Beantwoord

Nummerportering bij nieuw abonnement

In een T-Mobile winkel een nieuw abonnement afgesloten. Bericht gekregen dat nieuw abonnement met nummerbehoud 15 mei overgaat van oude provider naar T-Mobile via email. Nu rekeningen ontvangen van oude provider voor de resterende looptijd tot 24-07. De medewerker in de winkel heeft mij niet geïnformeerd over eventuele kosten of mij gewezen op of gevraagd naar de resterende looptijd. Ook is mij nooit de mogelijkheid geboden een andere datum te kiezen als ingangsdatum. Nu zit ik met dubbele kosten die ik niet kan en wil betalen. Maar T-Mobile verwijst naar oude provider. Mijn conclusie: T-Mobile wil nieuwe klanten en abonnementen maar doet hier verder niets voor. Is er ook niet zoiets als zorgplicht of informatieplicht?
icon

Beste antwoord door David 11 juli 2017, 16:52

Hey MartineV1,

Goed dat je dit hier aankaart en ik zie dat je dit ook in 2 chatgesprekken hebt gedaan met mijn collega's. Het is een lastige situatie en ik snap dat je hier ontstemd over bent. Mijn collega's hebben al uitleg gegeven dat wij dit graag voor je hadden opgelost, maar dat het verzoek is ingewilligd door Vodafone. Zij zijn dan ook degene die het contract voortijdig opgezegd hebben en daardoor zijn uiteindelijk de extra kosten in rekening gebracht. In onze FAQ over nummerbehoud is ook opgenomen dat providers een aanvraag af kunnen wijzen wanneer er nog een opzegtermijn of contract is bij hen. Zij hadden de aanvraag dan ook kunnen afwijzen, aangezien er een contract loopt, en ervoor kunnen zorgen dat je niet met extra kosten zit.

Er wordt bij de aanvraag van een nieuw abonnement een aanvraag gedaan voor een maand later. Als dit niet klopt, dan wordt de aanvraag normaliter afgewezen. Je kunt immers niet zomaar vertrekken als er nog een contract is. Als er anders besloten wordt, dan is dat een voorwaarde die de oude provider zelf hanteert en uitgevoerd heeft. Het handigste is dan alsnog om contact op te nemen met Vodafone om te kijken of zij nog iets voor je kunnen betekenen.

Mocht er nog iets zijn waar wij je bij kunnen helpen op dit moment, dan horen we dat natuurlijk graag! We helpen je graag verder waar wij kunnen!

Bekijk origineel

4 reacties

Maar wie heeft nu het contract opgezegd bij de vorige provider? Precies T-Mobile. Dus moet T-Mobile ook zorgen dat het wordt opgelost. Want T-Mobile heeft de opzegging niet goed gedaan.
Reputatie 7
Badge +20
Hey MartineV1,

Goed dat je dit hier aankaart en ik zie dat je dit ook in 2 chatgesprekken hebt gedaan met mijn collega's. Het is een lastige situatie en ik snap dat je hier ontstemd over bent. Mijn collega's hebben al uitleg gegeven dat wij dit graag voor je hadden opgelost, maar dat het verzoek is ingewilligd door Vodafone. Zij zijn dan ook degene die het contract voortijdig opgezegd hebben en daardoor zijn uiteindelijk de extra kosten in rekening gebracht. In onze FAQ over nummerbehoud is ook opgenomen dat providers een aanvraag af kunnen wijzen wanneer er nog een opzegtermijn of contract is bij hen. Zij hadden de aanvraag dan ook kunnen afwijzen, aangezien er een contract loopt, en ervoor kunnen zorgen dat je niet met extra kosten zit.

Er wordt bij de aanvraag van een nieuw abonnement een aanvraag gedaan voor een maand later. Als dit niet klopt, dan wordt de aanvraag normaliter afgewezen. Je kunt immers niet zomaar vertrekken als er nog een contract is. Als er anders besloten wordt, dan is dat een voorwaarde die de oude provider zelf hanteert en uitgevoerd heeft. Het handigste is dan alsnog om contact op te nemen met Vodafone om te kijken of zij nog iets voor je kunnen betekenen.

Mocht er nog iets zijn waar wij je bij kunnen helpen op dit moment, dan horen we dat natuurlijk graag! We helpen je graag verder waar wij kunnen!
Bedankt voor je antwoord David, maar ik heb bij jullie een nieuw abonnement afgesloten en jullie hebben alles verder geregeld met Vodafone. En nu er een probleem is moet ik het zelf oplossen. Dan had ik het net zo goed allemaal zelf kunnen regelen. Ik begrijp ook niet waarom jullie dit doen voor jullie nieuwe klanten en als het fout gaat zeggen dat het niet jullie probleem is. Zeer slechte service en geen reclame voor jullie. Ik vat dit eigenlijk op als misleiding en een reden om het abonnement te ontbinden.
Reputatie 4
Hoi MartineV1,

Ik kan begrijpen dat je dit opgelost wilt hebben. Dus ik wil ook zeker niet dat jij het idee krijgt dat wij jouw verzoek niet serieus nemen. Wij geven juist het advies om contact op te nemen met Vodafone, omdat wij ook willen dat het zo snel mogelijk wordt opgelost.

Wanneer wij een nummerbehoud aanvraag indienen bij een provider kan de oude provider dat goedkeuren of afwijzen. Wij weten niet wat de einddatum is van het contract en zijn daarom ook afhankelijk van het antwoord van de oude provider, in dit geval Vodafone. Normaal gesproken wijst een provider ook een aanvraag van nummerbehoud af wanneer een klant nog aan zijn contract vastzit. Vodafone had in jouw geval de aanvraag moeten afwijzen, omdat zij in hun systeem kunnen zien dat het niet jouw einddatum contract is. Wanneer het wordt afgewezen kan namelijk weer opnieuw een aanvraag in worden gediend.

Daarom is mijn advies aan jou ook om contact op te nemen met Vodafone hierover. Als ik iets anders voor je had kunnen betekenen, had ik het graag gedaan. Houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen!

Reageer