Nummerbehoud PrePaid naar abonnee

Reputatie 2
Beste,

ik ben enige tijd geleden van prepaid naar een abonnement (sim only) gegaan.
Toen ik nog prepaid had had ik die actie van

This topic has been closed for comments

71 reacties

Reputatie 2
Als je nummer van je sim-kaart je niet zoveel uitmaakt, kan je deze opzeggen en
een nieuwe aanschaffen met een ander nummer. Problemen opgelost!
Reputatie 2
Ik heb mijn oude nummer juist meegenomen of te wel overlaten zetten op de sim kaart van de sim only. Mij lijkt het juist geen probleem om het oude gebeuren stop te laten zetten...
Al kan er een nummer overgezet worden dan lijkt het mij ook dat je "actie" stop kan laten zetten.
Reputatie 2
Ik ben vandaag overgestapt van prepaid naar relax 15,
op bevestiging staat activeringskosten 9,95 terwijl afgesproken is dat ik deze niet hoef te betalen omdat ik al een t-mobile nr heb.
tevens staat er activering per direct, nu laat ik deze order pas 2 sept bezorgen,
dan gaat deze dan toch ook pas in, omdat ik hem vanaf dan pas ga gebruiken???
Reputatie 2
Hallo,

Ik heb een 24/7 prepaid simkaart van T-mobile, maar heb bij de PRAXIS een mooie aanbieding gezien voor een abbonement. Ik wil voor de optie nummerbehoud kiezen maar aangezien ik nog [b]
Reputatie 2
Helaas die ben je kwijt.
Reputatie 2
@OnnYR en andere
Ik heb het ook voor de zekerheid ook nog even nagevraagd, het klopt inderdaad
je overige beltegoed raak je kwijt!
Reputatie 2
Momenteel heb ik een prepaid sim only van T-Mobile maar wil online de iphone bestellen en mijn prepaid nummer daarbij meenemen. Kan dat in het online bestelproces regelen (de nummerportering) of moet je daarvoor naar de winkel?
Reputatie 2
Ik heb een abonnement aangesloten maar wil mijn prepaid nr behouden
Reputatie 2
Ik heb een vraagje,

ik heb laatst een simlock vrije Samsung BT3410 gekocht.
Daarna heb ik een abbonement aangeschafd en heb nummerbehoud aangevinkt.
Welk formuulier/handelingen moet ik nou doen om te zorgen dat het abbonement gaat werken ?

mvg,
Y4nnic
Reputatie 7
@Y4nnic
Ik zie dat je zojuist contact hebt gehad met T-Mobile Klantenservice. Je contract gaat in op 15 november. Dit is ook de dag waarop de nummerportering plaatsvindt.
Reputatie 2
hoii,
ik heb vandaag mijn prepaid omgezet naar een abonnement. alles ging prima, tot het punt dat ik mijn nummerbehoud wilde regelen. ik had namelijk al t-mobile, maar die stond helemaal niet in het rijtje. daarvoor ind e plaats heb ik dus nu telfort gedaan..
heb ik goed gehandeld? of moet ik nu iets aanpassen..

Bedankt!!
Reputatie 2
Zelfde probleem hier! Ik heb nog maar even gewacht met invullen...
Reputatie 2
Heb inmiddels de hele bestelling afgerond en ook betaald. Moet alleen nummerbehoud nog aanvragen maar ik ben nu steeds aan het wachten tot iemand reageert op deze vraag. Weet niemand hoe het kan dat T-mobile niet in het lijstje staat van huidige telecom aanbieders? Ik wil mijn t-mobile prepaid nummer behouden bij de overstap naar het abbonement...
Reputatie 5
@Menno123

T-Mobile staat niet in de aangegeven lijst omdat het om intern nummerbehoud gaat. Als je de bestelling hebt ontvangen kunnen wij het nummerbehoud voor je invoeren 🙂
Reputatie 2
Ik heb ook een vraagje.

Ik had eerst een relax abonnement van bijna 2 jaar lang, toen geswitcht naar prepaid, welke ik nu ongeveer denk ik anderhalf jaar heb. Ik zit nu rond te kijken voor een nieuw abonnement ( bb 9780 + relax + instant email) en zie dat ik opnieuw aansluitkosten moet betalen. Ik ben al met al bijna 4 jaar klant en heb al eens aansluitkosten betaald t.w.v. 52,50. Hoe zit dat?

