Beantwoord

Nummerbehoud van Vodafone naar T-mobile

Hallo,

ik kom van Vodafone mobiel en thuis af en heb gebruik gemaakt van de overstap/afkoop actie om met mobiel naar T-mobile te komen. Nu heb ik echter de fout gemaakt om bij de aanvraag van nummerbehoud nog niet opgezegd in plaats van al opgezegd aan te vinken en gaat mijn T-mobile volgens het sms berichtje pas de 27e van deze maand in. Kan ik hier nog iets aan bespoedigen of moet ik gewoon geduld hebben. Ik heb overigens ook nog geen digitaal contract mogen ontvangen terwijl AMP hier afgelopen Zaterdag is geweest, hiervoor moet ik waarschijnlijk ook geduld hebben?

Met vriendelijke groet,

Roel
icon

Beste antwoord door Hajar 7 maart 2017, 16:30

Hi Roel80,

Ik heb het voor je gecontroleerd en de datum kan jammer genoeg niet aangepast worden omdat je te maken hebt met één maand opzegtermijn bij Vodafone. Je abonnement wordt dus pas op 27 maart geactiveerd en op die datum wordt je nummerbehoud doorgevoerd. Als je volgende week naar Gran Canaria gaat dan kun je dus nog geen gebruik maken van je abonnement, maar mocht je na de 27ste gaan dan kun je inderdaad je GO abonnement daar gebruiken. Gran Canaria valt namelijk onder Spanje. 🙂

Je contract zou je binnen 2 weken per e-mail moeten ontvangen. Heb je jouw spambox al gecontroleerd? Als je hem nog niet hebt ontvangen dan kun je hem een deze dagen in je mailbox verwachten. Wat betreft je My T-Mobile account, deze kan je pas aanmaken wanneer je abonnement is geactiveerd. Dus op de 27ste kun je het weer proberen.

Ik had de startdatum graag willen wijzigen, maar dat heb ik in dit geval niet in de hand. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! Ik wens je in ieder geval heel veel plezier in het buitenland en als ik nog iets kan betekenen dan hoor ik het graag!
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Het is maar de vraag of die termijn een gevolg is van dat vinkje. Het lijkt er op dat men (T-Mobile en/of Vodafone) nogal moeite heeft met de afwijkende termijn van deze aktie. Ik zelf heb na heel veel gedoe (waarbij de overgangsdatum alleen maar verder kwam te liggen) er voor gekozen om maar wat geduld te hebben.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Roel,

Welkom bij de T-Mobile familie!

Ik zie dat je niet ingelogd bent met je nummer en dus kan ik je gegevens er niet bij pakken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer, adres en geboortedatum? Dan ga ik even kijken wat ik voor je kan betekenen. 🙂
Hey Hajar,

ik heb je 4 dagen geleden een privébericht gestuurd, heb je nog iets voor mij kunnen betekenen? Er is een kans dat ik volgende week een paar dagen naar Gran Canaria moet voor mijn werk en dan zou het erg fijn zijn als alles al zou kunnen werken. Gran Canaria valt onder Spanje, Europa en de Go Unlimited EU dan toch?
Ik kan (nog) niet inloggen met mijn mobiele nummer. Als ik een My T-Mobile account aan wil maken met het (tijdelijke) nummer dat ik van T-Mobile heb of met het nummer dat ik wil behouden van Vodafone krijg ik de melding:

Je mobiele nummer is (nog) niet bekend in het systeem. Dit kan zijn omdat je contract nog niet of pas vandaag geactiveerd is. Probeer het later nog eens.

Maar als het goed is heb je beide nummers in het privébericht ontvangen.

