Beantwoord

Nummerbehoud van Vodafone naar T-Mobile

• 22 augustus 2017
  • 14 reacties
  • 417 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8
Hallo T-Mobile en forumleden,

Binnenkort keer ik na een lange onderbreking terug naar T-Mobile.
Natuurlijk wil ik graag mijn nummer mee terug nemen. Op 20-10 ben ik officieel contract vrij en wens graag per die datum omgezet te worden. Na een verwarrend chat-gesprek met een dame van de klantenservice, heb ik vanochtend zelf een nieuwe aanvraag ingediend. Echter als ik de status van mijn nieuwe aanvraag wil opvragen dan krijg ik de volgende melding: De aanvraag is aangemaakt, maar niet verstuurd. Dien je aanvraag opnieuw in op t-mobile.nl/nummerbehoud/aanvragen Hoe nu verder?

Korte update: Ik heb enkel een bevestiging per e-mail ontvangen en niet via SMS.
icon

Beste antwoord door Seccie 24 augustus 2017, 11:48

Weer een korte en hopelijk laatste update. Ik heb naar aanleiding van de afwijzing contact met Vodafone opgenomen om het sim nummer en mobiele nummer te controleren. Deze klopten, dus toen ben ik weer naar de T-Store winkel gegaan. De medewerker daar was helemaal verbaasd dat het inmiddels om de 4e aanvraag ging. Hij belde met de klantenservice en toen kwamen we er eindelijk achter dat een klantenservice medewerker in de aanvraag het verkeerde simkaart nummer had gezet, daardoor werden al mijn aanvragen standaard afgekeurd.
Ik heb vervolgens het juiste simkaart nummer doorgegeven, de medewerker deed meteen een nieuwe aanvraag en zojuist heb ik bericht ontvangen dat mijn aanvraag geaccepteerd is.

Het was een heel gedoe, maar het lijkt erop dat het nu toch echt gaat gebeuren 🆒
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Badge +13
In die bevestiging staat daar ook een wensdatum van overzetting in?
Reputatie 6
Badge +8
Yep, deze gegevens staan in de bevestiging.

Nummerbehoudgegevens
Je telefoonnummer: +316XXXXXXXX
De aangevraagde datum: 20-10-2017
Je huidige aanbieder: Vodafone
Je simkaartnummer: 893144XXXXXXXX
Reputatie 2
Badge +7
Hi Seccie,

Welkom terug bij T-Mobile. Heb je al wel een simkaart in je bezit van T-Mobile? Want pas als je tijdelijke nummer bekend is, kan T-Mobile je aanvraag versturen. Heb je die al wel, zou ik even telefonisch contact opnemen, het komt wel eens voordat de website niet de laatste stap goed afrond en dan blijft je aanvraag hangen en wordt niet verstuurd naar Vodafone voor de controle en goedkeuring.

Weet je zeker dat je contract bij Vodafone tot 20-10 loopt?
Want als het contract langer loopt, keurt Vodafone wel je aanvraag goed, maar krijg je een afkoopsom. En mijn ervaring daarmee is dat ik er niet vrolijk van werd.

groeten,
Robert
Reputatie 6
Badge +8
Ha Robert,

Bedankt voor je reactie. Ja, ik heb al reeds een T-Mobile simkaart in mijn bezit. Ik heb even ingelogd in de Vodafone portal en zie daar dat ik vanaf 20-10 contractvrij ben. Pas na de portering zal mijn T-Mobile contract geactiveerd worden. Ik zal inderdaad even contact opnemen met de klantenservice, ook al ben ik officieel nog geen klant.

Grtn,
Reputatie 2
Badge +7
Hi Seccie,
Als je een simkaart van T-Mobile hebt, ben je wel een klant hooguit nog geen betalende klant omdat je abonnement nog moet starten.

