Beantwoord

Nummerbehoud op nieuw contract

• 18 januari 2017
  • 4 reacties
  • 470 Bekeken

Hoi,
Ik heb een nieuw contract aangevraagd en dus ook nummerberhoud aangevraagd. Ik kreeg een bericht dat mijn huidige contract 03/02/17 afloopt, maar mijn nummerbehoud pas ingaat vanaf 06/02/17. Wat gebeurd er in de tussentijd? Welke simkaart moet ik in m'n telefoon doen (huidige of die van het nieuwe contract) en op welk numr ben ik bereikbaar?

Groeten,

Steffi
icon

Beste antwoord door David 19 januari 2017, 12:12

Hey Steffi,

Serviceweb had in ieder geval al mee gedacht zie ik! 🙂

Ik heb het gelijk even uitgevogeld voor je en geef je hier graag meer tekst en uitleg over. Jouw contract loopt inderdaad op de 3e van februari af, dat betekent dat jouw contract op 4 februari vrij is om overgenomen te worden door een ander nummer. Dit is echter op een zaterdag en dan wordt het nummerbehoud niet verwerkt. Dit gebeurt dan op de maandag erna, dus op 6 februari. Je kunt tot de 6e de oude simkaart gebruiken en op 6 februari wordt jouw andere aansluiting geactiveerd. Dit kan niet eerder, omdat het contract dan nog niet is afgelopen, maar geen zorgen je komt niet zomaar ineens zonder verbinding te zitten! ;)

Zorg er ook voor dat je al je T-Mobile Extra punten verbruikt voordat je nummer over wordt gezet, het zou zonde zijn als de punten vervallen!

Als je nog meer vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi steffianouk,

Welkom op de forum van T-Mobile.
Je komt van een andere provider en komt naar T-Mobile, begrijp ik hieruit.
Van T-Mobile krijg je een SIMkaart toegezonden en deze moet je dan vanaf 03-02-2017 in je telefoon stoppen, daarna hoef je deze er niet meer uit te halen. Op deze SIMkaart staat het tijdelijke telefoonnummer, waar je op te bereiken bent tussen 03-02 tot 06-02.

Op 06-02-2017 zal T-Mobile je bestaande nummer overzetten naar het tijdelijke nummer en zo ben je weer bereikbaar op je oude bestaande nummer (met het nieuwe SIMkaartje van T-Mobile, dat al in je telefoon zit).

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.
Veel plezier bij T-Mobile! 🙂
Hoi, nee ik zat al bij t mobile, alleen had ik een contractovername omdat hij op de naam van mijn moeder stond omdat ik op het moment van contract afsluiten nog geen 18 was. Daarom begrijp ik niet dat ik 3 dagen met een ander nummer moet terwijl ik gewoon binnen t-mobile een nieuw contract krijg. Is er geen mogelijkheid dat ik gewoon op 03/02/17 mijn nummerbehoud heb? Ik zou het erg vervelend vinden om 3 dagen met een ander nummer te moeten doen.

Groeten,
Steffi
Hi steffianouk,

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit vervelend is.
Daar heb ik natuurlijk geen antwoord op en hoop dat een T-Mobile medewerker dit snel oppakt. Die kan je zeker antwoord geven op de vraag of het niet sneller kan. In ieder geval alvast heel veel plezier.

Nog even geduld, een T-Mobile medewerker zal deze topic snel oppakken 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hey Steffi,

Serviceweb had in ieder geval al mee gedacht zie ik! 🙂

Ik heb het gelijk even uitgevogeld voor je en geef je hier graag meer tekst en uitleg over. Jouw contract loopt inderdaad op de 3e van februari af, dat betekent dat jouw contract op 4 februari vrij is om overgenomen te worden door een ander nummer. Dit is echter op een zaterdag en dan wordt het nummerbehoud niet verwerkt. Dit gebeurt dan op de maandag erna, dus op 6 februari. Je kunt tot de 6e de oude simkaart gebruiken en op 6 februari wordt jouw andere aansluiting geactiveerd. Dit kan niet eerder, omdat het contract dan nog niet is afgelopen, maar geen zorgen je komt niet zomaar ineens zonder verbinding te zitten! ;)

Zorg er ook voor dat je al je T-Mobile Extra punten verbruikt voordat je nummer over wordt gezet, het zou zonde zijn als de punten vervallen!

Als je nog meer vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer