Beantwoord

Nummerbehoud vanuit Vodafone

  • 19 april 2017
  • 1 reactie
  • 398 Bekeken

Tmobile heeft mij een aanbod gedaan om van Vodafone over te stappen naar T-Mobile met behoud van toestel en dat tmobile de restschuld afloopt omdat ik een totaalklant was dus ook met Vodafone thuis. Nu is mij nummer getransponeerd sinds gisteren maar ik wordt nog wel voor de hele maand door Vodafone gefactureerd ondanks dat tmobile het contract zou opzeggen. Ik ben niets van Vodafone vernomen noch van tmobile dat het contract door tmobile is opgezegd bij Vodafone en dat restitutie voor de niet verleende dienst door Vodafone zal worden gerestitueerd. Net als de problemen op de dag van overzetten van het nummer kan beter.
Tmobile kan nieuwe klanten van te voren inlichten dat op de dag van transponeren ivm nummerbehoud van een andere provider er wat onregelmatigheden kunnen optreden. Beter zou zijn dat dit niet gebeurd of dat dit proactief wordt gecontroleerd nadat de werkzaamheden zijn verricht. Dan daarna de klant een sms versturen dat alle werkzaamheden zijn afgewikkeld en alles naar behoren zou moeten werken en zoniet dat zij de klantenservice kunnen benaderen op ...telefoonnr xxxx
Kreeg 5 vragen via nummer 1000 maar op de laatste waar je evt. Een tip of opmerking kunt plaatsen wordt niet door de server geaccepteerd
icon

Beste antwoord door Thalina 21 april 2017, 16:07

Hoi Mvdgeugten,

Allereerst welkom bij T-Mobile! 🙂 Leuk dat je nu helemaal Magenta bent!

Natuurlijk wel de bedoeling dat alles goed verloopt! Ik heb geen inzicht in jouw factuur van Vodafone, maar over het algemeen ontvang je nadat jouw nummer is overgezet naar een andere provider een eindfactuur. Daarop worden ook eventueel teveel betaalde dagen verrekend. Als je daar vragen over hebt, kun je het beste contact opnemen met Vodafone zelf. Zij kunnen dit voor je nakijken.

Als je nummerbehoud aanvraagt bij een andere provider, wordt daarmee automatisch jouw huidige abonnement (in jouw geval bij Vodafone) opgezegd. Jouw 06-nummer kan maar bij één provider actief zijn, dus op dit moment heb je alleen een abonnement bij ons. Nadat jouw numemrbehoud aanvraag goedgekeurd was, heb je van ons ook een e-mail ontvangen. Daarin linken we naar deze pagina, waarop staat uitgelegd dat wij jouw abonnement ook hebben opgezegd (punt 3). Deze e-mail heb je op 21/03/2017 om 09:24 uur ontvangen.

Op deze pagina staat ook het proces van nummerbehoud op de dag zelf uitgelegd. "Op de dag van het nummerbehoud sturen we je een sms, een half uur voordat je nummer wordt overgezet. In de sms laten we je weten dat je jouw nieuwe T-Mobile simkaart bijna kunt gebruiken. Even later zul je merken dat je oude simkaart geen bereik meer heeft; dan kun je de nieuwe T-Mobile simkaart in je toestel plaatsen. Zodra je nummerbehoud succesvol is afgerond, sturen we je een welkomst-sms. Je bent dan bereikbaar op het T-Mobile netwerk met je eigen mobiele nummer."

Vijf minuten voordat we jouw nummer gingen overzetten heb je ook een sms van ons ontvangen. Vervolgens hebben we ook een sms gestuurd zodra de omzetting was afgerond. We proberen zo duidelijk mogelijk te communiceren hierover. Maar als je hiervoor nog verbetertips hebt, zijn die natuurlijk altijd welkom. In bijna alle gevallen gaat de omzetting van jouw nummer van een andere provider naar ons goed. Had je na de omzetting jouw toestel even uit- en aangezet? Dat lost vaak al het probleem op, omdat jouw toestel dan opnieuw verbinding maakt met het netwerk.

Ik hoop in ieder geval dat je blij bent met jouw abonnement bij ons en dat je nog veel mooie jaren gaat beleven bij ons! Vergeet je niet aan te melden voor alle leuke extra's die we hebben voor onze klanten. Op deze pagina vind je alle informatie en hoe je je kunt aanmelden. Geloof mij, dit wil je niet missen! ;)

Voor nu een fijn weekend toegewenst! En als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Mvdgeugten,

Allereerst welkom bij T-Mobile! 🙂 Leuk dat je nu helemaal Magenta bent!

Natuurlijk wel de bedoeling dat alles goed verloopt! Ik heb geen inzicht in jouw factuur van Vodafone, maar over het algemeen ontvang je nadat jouw nummer is overgezet naar een andere provider een eindfactuur. Daarop worden ook eventueel teveel betaalde dagen verrekend. Als je daar vragen over hebt, kun je het beste contact opnemen met Vodafone zelf. Zij kunnen dit voor je nakijken.

Als je nummerbehoud aanvraagt bij een andere provider, wordt daarmee automatisch jouw huidige abonnement (in jouw geval bij Vodafone) opgezegd. Jouw 06-nummer kan maar bij één provider actief zijn, dus op dit moment heb je alleen een abonnement bij ons. Nadat jouw numemrbehoud aanvraag goedgekeurd was, heb je van ons ook een e-mail ontvangen. Daarin linken we naar deze pagina, waarop staat uitgelegd dat wij jouw abonnement ook hebben opgezegd (punt 3). Deze e-mail heb je op 21/03/2017 om 09:24 uur ontvangen.

Op deze pagina staat ook het proces van nummerbehoud op de dag zelf uitgelegd. "Op de dag van het nummerbehoud sturen we je een sms, een half uur voordat je nummer wordt overgezet. In de sms laten we je weten dat je jouw nieuwe T-Mobile simkaart bijna kunt gebruiken. Even later zul je merken dat je oude simkaart geen bereik meer heeft; dan kun je de nieuwe T-Mobile simkaart in je toestel plaatsen. Zodra je nummerbehoud succesvol is afgerond, sturen we je een welkomst-sms. Je bent dan bereikbaar op het T-Mobile netwerk met je eigen mobiele nummer."

Vijf minuten voordat we jouw nummer gingen overzetten heb je ook een sms van ons ontvangen. Vervolgens hebben we ook een sms gestuurd zodra de omzetting was afgerond. We proberen zo duidelijk mogelijk te communiceren hierover. Maar als je hiervoor nog verbetertips hebt, zijn die natuurlijk altijd welkom. In bijna alle gevallen gaat de omzetting van jouw nummer van een andere provider naar ons goed. Had je na de omzetting jouw toestel even uit- en aangezet? Dat lost vaak al het probleem op, omdat jouw toestel dan opnieuw verbinding maakt met het netwerk.

Ik hoop in ieder geval dat je blij bent met jouw abonnement bij ons en dat je nog veel mooie jaren gaat beleven bij ons! Vergeet je niet aan te melden voor alle leuke extra's die we hebben voor onze klanten. Op deze pagina vind je alle informatie en hoe je je kunt aanmelden. Geloof mij, dit wil je niet missen! ;)

Voor nu een fijn weekend toegewenst! En als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!

Reageer