Beantwoord

Nummerbehoud van HollandsNieuwe naar T-Mobile

• 19 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 560 Bekeken

Beste T-Mobile en gebruikers,

Het wil maar niet lukken met het overzetten van mijn nummer. In november verloopt mijn abonnement bij HollandsNieuwe, en zodra dat gebeurt wil ik dat nummer overzetten naar mijn nieuwe T-Mobile abonnement.

Ik had al gezien dat je voorheen in het online invulformulier voor nummerbehoud kon kiezen voor zowel 'HollandsNieuwe via Teleena' als 'HollandsNieuwe via Vodafone', en dat je moet kijken met welke 6 cijfers je simkaartnummer begint om te bepalen welke van de twee je moet kiezen. Echter, nu is de optie 'via Vodafone' verdwenen uit het dropdownmenu, terwijl mijn simkaartnummer dus daarmee correspondeert. Toen dus maar de optie 'via Teleena' geprobeerd, maar toen ik dat deed, kreeg ik na een poosje een afwijzende mail met daarin de reden dat 'het huidige mobiele nummer dat je hebt opgegeven, niet is gekoppeld aan het door jou opgegeven simkaartnummer.'.

Na deze poging heb ik nog een keer telefonisch met T-Mobile contact gehad en de benodigde nummers opnieuw doorgegeven, zodat de mevrouw het nummerbehoud voor mij kon regelen. Ze was er vervolgens sterk van overtuigd dat het dit keer wel ging lukken, maar dit keer kreeg ik niet eens afwijzende mail. In plaats daarvan, kreeg ik helemaal niks. Als ik kijk bij 'status nummerbehoud' op de website staat er: 'Oeps, er ging iets mis. Wil je het nogmaals proberen?', zonder dat ik ergens op 'Ja' of iets dergelijks kan klikken. In alle pogingen loop ik nu dus vast.

Erg vervelend dus allemaal. Hoe gaan we ervoor zorgen dat mijn nummerbehoud uiteindelijk alsnog netjes wordt doorgevoerd?
icon

Beste antwoord door Hajar 20 oktober 2016, 11:25

Hi dmst37,

Welkom op ons Forum!

Ik begrijp dat je hier gelijk achteraan gaat. Je wilt natuurlijk dat je nummerbehoud gelijk in gaat straks. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en je nummerbehoud aanvraag is goed doorgevoerd door mijn collega. Hij staat gepland voor 09/11/2016.

Heb je nu meer duidelijkheid? Als je nog vragen hebt, let me know!
Bekijk origineel

5 reacties

Je hebt als het goed is na de aanvraag, ook een bevestiging gehad.
met een link naar de status pagina. Gebruik je die pagina ook? EN ben je uitgelogd uit My T-Mobile?

Kijk anders via een andere browser

Als het nu weer niet goed is gegaan met de nummerbehoud aanvraag, doe de aanvraag zelf via het online formulier, kies dan ipv Hollandse Nieuwe, gewoon voor Vodafone... zul je zien dat het in 1 keer doorloopt (als die mevrouw het al niet gedaan heeft voor je)
Laat de datum aan het einde gewoon open staan.
Reputatie 7
Badge +20
Hi dmst37,

Welkom op ons Forum!

Ik begrijp dat je hier gelijk achteraan gaat. Je wilt natuurlijk dat je nummerbehoud gelijk in gaat straks. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en je nummerbehoud aanvraag is goed doorgevoerd door mijn collega. Hij staat gepland voor 09/11/2016.

Heb je nu meer duidelijkheid? Als je nog vragen hebt, let me know!
Bedankt voor jullie heldere en snelle antwoorden.

Ik heb eergisteren opnieuw online nummerbehoud aangevraagd, en dit keer Vodafone aangevinkt. Vanochtend kreeg ik een sms dat mijn aanvraag is goedgekeurd. Echter, er staat ook bij dat het nummer 18-11-2016 wordt overgezet. Dat komt niet overeen met de datum die jij noemt Hajar. Weet je waar dit aan kan liggen? Lopen er nu per ongeluk twee aanvragen door elkaar?

9 november zou inderdaad perfect zijn, want dan verloopt mijn oude abonnement. Ik weet ook niet waar die 18-11-2016 vandaan komt, ik had namelijk het datumvakje leeggelaten. Misschien dat hij standaard een maand later selecteert?
Beste T-Mobile,

Ik heb uiteindelijk vandaag nog even telefonisch contact met jullie gehad. Bleek dat mijn eigen online aanvraag nummerbehoud uiteindelijk is goedgekeurd en zal worden uitgevoerd op 18-11. De aanvraag die jij noemde Hajar van 9-11 hoort bij het telefonisch contact dat ik eerder had. Hierbij was de provider verkeerd ingevoerd waardoor deze alsnog afgewezen zou worden.

Maar nu moet het dus verder goedkomen. Ik hoop dat de optie 'HollandsNieuwe via Vodafone' gewoon weer terugkomt bij online aanvraag nummerbehoud, anders zullen alle mensen die van een dergelijke provider afkomen ditzelfde probleem ervaren.
Reputatie 7
Badge +20
Hi dmst37,

Gelukkig is je online aanvraag wel goedgekeurd. Het klopt dat deze uitgevoerd zal worden op 18-11. Op het moment dat ik in onze systemen had gekeken was je nieuwe aanvraag nog niet verwerkt en dus zag ik alleen de aanvraag van mijn collega. Mijn excuses voor de verwarring.

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het mij dan weten.

Reageer