Het contract heb ik overigens nog niet mogen ontvangen....
Reputatie 7
Badge +20
Hi Roel80,

Ik heb het voor je gecontroleerd en de datum kan jammer genoeg niet aangepast worden omdat je te maken hebt met één maand opzegtermijn bij Vodafone. Je abonnement wordt dus pas op 27 maart geactiveerd en op die datum wordt je nummerbehoud doorgevoerd. Als je volgende week naar Gran Canaria gaat dan kun je dus nog geen gebruik maken van je abonnement, maar mocht je na de 27ste gaan dan kun je inderdaad je GO abonnement daar gebruiken. Gran Canaria valt namelijk onder Spanje. 🙂

Je contract zou je binnen 2 weken per e-mail moeten ontvangen. Heb je jouw spambox al gecontroleerd? Als je hem nog niet hebt ontvangen dan kun je hem een deze dagen in je mailbox verwachten. Wat betreft je My T-Mobile account, deze kan je pas aanmaken wanneer je abonnement is geactiveerd. Dus op de 27ste kun je het weer proberen.

Ik had de startdatum graag willen wijzigen, maar dat heb ik in dit geval niet in de hand. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt! Ik wens je in ieder geval heel veel plezier in het buitenland en als ik nog iets kan betekenen dan hoor ik het graag!
Reputatie 3
Badge +2
omdat je te maken hebt met één maand opzegtermijn bij Vodafone
Mag ik hier even een quote plaatsen van info die ik via webcare/twitter gehad heb :
Hi Eric, ik begrijp van mijn collega dat ik dit verder zelf voor je kan afhandelen omdat het om een mobiele aansluiting gaat 😉 Het klopt dat Vodafone klanten geen maand opzegtermijn hebben maar 5 werkdagen. Ik kan [...] Is dit de bedoeling? ^Brenda
Dus géén maand opzegtermijn Hajar !
Reputatie 7
Badge +20
@Eric: Er zijn inderdaad gevallen waarbij je binnen 5 werkdagen kan overstappen naar ons. Je moet dan op de lijst staan en dan kunnen wij die regeling treffen. In het geval van Roel is het niet zo handig omdat zijn huidige aanvraag ,die al is goedgekeurd door Vodafone, geannuleerd moet worden en de kans groot is dat de nieuwe aanvraag wordt afgewezen. Het kan dan langer duren dan 27 maart.

@Roel; Ik wil je in dit geval adviseren om de huidige datum aan te houden, omdat de kans groot is dat de overstap nog langer kan duren als de aanvraag wordt geannuleerd en opnieuw aangevraagd moet worden. Mocht je toch interesse hebben in een nieuwe aanvraag dan hoor ik het graag.
Reputatie 3
Badge +2
@Eric: Er zijn inderdaad gevallen waarbij je binnen 5 werkdagen kan overstappen naar ons. Je moet dan op de lijst staan en dan kunnen wij die regeling treffen.
Als je het over 'de lijst' hebt dan bedoel je neem ik aan de lijst met nummers die in aanmerking komen voor de Vodafone-Thuis naar T-Mobile aktie/deal ? Dat is toch dezelfde lijst waaruit blijkt of je al dan niet aan die deal kan deelnemen ? Aangezien TS aangeeft van de deal gebruik te maken (en dat geldt ook voor mij) mag wel duidelijk zijn dat we beide horen bij de "gevallen waarbij je binnen 5 werkdagen kan overstappen". Toch ?
Voor het overige : zie mijn eerste reactie.
@Hajar: dankjewel voor je reactie. Dan laten we het inderdaad zo. Ik heb vandaag te horen gekregen dat het werk in het buitenland waarschijnlijk begin April wordt dus dan zou het alsnog goed uitkomen en loop ik inderdaad liever niet het risico dat het langer gaat duren.

@Eric: dankjewel voor het meedenken voor ons beide. Ik hoop voor je dat het bij jou ondertussen geregeld is.
Reputatie 7
Badge +20
@Eric; Aangezien ik je gegevens niet heb, kan ik niet controleren hoe het bij jou zit. Ik zie in je vorige bericht dat je via Twitter contact hebt gehad met een collega over je nummerbehoud en dus wil ik je adviseren om het gesprek over je nummerbehoud via dat kanaal te voeren. Mijn collega kan je dan verder helpen.

@Roel; Gaaf dat je in Gran Canaria gaat werken in April! Ik wens je heel veel succes met je baan en natuurlijk ook veel plezier in het zonnige Gran Canaria. Als je in de toekomst weer vragen hebt, dan hoor ik het graag.

Reageer