel nemen? Als je alleen een nieuw toestel koopt, hoef je geen nummerbehoud aan te vragen. Je kunt dan gewoon je simkaart in je nieuwe toestel gebruiken. Als je kiest om over te stappen van PreaPaid naar een abonnement met toestel, dan krijg je automatisch een nieuwe simkaart toegestuurd. Zodra je deze hebt geactiveerd, staat gewoon daar je nummer op. Alleen als je wilt overstappen naar een andere provider, moet je nummerbehoud aanvragen.

Aangezien je nog een oude simkaart hebt, heb ik gelijk kosteloos een nieuwe simkaart voor je besteld. Deze ontvang je binnen drie werkdagen via de post! Je kunt deze gelijk activeren en gebruiken in je huidige toestel. Als je straks een nieuw toestel hebt gekocht (zonder abonnement), kun je deze nieuwe simkaart ook gewoon daarin gebruiken!

Is alles duidelijk zo? 🙂 Als je nog vragen hebt, weet je me te vinden!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Martijn,

Welkom op het forum! 🙂 Wat leuk dat je een nieuw toestel gaat kopen! Weet je al welke het gaat worden?

Goed dat je alvast het een en ander aan het uitzoeken bent voor je nieuwe toestel! Ik zie dat je momenteel PrePaid hebt. Wil je een los toestel kopen of wil je een abonnement met toestel nemen? Als je alleen een nieuw toestel koopt, hoef je geen nummerbehoud aan te vragen. Je kunt dan gewoon je simkaart in je nieuwe toestel gebruiken. Als je kiest om over te stappen van PreaPaid naar een abonnement met toestel, dan krijg je automatisch een nieuwe simkaart toegestuurd. Zodra je deze hebt geactiveerd, staat gewoon daar je nummer op. Alleen als je wilt overstappen naar een andere provider, moet je nummerbehoud aanvragen.

Aangezien je nog een oude simkaart hebt, heb ik gelijk kosteloos een nieuwe simkaart voor je besteld. Deze ontvang je binnen drie werkdagen via de post! Je kunt deze gelijk activeren en gebruiken in je huidige toestel. Als je straks een nieuw toestel hebt gekocht (zonder abonnement), kun je deze nieuwe simkaart ook gewoon daarin gebruiken!

Hoi Martijn,

Beste Thalina,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb gistermiddag een nieuw toestel gekocht, een Samsung Galacy A5. Bedankt dat u mij een gratis simkaart gaat toesturen, dit stel ik erg op prijs. Ik heb alleen gistermiddag ook een simkaart aangevraagd, dus ik denk dat ik er nu 2 heb. Ik zie de simkaarten graag te gemoed. Nogmaals bedankt voor de goede service.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Martijn,

Cool de Galaxy A5! Hoe bevalt hij so far?

Je gaat nu inderdaad 2 simkaarten ontvangen, je kunt er een gewoon in de kast leggen voor een volgende keer! 😉 Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Reageer