Groeten,
Robert
Reputatie 6
Badge +8
Zojuist naar de T-Store gegaan. Wederom nieuwe aanvraag gedaan, maar ook ditmaal dezelfde melding. Nu toch maar even bellen met de klantenservice.. Ik had niet verwacht dat een portering zoveel ergernis kan veroorzaken... Ik zit inmiddels al zo'n 30 minuten met de klantenservice aan de lijn. Het blijkt erg druk te zijn bij de nummerbehoud afdeling. Toen werd na 30 minuten de verbinding verbroken.....
Reputatie 6
Badge +8
Nogmaals gebeld met KS. Mijn nummerbehoud aanvraag is nu handmatig doorgezet.. Nu even de reactie van VF afwachten.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Seccie,

Wat onwijs leuk dat je weer bij ons terug bent gekomen! :D

Dat verloopt inderdaad niet helemaal vlekkeloos! Sorry dat wij niet eerder reageerden, het is nogal druk op het moment. Gelukkig zijn er vriendelijke forumleden die ook al met je mee hebben gedacht! 🙂 Gelukkig hebben mijn collega's dit ook voor je opgepakt ondertussen. Nu nog even afwachten en hopelijk is het dan allemaal in orde!

Als dat nou niet het geval is, of als je nog vragen voor ons hebt, laat het gerust weten!

PS: Vergeet je niet aan te melden voor alle extraatjes!
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor het warme welkom. Ik had al in de gaten dat het erg druk was.
Ik zie zojuist dat mijn simkaart nummer niet juist is, maar als ik de simkaart uit mijn telefoon haal dan is dat toch wel degelijk het juiste nummer... Wat nu?

Melding:
Je aanvraag is afgewezen, omdat je huidige provider ons heeft laten weten dat het opgegeven ‘huidige mobiele nummer’ en simkaartnummer niet bij elkaar horen.
Controleer je aanvraag en verstuur deze opnieuw.
Reputatie 6
Badge +8
Weer een korte en hopelijk laatste update. Ik heb naar aanleiding van de afwijzing contact met Vodafone opgenomen om het sim nummer en mobiele nummer te controleren. Deze klopten, dus toen ben ik weer naar de T-Store winkel gegaan. De medewerker daar was helemaal verbaasd dat het inmiddels om de 4e aanvraag ging. Hij belde met de klantenservice en toen kwamen we er eindelijk achter dat een klantenservice medewerker in de aanvraag het verkeerde simkaart nummer had gezet, daardoor werden al mijn aanvragen standaard afgekeurd.
Ik heb vervolgens het juiste simkaart nummer doorgegeven, de medewerker deed meteen een nieuwe aanvraag en zojuist heb ik bericht ontvangen dat mijn aanvraag geaccepteerd is.

Het was een heel gedoe, maar het lijkt erop dat het nu toch echt gaat gebeuren 🆒
Reputatie 7
Badge +20
Hi Seccie,

Fijn dat het nu wel is opgelost in de Shop. Ik verwacht dat het nu goed moet komen. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, dan kun je altijd bij ons terecht! De magenta familie staat voor je klaar! :8
Reputatie 6
Badge +8
Hi Hajar,

Goed om te weten dat de magenta familie voor me klaar staat!
Ik heb vanochtend nogmaals een bevestiging ontvangen dat mijn aanvraag is goedgekeurd. Nu nog even afwachten tot het moment van de portering.... 😃
Reputatie 6
Badge +8
Hallo,

De portering van mijn nummer van Vodafone naar T-Mobile is voltooid. Kan een van de moderatoren mijn account e-mail adres wijzigen zodat ik opnieuw kan registreren en inloggen met mijn nieuwe account? Ik wil namelijk graag gebruik maken van dezelfde forum gebruikersnaam & e-mail adres. Alvast bedankt! 🆒
Reputatie 6
Badge +8
Mijn portering is voltooid.
Mijn forum account is in ere hersteld.
I am a happy T-Mobile customer! 🆒

Reageer