Groeten
Reputatie 5
@McDaBom

Via de website is het niet mogelijk om een PrePaid naar Postpaid aan te vragen, Dan kom je automatisch uit bij het aanvragen van nummerbehoud. Via de afdeling Telesales die bereikbaar is op het nummer 0800 7123 of via de dichtsbijzijnde T-Mobile Shop kun je dit wel aanvragen. Hierbij betaal je geen aansluitkosten.
Reputatie 2
Ik heb zojuist mijn bestelling afgerond en nu wordt mij gevraagd mijn nummerbehoud te regelen. Ik stap over van een t-mobile (eigenlijk Orange) Prepaid-sim naar een t-mobile iPhone abonnement. Bij het invullen van het online nummerbehoudformulier is t-mobile geen optie bij huidige telecom aanbieder. Nu is mijn vraag: wordt mijn nummer automatisch overgezet? b.v.d.
Reputatie 2
Ik had precies het zelfde ben gewoon naar de winkel gegaan en gezegd dat ik mijn nummer wou behouden.
Reputatie 2
Hallo

Ik heb een zelfde vraag! Ik heb net mijn contract vernieuwd van sim only 500 naar I- phone 150. Behoud ik nu wel mijn nummer of krijg ik een nieuwe nummer, want dat wil ik nl niet.
Wie kan mij antwoorden ?
chantal
Reputatie 4
Nummerbehoud kan je ook telefonisch regelen door met de klantenservice te bellen.

Bij een verlenging blijf je je nummer behouden.
Reputatie 5
@Maks
Intern nummerbehoud kan je inderdaad regelen door naar de T-Mobile Shop te gaan. Echter kan je dit ook telefonisch regelen.
Ik zou dat ook willen adviseren, het scheelt wachttijd in de Shop.
Verder heb ik je een priv
Reputatie 2
Hallo,

Even een korte vraag over het nummerbehoud.

Ik heb vorige week met de klantenservice gebeld. Daarin gaf ik aan dat ik van prepaid naar abonnement over wilde, maar wel m'n eigen (oude) nummer behouden. Ze zeiden dat dit kon, maar ik moest wel eerst een nieuwe simkaart van hun krijgen.

Vandaag is er zo'n meneer langs gekomen voor de nieuwe simkaart. Die heb ik nu. Maar hoe werkt het nu? Hoe krijg ik m'n oude nummer op de nieuwe simkaart?

In de helpdesk hier staat dit:
T-Mobile Nummerbehoud is in 6 stappen geregeld:

1. Schaf een T-Mobile simkaart aan (Abonnee of PrePaid) en geef aan dat u uw mobiele nummer wilt behouden. Voor de aanvraag Nummerbehoud hebben wij nodig:
- uw naam, adres en woonplaats
- het te behouden mobiele nummer
- de naam van uw huidige telecomaanbieder
- de wijze waarop u bij uw huidige telecomaanbieder geregistreerd bent: particulier/zakelijk
- het simkaartnummer (als: particulier) en/of klantnummer (als: zakelijk) bij uw huidige aanbieder
- de gewenste datum voor Nummerbehoud
2. Zodra u uw simkaart in ontvangst heeft genomen, dient T-Mobile een aanvraag voor Nummerbehoud in bij uw huidige provider. Met dit verzoek wordt automatisch ook een aanvraag ingediend voor het opzeggen van uw huidige aansluiting (Abonnee of PrePaid). Dit hoeft u dus niet zelf te doen.
3. U krijgt binnen 5 werkdagen per post en sms een bevestiging van uw aanvraag voor Nummerbehoud.
4. De dag voor het Nummerbehoud, stuurt T-Mobile u ter herinnering nog eens een sms-bericht.
5. Op de dag van het Nummerbehoud zult u merken dat uw oude simkaart plotseling geen bereik meer heeft. Plaats dan uw nieuwe T-Mobile simkaart in uw toestel. Na (maximaal) enkele uren bent u vervolgens bereikbaar op het T-Mobile netwerk met uw eigen mobiele nummer. Wanneer de overzetting is voltooid, sturen wij u een bevestiging per sms.
6. Nummerbehoud is succesvol afgerond.

Wat moet ik nu doen? Ik kom er niet uit.
Reputatie 2
Mijn nummerbehoud aanvraag is goedgekeurd op 26-1-2011. Op 28-1-2011 wordt mijn nummer pas overgezet.
Kan dat niet eerder? Ik weet dat ik bij mijn oude provider nog door moet betalen.
Reputatie 2
@Erikwolterink
Ik zie nergens bij de PrePaid aansluiting dat nummerbehoud is aangevraagd. Als je dit niet verwerkt hebt bij de aanvraag voor een abonnement dan miet je alsnog een aanvraag doen. daarvoor kun je naar de T-Mobile Website. Ga daar naar service en contact en dan naar formulieren. Hier staat het aanvraag nummerbehoud formulier bij. Als je het formulier invult en opstuurt, naar het adres boven aan de pagina, verwerken we je aanvraag zo spoedig mogelijk.

@Sterpi
Nummerbehoud wordt pas op 28 januari 2011 gedaan omdat je oude provider, dan pas, het telefoonnummer laat gaan. Eerder krijgt T-Mobile het telefoonnummer niet.
Reputatie 2
Hallo Webco,

Bedankt voor de reactie. Wel raar. ik heb nadrukkelijk tegen de telefoniste gezegd dat ik een abonnement wilde hebben maar wel mijn oude nummer wil behouden.

Ik ga zo'n formulier invullen. Als ik er vragen over heb, kan ik u dan contacteren?

edit:
Ik ben nu ingelogd op deze site van mijn oude nummer (deze account heb ik al een paar jaar). Misschien maakt dat wat uit?