Vraag

nummerbehoud terugzetten

Goededag.

Bij mijn nieuwe abbonement is onbedoeld nummerbehoud toegepast.
Bij de service desk hoor ik steeds andere verhalen dus probeer ik het hier maar.

Lang verhaal dus neem je tijd :)

Jarenlang heb ik zonder problemen een prepaid sim gehad van t-mobile maar vond het tijd worden voor een abbonement.
Via de website heb ik toen een abbonement aangevraagd.
Hierbij kon je ook nummerbehoud bij aanvragen, Dit leek me een mooi idee dus ben ik de gegevens gaan invullen maar merkte op dat T-mobile er niet tussen stond. in een eigenwijze bui heb ik maar voor vast mobiel gekozen en ben doorgegaan. na ik alles heb ingevult ben ik toch maar eens gaan uitzoeken waarom t-mobile er niet tussen stond, volgens site vond ik toen dat dit alleen maar kan via telefoon of internet formulier.

Na een week heb ik mijn nieuwe telefoon en abbonement ontvangen met een nieuw nummer.
ik had meteen de service desk gebeld om te vragen hoe het nu zit met nummerbehoud.
Aan de telefoon werd me verteld dat er niks zou gebeuren omdat nummerbehoud van t-mobile prepaid naar t-mobile abbonement niet automaties kan en pas aangevraagd kan worden waneer je de telefoon hebt ontvangen, de volgende wekdag moest ik hierover terug bellen of een formulier online invullen om nummerbehoud aan te vragen. omdat het zaterdag was kon dat niet meteen.
Geen probleem.

Dat zelfde weekend kreeg ik te horen dat me vader een andere telefoon nodig had, ik had toevallig nog een oud prepaid toestel liggen dus heb ik die aan hem gegeven. ik heb toen besloten om niet meer terug te bellen over nummerbehoud omdat het niet meer nodig is.

Die dinsdag bleek ik opeens geen verbding meer te hebben op me telefoon, 3g werkte niet en me nummer bleek niet meer in gebruik.
De service desk maar eens opgebeld en gevraagd wat er aan de hand was. wat bleek, me abbonement was niet geactiveerd. Vreemd want had er net 3 dagen alles mee kunnen doen. De service desk heeft mijn abbonement weer geactiveerd en alles werkte meteen weer.

Anderhalve week ging alles goed maar toen weer had ik geen 3g meer en me nummer was weer weg. meteen de service desk opgebeld met de vraag wat er deze keer was gebeurd. Er werd me verteld dat ik een ander nummer had gekregen, het nummer van mijn prepaid toestel. vreemd mij werd eerst verteld dat dit niet kon en de vrouw van de service desk was ook verbaast dat dit was doorgezet. Maar geen probleem die vrijdag of maandag zou ik me nummer nog terug krijgen en me prepaid nummer zou terug worden gezet. Helemaal top.

Hellaas was dit die volgende dinsdag nog niet verholpen dus dacht ik van laat ik eens bellen. toen werd me verteld dat me nummer inderdaad nog niet was terug gezet en zeer waarschijnlijk niet meer kan want ik had het nummerbehoud niet geanuleerd. Ze konden niks voor me doen ik moest het proces van 2 tot 5 dagen maar afwachten.

Ondertussen wacht ik het proces nog af maar wil toch me ei kwijt omdat ik ondertussen nog steeds zit met een onbruikbaar prepaid toestel

2 reacties

Reputatie 5
@summetjeMK2
Ik zie dat je hierover al contact hebt gehad met T-Mobile Klantenservice. Het is helaas niet meer mogelijk om de nummerportering terug te draaien. Je bent hierover ook al geïnformeerd. Ik vind het vervelend dat ik niks meer voor je kan betekenen.
Reputatie 7
Hoezo onbruikbaar toestel? Je kan toch een prepaid sim-only kopen. Wel van T-Mobile want er zit een simlock op prepaid toestellen.

Reageer