Beantwoord

Nummerbehoud van Vodafone naar T-Mobile

• 21 maart 2017
  • 5 reacties
  • 549 Bekeken

Goedemorgen,

Afgelopen zaterdag (18-3) ben ik benaderd door T-Mobile, omdat ik Vodafone Thuis -> T-Mobile Thuis klant ben, met een actie. Ik heb daarop gebruik gemaakt van die actie, een abonnement met een smart Phone. Deze zal vrijdag 24-3 a.s. worden geleverd. In één van de mailtjes die ik kreeg kon ik een link aanklikken voor nummerbehoud. Mij is echter niet geheel duidelijk of ik in moet vullen dat mijn huidige abonnement bij Vodafone al is opgezegd (dat zou T-Mobile voor mij doen) of dat het nog moet worden opgezegd. Ook is mij niet duidelijk wat de ingangsdatum van het nummerbehoud moest zijn. Moet ik rekening houden met een opzegtermijn? Zo ja, is dat dan 30 dagen of toch 5 werkdagen? Heb daarop T-Mobile gebeld maar de dame die ik aan de telefoon kreeg zei dat ze 'geen verstand had van deze actie en van dit soort mailtjes, omdat het om een T-Mobile Thuis actie ging'. Dit schiet natuurlijk niet op dus ik hoop dat jullie mij via deze weg kunnen helpen.
icon

Beste antwoord door David 22 maart 2017, 11:07

Hey Mar66,

Dat schiet inderdaad niet op, maar gelukkig heb je ons hier weten te vinden! :D

Als je zelf nog nummerbehoud moet aanvragen, dan moet je bij 'Status huidig contract' aangeven dat jouw contract 'Al opgezegd' is. Je krijgt dan de optie om zelf aan te geven wanneer jouw contract afgelopen is bij Vodafone. Je kunt dan een datum kiezen 5 werkdagen vanaf het moment van indienen. Dit is mogelijk, omdat je overstapt van Vodafone naar ons, met mobiel abonnement. Als je dit niet kiest, dan wordt de datum van nummerbehoud automatisch één maand in de toekomst geplaatst. Als je de 5 werkdagen invoert, dan kan Vodafone dit gaan verwerken en dan wordt jouw nummer dus spoedig overgezet naar T-Mobile! :)

Hopelijk is het zo al een stuk duidelijker en kun je nummerbehoud aanvragen! Mocht dit nog niet werken, voeg dan even het klantnummer van T-Mobile toe in jouw profiel op het forum. Wij kunnen dan namelijk direct in onze systemen meekijken of alles goed gaat! We horen graag van je of het allemaal gelukt is!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Mar66,

Dat schiet inderdaad niet op, maar gelukkig heb je ons hier weten te vinden! :D

Als je zelf nog nummerbehoud moet aanvragen, dan moet je bij 'Status huidig contract' aangeven dat jouw contract 'Al opgezegd' is. Je krijgt dan de optie om zelf aan te geven wanneer jouw contract afgelopen is bij Vodafone. Je kunt dan een datum kiezen 5 werkdagen vanaf het moment van indienen. Dit is mogelijk, omdat je overstapt van Vodafone naar ons, met mobiel abonnement. Als je dit niet kiest, dan wordt de datum van nummerbehoud automatisch één maand in de toekomst geplaatst. Als je de 5 werkdagen invoert, dan kan Vodafone dit gaan verwerken en dan wordt jouw nummer dus spoedig overgezet naar T-Mobile! :)

Hopelijk is het zo al een stuk duidelijker en kun je nummerbehoud aanvragen! Mocht dit nog niet werken, voeg dan even het klantnummer van T-Mobile toe in jouw profiel op het forum. Wij kunnen dan namelijk direct in onze systemen meekijken of alles goed gaat! We horen graag van je of het allemaal gelukt is!
Dank voor je reactie! Ik heb zojuist het toestel en de simkaart ontvangen en heb de aanvraag nummerbehoud afgerond. Hiertoe moest ik het simkaartnummer plus het 06-nummer dat ik had ontvangen invoeren. In eerste instantie werd dit 06-nummer niet geaccepteerd omdat het niet actief zou zijn, ik moest toen de hele aanvraag weer opnieuw invullen, toen werkte het wel. Hopelijk gaat het nummerbehoud nu lukken.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Mar66,

Ah goed om te lezen dat het inmiddels is gelukt! Bedankt voor de update.

Je hoort binnen een paar werkdagen een bevestiging te ontvangen waarin staat dat je nummerbehoud is goedgekeurd. Gebeurt dit niet, dan kan je mij in een privébericht je tijdelijk T-Mobile nummer sturen en het nummer wat je wil behouden, dan controleer ik in onze systemen of de aanvraag goed is binnengekomen. Ik ga er gewoon van uit dat het allemaal goed gaat! Houd ons op de hoogte. 🙂
Ik heb inmiddels bericht gekregen dat Nummerbehoud is goedgekeurd en dat ik vanaf 31-3 gebruik kan maken van mijn nieuwe abonnement. Nu moet ik alleen nog mijn contacten, agenda en dergelijke overzetten van mijn ene simkaart naar de andere. Nog tips hoe ik dat het beste kan doen? Ik ben al in jullie winkel geweest maar je collega kon me niet helpen ...
Reputatie 7
Badge +20
Hey Mar66,

Super, dan is het morgen zover! :)

Ik heb vorig jaar dit topic aangemaakt over het overzetten van bestanden en gegevens naar een nieuwe telefoon. Zou je dit topic eens kunnen doornemen en kijken of het dan lukt? Als er iets niet lukt of als je ergens vragen over hebt, laat het dan weten!

Reageer