Beste antwoord door David
Hey MartineV1,
Goed dat je dit hier aankaart en ik zie dat je dit ook in 2 chatgesprekken hebt gedaan met mijn collega's. Het is een lastige situatie en ik snap dat je hier ontstemd over bent. Mijn collega's hebben al uitleg gegeven dat wij dit graag voor je hadden opgelost, maar dat het verzoek is ingewilligd door Vodafone. Zij zijn dan ook degene die het contract voortijdig opgezegd hebben en daardoor zijn uiteindelijk de extra kosten in rekening gebracht. In onze FAQ over nummerbehoud is ook opgenomen dat providers een aanvraag af kunnen wijzen wanneer er nog een opzegtermijn of contract is bij hen. Zij hadden de aanvraag dan ook kunnen afwijzen, aangezien er een contract loopt, en ervoor kunnen zorgen dat je niet met extra kosten zit.
Er wordt bij de aanvraag van een nieuw abonnement een aanvraag gedaan voor een maand later. Als dit niet klopt, dan wordt de aanvraag normaliter afgewezen. Je kunt immers niet zomaar vertrekken als er nog een contract is. Als er anders besloten wordt, dan is dat een voorwaarde die de oude provider zelf hanteert en uitgevoerd heeft. Het handigste is dan alsnog om contact op te nemen met Vodafone om te kijken of zij nog iets voor je kunnen betekenen.
Mocht er nog iets zijn waar wij je bij kunnen helpen op dit moment, dan horen we dat natuurlijk graag! We helpen je graag verder waar wij kunnen!