Beantwoord

Nummerbehoud nieuwe telefoon oude of nieuwe simkaart gebruiken?

Hallo, Ik heb gisteren een nieuwe telefoon gekregen. Het nummerbehoud gaat 29 juni in gebruik.
Ik krijg een email krijg met een Tijdelijke mobiele nummer.

Moet ik de oude simkaart in de nieuwe telefoon doen? En na de 29e de nieuwe simkaart vervangen?
Zoja hoe werkt dit met het overzetten van de info op de simkaart?

Vriendelijke groet Arjan
icon

Beste antwoord door Folkert 30 mei 2018, 11:05

Beste Arjan,

Klopt, nu nog de oude simkaart gebruiken, zodra op 29 juni je 4G signaal wegvalt wissel je om. Je moet die dag wel in Nederland zijn! In principe staat er niet zoveel meer aan data op de simkaart. Omzetten van foto's, telefoonnummers etc. hangt af van je oude en nieuwe telefoon. Is dat Android of Apple of ga van Android naar Apple of andersom...

Vriendelijke groet, Folkert

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Beste Arjan,

Klopt, nu nog de oude simkaart gebruiken, zodra op 29 juni je 4G signaal wegvalt wissel je om. Je moet die dag wel in Nederland zijn! In principe staat er niet zoveel meer aan data op de simkaart. Omzetten van foto's, telefoonnummers etc. hangt af van je oude en nieuwe telefoon. Is dat Android of Apple of ga van Android naar Apple of andersom...

Vriendelijke groet, Folkert
Dank Folkert

Het is van oude Xperia naar nieuwe Xperia zx2 dus android
Reputatie 7
Badge +17
In dat geval je telefoonnummers in Google opslaan en je foto's op Google Photos via de app. Ook je backup van je telefoon via Google aanzetten op de oude telefoon.
Log voor de zekerheid op Google in en kijk bij foto's en contacten of je alles terugvind.

Je nieuwe telefoon zal dan veel weer terug halen van Google.

Een andere optie is al je documenten en foto's naar micro SD kaart kopiëren en je telefoonboek exporteren naar SD kaart. daarna zet je het kaartje om en importeer je het telefoonboek weer van SD kaart.

Reageer